Toon posts:

Externe dual-screen met notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment een normale PC en een 'oude' notebook. Bij de PC zitten twee schermen (Iiyama VMP 451 CRT en Samsung 970P LCD) in dual screen. Aangezien ik op me PC nauwelijks meer game, zat ik er aan te denken om alleen nog maar een laptop te kopen. Maar ik wil wel graag de twee schermen kunnen blijven gebruiken in een resolutie van 1280*1024. Mijn vraag is dus eigenlijk: zijn er videokaarten voor notebooks die dit ondersteunen? Dus zowel DVI als analoog? In principe is het niet nodig dat het laptop scherm zelf dan ook aanblijft. Ik ben wel kaarten tegen gekomen die dual screen ondersteunen, maar volgens mij is dat notebook+ander scherm, niet twee losse schermen.

Daarbij nog een vraag: bestaat zoiets als een docking station nog steeds? In de pricewatch staan er erg weinig en dat vind ik best apart aangezien je steeds meer mensen met alleen laptops ziet...zie ik alternatieven over het hoofd?

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Jeps, dat bestaat: ik herinnerde me dit opeens
http://www.matrox.com/graphics/offhome/dh2go/home.cfm

En er zijn nog docking stations, maar vaak zijn dat via USB aangesloten dingen, die dan een netwerk, en toestsenbord en muis aansluiting hebben.
scheelt wat stekkers pluggen.

Zelf zou ik eerder kijken naar een standaard om bv het notebook enigszins rechtop te zetten, en dan het notebook scherm icm de lcd te gebruiken.
Dan heb je geen extra apparaat nodig, dat wordt nl eigenlijk altijd wel ondersteund (behalve bij heel oude notebooks, die laten op beide schermen hetzelfde zien.)

Ff verder denkend: een notebook met Bluetooth en dan bt toetsenbord en muis.. scheelt weer stekker, en muis kan je dan ook onderweg zo meenemen en gebruiken.
Draadloos netwerk erbij :) ben je weer een draad kwijt.
Houd je alleen stroom en 2e scherm over om in te prikken :)

Goed alternatief ? misschien een MacBook Pro :) wlan, bleutooth, en mogelijkheid voor 2e scherm, icm een subliem os ? kijk eens rond in de mac fora (bv Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 2 ) , daar zie je zowiezo veel van de oplossingen die ik noemde (bluetooth, standaard enz.)

[ Voor 64% gewijzigd door LoneWolf op 02-04-2006 13:22 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:11:
Ik heb op het moment een normale PC en een 'oude' notebook. Bij de PC zitten twee schermen (Iiyama VMP 451 CRT en Samsung 970P LCD) in dual screen. Aangezien ik op me PC nauwelijks meer game, zat ik er aan te denken om alleen nog maar een laptop te kopen. Maar ik wil wel graag de twee schermen kunnen blijven gebruiken in een resolutie van 1280*1024. Mijn vraag is dus eigenlijk: zijn er videokaarten voor notebooks die dit ondersteunen? Dus zowel DVI als analoog? In principe is het niet nodig dat het laptop scherm zelf dan ook aanblijft. Ik ben wel kaarten tegen gekomen die dual screen ondersteunen, maar volgens mij is dat notebook+ander scherm, niet twee losse schermen.

Daarbij nog een vraag: bestaat zoiets als een docking station nog steeds? In de pricewatch staan er erg weinig en dat vind ik best apart aangezien je steeds meer mensen met alleen laptops ziet...zie ik alternatieven over het hoofd?
Kijk eens bij Dell. Die hebben dockingstations voor de latitude notebooks. Die hebben een analoge en DVI aansluiting!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er erg gaaf uit, maar wel 160 euro in de pricewatch. Ik gebruik voor me pc nu 'ultramon' wat ongeveer hetzelfde doet. Dus tja, als het ook 'standaard' kan dan is 160 euro wel erg veel geld :P. Maar zeker iets om te onthouden.
En er zijn nog docking stations, maar vaak zijn dat via USB aangesloten dingen, die dan een netwerk, en toestsenbord en muis aansluiting hebben.
scheelt wat stekkers pluggen.
Aangezien muis en toetsenbord ook USB is, voldoet een USB hub in zo een geval ook. Alleen niet voor netwerk..nahjah, dat is te overzien ;).
Zelf zou ik eerder kijken naar een standaard om bv het notebook enigszins rechtop te zetten, en dan het notebook scherm icm de lcd te gebruiken.
Dan heb je geen extra apparaat nodig, dat wordt nl eigenlijk altijd wel ondersteund (behalve bij heel oude notebooks, die laten op beide schermen hetzelfde zien.)
Maar notebook scherm versus 19 inch CRT is toch anders ;). Op zich heb ik trouwens ook geen standaard nodig dan hier, aangezien die 19 inch weg zou kunnen en de laptop er zou kunnen staan. Hebben notebooks tegenwoordig wel DVI uitgangen trouwens?
Ff verder denkend: een notebook met Bluetooth en dan bt toetsenbord en muis.. scheelt weer stekker, en muis kan je dan ook onderweg zo meenemen en gebruiken.
Muis en toetsenbord heb ik ook al (en geen goedkope shit die ik weer even vervang :P). Maar het is een alternatief ja.
Draadloos netwerk erbij :) ben je weer een draad kwijt.
Houd je alleen stroom en 2e scherm over om in te prikken :)
Hehe, zo schiet het op. Draadloos netwerk ligt hier al, alleen niet naar mijn PC omdat ik net wat meer stabiliteit wil. Maar op zich heb ik dat natuurlijk niet altijd nodig.
Goed alternatief ? misschien een MacBook Pro :) wlan, bleutooth, en mogelijkheid voor 2e scherm, icm een subliem os ? kijk eens rond in de mac fora (bv Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 2 ) , daar zie je zowiezo veel van de oplossingen die ik noemde (bluetooth, standaard enz.)
Ik ben niet zo een fan van apple om het zo maar te zeggen. Ik vind het toch wel prijzig, vooral als je naar de accessoires gaat kijken die je allemaal los moet kopen. En het verkrijgen van minder legale software blijft voor windows toch ook makkelijker (helaas nog een punt).
Hoedje schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:37:
Kijk eens bij Dell. Die hebben dockingstations voor de latitude notebooks. Die hebben een analoge en DVI aansluiting!
Ik ga gelijk even kijken.