Usb divices pas opgestart bij windows

Pagina: 1
Acties:

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 14:33
Ik heb gisteren mijn pc geupgrade naar:

Asus A8N SLI SE
XFX 7900GT
Amd 3800+ dual core

Dit is voor mijn de eerste keer dat (volgens mij het moederbord) niet gelijk de usb apparaten opstart maar pas in windows. Dit is behoorlijk irritant, omdat ik nu alleen met een ps/2 tobo in me bios kan.

Ik heb me bios doorgelopen maar kan hierover niks vinden. Alles met usb is geactiveerd. Heeft hier iemand ervaring mee?

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
ik zou niets anders weten dan een BIOS update? Ik heb zelf ook een A8N mobo, en ik gebruik ook USB toetsenboard en kan gewoon hiermee de bios in... wel vreemd, nog nooit gehoord van zo'n probleem?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 09:59
Zet je usb legacy support eens aan in je bios.

• Woppie1979
Ik ga me bios nu updaten. Legacy support staat trouwens wel al aan. Alles wat met usb te maken heeft staat enabled. Alles wat usb is, ook me muis e.d. springt pas aan als me windows in beeld is. Ik heb dit zelf ook nog nooit gezien.

• Woppie1979
Ik heb van alles geprobeerd maar krijg toch echt niet die usb poorten aan tijdens bios scherm :S Me toetstenbord (G15) en muis (G5) worden pas bij windows van stroom voorzien. Ik heb inmiddels de nieuwste bios. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zit er niet een jumpertje op je moederbord voor dit soort dingen? Vaak zit er wel een jumper op de PC aan te laten gaan met toetsenbord oid. Misschien helpt dat ook voor jouw probleem.
Pagina: 1