Uitschakelen "afbeelding opslaan" mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
In de linkerhoek van een plaatje op internet komt normaal gesproken een 4-tal opties waaronder uitprinten en wegsaven van het plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bokkiewokkie/print.jpg
Zijn deze opties via de internetpagina waar het betreffende plaatje in opgenomen staat, uit te schakelen met JavaScript o.i.d.?

[ Voor 4% gewijzigd door Piet Marisael op 02-04-2006 13:56 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Wss kan dat wel (vraag me niet hoe :D), maar het lijkt me niet de oplossing. Iemand die je afbeelding echt wil, heeft ze toch al (tempory internet files, of prtscr ed).
Als je niet wil dat je afbeelding gebruikt wordt, plaats je ze niet op internet ;)
Als je ze persé wil plaatsen, kan je niet voorkomen dat ze gebruikt wordt. Enkel commercieel gerbuik kan je echt beperken, door een vette copyright notice te plaatsen of een vorm van licentieovereenkomst.

edit: je kan alleszins klik en rechstklik afvangen... helpt al iets toch? Misschien als je hover-events ook fvangt IE dat niet zelf doet? Try :)

[ Voor 14% gewijzigd door the_stickie op 02-04-2006 14:05 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je ie bedoeld? In dat geval moet je de volgende meta tag toevoegen.

<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" />

edit: Het is idd niet mogelijk om hiermee te voorkomen dat mensen je plaatje opslaan. Wel kan het handig zijn als je de image toolbar gewoon lelijk vind.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 14:06 ]

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Het was me allang bekend dat je via prtscr en in de Temp Internet Files alles terug kon vinden of copieren.
Het gaat er voornamelijk om dat de opties niet meer weergegeven worden als er met de muis over het plaatje gegaan wordt.
Het afvangen van de rechtermuisknop was me ook al bekend.
Het toevoegen van zojuist genoemde Meta-Tag was me geheel onbekend en wordt nu uitgeprobeerd.
Alvast hartelijk dank voor de optie.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Je zou ook de afbeelding als achtergrond van een losse div in kunnen stellen dan is hij ook niet selecteerbaar met de muis.

This space is occupied

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het toevoegen van zojuist genoemde Meta-Tag was me geheel onbekend en wordt nu uitgeprobeerd.
Voortaan toch beter zoeken, want dit is toch behoorlijk basic :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.