Toon posts:

HDD TIKT EN DOET NIKS MEER

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat gister een film te kijke op mijn pc en plotseling liep me hele beeld vast en begon me hdd een vreselijk geluid te maken, tik tik, trgrgrrrr, tik tik, trgrgrrrr, etc.

Nu vind bios hem nog wel, maar windows wil niet meer opstarten, ook worden dmv verschillende programmatjes de partities niet meer gevonde, ook powermax geeft aan dat ie vervange moet worden..

Nu staan er tog nog wel belangerijke bestanden op van school etc, dus zou ik graag willen weten of het nog te redden valt, schijf is een 200gb maxtor sata II schijf (in raid0) en pas 1 week oud.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie de FAQ.

Je zal recovery tools moeten gaan gebruiken.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:58:
een vreselijk geluid te maken, tik tik, trgrgrrrr, tik tik, trgrgrrrr, etc.
ook powermax geeft aan dat ie vervange moet worden...
Altijd doen wat de computer zegt dat je moet doen... :P

An Explanation of l33t Speak

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02 10:18
Je hardisk is stuk. Je moet hem RMA sturen. Dit geluid maakt hij als hij stuk is. Mischien kun je powermax ofzo downloaden als je het zeker wilt weten s6 er mee

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Belangrijke bestanden bewaren op een Raid-0 setup, zonder backup. Volgens mij heb je iets niet helemaal goed begrepen. :X

Anyway ook al zou je harde schijf het nog kunnen doen, je Raid-0 array is nu waarschijnlijk toch verbroken en kun je fluiten naar je data. (Correct me if i'm wrong :) )

Verwijderd

1 schijf in raid 0? das knap..

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En je caps lock is ook stuk :/

Maargoed, heb je een nforce bordje? Ik geloof dat maxtor die niet zo lief vond...

Verwijderd

Metal schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:01:
Belangrijke bestanden bewaren op een Raid-0 setup, zonder backup. Volgens mij heb je iets niet helemaal goed begrepen. :X
Recipe for disaster, inderdaad.
Anyway ook al zou je harde schijf het nog kunnen doen, je Raid-0 array is nu waarschijnlijk toch verbroken en kun je fluiten naar je data. (Correct me if i'm wrong :) )
Bij een gewone opstelling is data recoveren al tricky. RAID0 gaat daar echt niet bij helpen. Die data is weg.
Misschien dat de vriezer-truc werkt om je data nog te recoveren, maar ik geef de TS weinig kans.
De schijf is sowieso gaar, dus die zal vervangen moeten worden. Zelfs al krijg je al je data nog terug.

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:02:
En je caps lock is ook stuk :/

Maargoed, heb je een nforce bordje? Ik geloof dat maxtor die niet zo lief vond...
yup, a7n8x-e deluxe

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 08:26
Zie suggesties hierboven.

Het word wel lastig om data te retrieven van een raid 0 config :/

Ik geloof dat 'spontaan crashen' btw wel vaker voorkomt bij maxtors, zoek in het forum.
je hebt iig nog garantie, maar ik zal wel even bedenken of je wel weer opnieuw een maxtor moet nemen... voordat je weet waardoor het gekomen is

ohja in het vervolg misschien even je capslock uitzetten? ;)

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Dat is idd nog niets wat je zou kunnen proberen.
Soms wil het lukken met een vreezer maar ik geef je weinig hoop.

Verwijderd

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:06:
Dat is idd nog niets wat je zou kunnen proberen.
Soms wil het lukken met een vreezer maar ik geef je weinig hoop.
hij ligt nu in de vriezer :Y) heb toch niets te verliezen, stuk is hij toch al. maar hoelang moet hij er ongeveer ikliggen?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die heeft een Nforce 2 chipset. Alleen de Nforce 4 chipset schijnt af en toe problemen te geven.
Maar heb je nu 2 van die schijven in Raid-0 gezet en is er 1tje nu aant dood gaan? :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:13:
[...]

hij ligt nu in de vriezer :Y) heb toch niets te verliezen, stuk is hij toch al. maar hoelang moet hij er ongeveer ikliggen?
1 a 2 uur moet voldoende zijn.
stop em wel in een luchtdichte zak ivm condensvorming he!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:18:
[...]

Die heeft een Nforce 2 chipset. Alleen de Nforce 4 chipset schijnt af en toe problemen te geven.
Maar heb je nu 2 van die schijven in Raid-0 gezet en is er 1tje nu aant dood gaan? :)
ja, maar volgens mij is hij al redelijk dood. ik had net mijn oude hdd geformateerd om hier belangerijke bestanden op de backuppen, en nog geen dag later crashed 1 van mijn raid 0 hdd's voordat ik het gebackupped had :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 13:24 ]

Verwijderd

Niks knaps aan, bijna elke raid controle kan dat wel, of het zin vol is....

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

McKaamos schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:20:
[...]

1 a 2 uur moet voldoende zijn.
stop em wel in een luchtdichte zak ivm condensvorming he!
Volgens mij is die post net te laat 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Je hebt blijkbaar de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum overgeslagen tijdens jouw (eventuele?) research naar de oplossing van het probleem. En dat is hier dus niet de bedoeling ;) Dat geldt net zozeer voor de topictitel. Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.