Toon posts:

opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al via 3 hd's proberen op te starten maar ik geraak telkens niet verder --tot een zwart scherm met links boven een knipperend balkje
-of tot het scherm waar je kunt kiezen uit veilige modus enzo

ik heb als alle componenten van mijn pc getest behalve het mobo, kan het daaraan liggen? mobo = IC7-G en meest recente bios

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Zou je wat meer specificaties kunnen geven over de PC ?

IC7-G klinkt als een ABiT mobo. Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij voor tips.
Check bv. op lekkende condensatoren :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Het zou idd aan je mobo kunnen liggen maar......

Probeer eens het volgende:

Reset je bios, als je niet via je pc in je bios kunt komen (door bijvoorbeeld F-10 of DEL in te drukken) ga dan eens je kast in om met de jumper even bios-reset uit te voeren. Wel als de computer uit staat natuurlijk, dit gaat door de jumper eventjes over twee andere pinnetjes te zetten en daarna weer terug te zetten.
Start je pc hierna weer op en kijk of je nu wel in de bios kunt komen of dat hij hardeschijven ontdekt.

Zoniet:
Ik weet niet welk OS je hebt, maar gebruik anders een bootable floppy voor dat OS.
Ook kun je bij XP of 2000 de installatie-cd erin doen. Als hij geen hardeschijven kan vinden door deze methoden.....dan ligt het waarschijnlijk of aan alle 3 de hardeschijven of aan het mobo :'(

Suc6 ermee in ieder geval :Y)

Verwijderd

Topicstarter
merci allesinds voor de tips, ik zal direct eens kijken naar alles
mijn computer =
P4 3.2 Ghz northwoord met 476 pins
Abit IC7-G
ATI Radeon 9800 XT
2 X 200 GB Baracuda Seagate (7200.7)

Verwijderd

mijn computer =
P4 3.2 Ghz northwoord met 476 pins
Abit IC7-G
ATI Radeon 9800 XT
2 X 200 GB Baracuda Seagate (7200.7)
Een pentium 4 3.2ghz Northwood met 476 pins :?

Volgens mij hebben die dingen altijd nog 478 pinnetjes of er moeten er 2 bij jou zijn afgebroken ofzo B)