[XP] Schijfletter van de bron van XP installatie aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19
Ik weet het: het is een kromme titel en ik kan het misschien wel via google en de search vinden, maar ik heb dat al geprobeerd en kies waarschijnlijk de verkeerde zoektermen...

Probleem is als volgt: ik moet sfc /scannow draaien omdat er wat dingen ver***** zijn op mijn computer (Windows Installer)

Als ik nu sfc draai vraagt hij steeds om de windows cd (die overigens gewoon in de drive zit). Nu heb ik waarschijnlijk de boel geïnstalleerd met een andere drive configuratie en zijn de schijfletters veranderd. Ik weet dat je in het registry ergens aan kan passen wat de bron van de XP installatie was (de CD dus) maar weet niet hoe!

Wie weet waar en hoe je deze lokatie aan kan passen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup » Installation Sources
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion » SourcePath

[ Voor 31% gewijzigd door Rone op 02-04-2006 14:01 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19
Ah! Dank voor de reply!

Draai overigens SP2 geslipstreamd, dus de problemen als in http://support.microsoft.com/?kbid=900910 heb ik geen last van!

Nu nog even die verrotte Windows Installer aan de praat krijgen en kan weer gewoon computeren...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders zou je misschien de Windows Installer los kunnen installeren: http://www.microsoft.com/...776fd4138c&DisplayLang=en
als je daar specifiek problemen mee hebt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters