Toon posts:

Hoe begin je..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort komt er een nieuwe proc met natuurlijk een mooie kast, MAAR niet mooi genoeg...

Alleen is de vraag hoe doe ik dat? Ik heb een jaar geleden al een hele kast verneukt door hem na het zien van Hackers (Dan word die laptop wel heel erg vet gespoten) ook te gaan spuiten en hem daarmee compleet te verkloten :(

Ik denk altijd dat ik heel erg handig ben, maar daarna is het één grote tering zooi waarmee je niets meer kan en dat alleen maar omdat ik alles binnen 2 uur af wil hebben.

Voor een goede Case-mod zal ik de tijd gaan moeten nemen, dat is 1.

Maar ikhad het volgende idee voor mijn case.
- Aan één kant (niet de kant van het bord) wil ik de eerste 3 letters van mijn nick uit gaan halen, daar moet dus NET gaan staan, allemaal heel erg mooi, MAAR ik had er niet aan gedacht dat bij letters je bepaalde delen overhoud die geen vaste verbinding meer hebben met de rest van de kast. Als je bijvoorbeeld een N maakt dan heb je altijd een los stuk metaal hangen in een punt omhoog. Als een stevige kast hebt dan maakt het niet uit. Problem solved, MAAR hoe krijg je dit goed eruit zonder dat je case beschadidg, omdat ik in eerste instantie de originele kleur van mijn case wil behouden (Krijg zoŽn originele donker paarse kast).

Daarna wil ik met van die kleine neonlampjes (12,50 bij het elektronica centrum in de stad) mijn kast gaan verlichten, maar alleen nu is de vraag op welke stroomverziening sluit ik hem aan, doe je dat op een hdd voedingskabel of ram je de voeding open en ga je met de soldeerbout zitten kutten? Hoe doe je dat? Ben namelijk niet zoŽn elektronica held..

3. And finally, als ik hem alsnog wil spuiten hebben jullie nog goede tips om hem druiploos te spuiten en hoe ik hem het beste kan voorbehandelen.

Already tnx.. Netstatus

Verwijderd

kast spuiten is best simpel , ik heb gewoon bij fixet een spuitbus gehaald van 7 gulden en die kast gespoten , ziet er prachtig uit.
en dan hoor je hier allemaal gasten moeilijk doen over dat spuiten terwijl het fucking simpel is.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

over dat zagen in je kast, ik denk dat het handig is om een stukkie schilders tape er op te plakken (over de lijntjes) voordat je gaat zagen zo voorkom je volgens mij dat er stukjes verf wegspringen.
Ik heb gelezen dat je het best met een dremel ofzo die stukken uit kan zagen.

over dat licht wat je er in wil maken, volgens mij lukt het niet om zomaar een "gewoone" blacklight er in te hangen omdat die gewoonlijk op het stopcontakt zit. volgens mij is het dan het handigst om het voedingskabeltje er aan de achterkant uit te laten komen en hem dan gewoon in een stopkontakt de prikken.

edit:
was het licht vergeten

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Als je gaat zagen moet je dat zogenaamde tasycrap verftape gebruiken. Gewoon op je case maken. Ik heb bij mij gewoon de hele bovenkant gedaan, en daarop aftekenen, dan gaatje boren vlak aan de zijkant, en dan met de decoupeerzaag aan de gang. (zaagje voor metaal met fijne tanding)

En dremel is echt niet nodig hoor, dit is allemaal met decoupeerzaag gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.betuwe.net/~bcs/kast3.jpg

Meer pics hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/100625

Verwijderd

Je kunt idd het beste even afplakken voor je gaat decouperen. Maar als je hem wilt spuiten moet je dat laagje voor laagje doen om geen druppels te krijgen!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan je hem het beste voor behandelen, want als je bijvoorbeeld je kast gaat schuren ben je uren bezig omdat er zoŽK*T coating opzit wat het schuurpapier er niet af wil halen.

Ik had namelijk ook problemen dat sommige verf niet wilde blijven zitten op die coating, ook al was deze bijvoobeeld geschuurd. |:(

Verwijderd

Volgens mij hoef je niet te schuren hoor, word wel aangeraden. Ik zou gewoon lichtjes opschuren. heel iets. en dan ontvetten.

En dan spuiten.

Verwijderd

heel goed!
alleen opschuren ( EN ONTvetten!!) geeft de nieuwe verf voldoende houvast als het goed is

Verwijderd

Jah en ik zou zelf niet van die goedkope verf halen van de Hema. Ik zou voor autolak gaan. Wel wat duurder maar schijnt op alles beter te hechten.

Verwijderd

ik heb een blik afbijtmiddel gehaald en dat erop gesmeerd.... 10 minuten wachten... krauwer erop... nog een keer afbijt erop... en dan met een boormachine met een staalborstelkop de rest eraf gehaald....

kast zag er zo strak uit dat ik twijfelde of ik hem nog wel over zou spuiten :P
Pagina: 1