9600xt doet raar

Pagina: 1
Acties:

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
Hallo, ik heb de laatste tijd veel problemen met mijn computer.
Toca 3, Wolfenstein ET en Trackmania nations doen het vaak niet, ze doen het namelijk alleen als ik ze net geinstalleerd heb. Dus als ik ze wil spelen moet ik ze STEEDS WEER opnieuw installen.
Sommige spellen doen het ook gewoon WEL, bijvoorbeeld Lord of the rings battle for middle earth 2.

Hier een paar screenies van foutmeldingen die ik allemaal voorbij heb zien gaan.

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/6008/heuh17es.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1130/heuh1by.jpg

Ook heb ik een paar keer gehad dat mijn computer crashte en windows deze analyse aangaf:
http://oca.microsoft.com/...-8e19-5556f59b3378&SID=11

Ik snap er zelf helemaal niks van, opeens begon mn computer ook raar te doen, heb er niks raars mee gedaan....

Mijn systeem specs zijn:

msi k8t neo2 s939
amd 64 3500+
9600xt 128 mb van asus
2 x 256 mb ram van corsair (xms)
80 gig maxtor + 40 gig maxtor

[ Voor 21% gewijzigd door Jellerbert op 02-04-2006 12:45 ]

Ga naar www.jellerbert.nl

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Die 1e error heb ik ook met TM Nations op mijn laptop [acer travelmate TM800]. Heeft volgens mij met starforce [copy-protection] te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door StarLite op 02-04-2006 13:41 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Jellerbert
Ja, daar had ik ook al over gelezen... mijn dvd speler heb ik ontkoppelt om dat starforce gedoe.. Maar zou het aan mijn videokaart kunnenliggen (die error bij ET), ik heb de bon en doos enzo nog wel. Maar op die kaart hebi k maar 1 jaar garantie ( zit daar nu 1 maand overheen).

• Jellerbert
Ik kom er net achter dat sommige filmpjes op internet het niet doen.. het beeld van het filmpje is neit in de echte kleuren maar in allerlei groen, rood, paars etc. :S

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je verhaal klinkt als een geheugen (of ander hardware) probleem, test je geheugen eens met Memtest of met WinDiag. Je kan ook nog een andere videokaart proberen, als je die tot je beschikking hebt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Jellerbert
Memtest is inderdaad een goed idee, heb nu wel even tijd darvoor. Hoe moet ik dat precies aanpakken?

Heb nu 2 reepjes van 256 mb ddr 400, moet ik die er allebei tegelijk in doen en testen, of `1tje eruit , testen en daarna de andere erin en testen?

Mijn pa wil neit dat ik de videokaart uit de andere pc erin doe en dan ga testen.. dus andere videokart gaat niet lukken OF ik meot ermee naar de winkel terug als het geheugen goed is.
Want waar kan het anders aan liggen dan aan de videokaart of het geheugen? In xp doet hij het goed en tijdens de meeste spellen ook :o

[ Voor 40% gewijzigd door Jellerbert op 02-04-2006 15:51 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Jellerbert schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:37:
Ik kom er net achter dat sommige filmpjes op internet het niet doen.. het beeld van het filmpje is neit in de echte kleuren maar in allerlei groen, rood, paars etc. :S
Dat soort problemen komen meestal door missende codec's, het klinkt mij alsof je meerdere kleine problemen hebben [starforce, codecs] ipv een probleem met je videokaart. De 1e error [TMNations] is iig geen error van je videokaart, maar een error van starforce.

Memtest kan je natuurlijk altijd doen, kan nooit kwaad en wie weet vind je wel wat.

Bij de crash kreeg je een BSOD [Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)]. Probeer eens je drivers opnieuw te installeren/te updaten, het lijkt erop dat er daar ergens iets fout gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door StarLite op 02-04-2006 16:27 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 11:17
misschien eits mis met je hd, of videokaart?
die kleuern etc lijkt meer op videokaart probleem. maar zou net zo goed een hd probleem kunnen zijn waardoor je gewoon bepaalde data wist...

ik zou je aanraden als er na een hd test neits uitkomt om gewoon een clean install te doen. lost vaan 80% van de problemen op

EDIT: je dvd speler hoef je alleen te ontkoppelen als ej illegale spellen speelt normaal zou je starforce het gewoon moeten doen.

maar wat voor win heb je? kan me best voorstellena ls je win xp 64 draait dat starforce gaat fucken wat starforce is in princiepe als een 32 bits driver zien en doet het dus neit op 64 bits windows

[ Voor 35% gewijzigd door dangerpaki op 02-04-2006 16:31 ]

• Jellerbert
Ik heb een windows xp home edition sp2, heb die al aantal keer opnieuw geinstalleerd en nieuwe en oude drivers voor videokaart geinstalleerd maar het heeft niet geholpen.

Ik draai nu memtest, en heb het geheugen gewoon in 2 bankjes laten zitten. Hopen dat er geen fouten in zitten.. :?

• Jellerbert
Oke, memtest86 heeft geen fouten gevonden. 1x volledig gedraait en nog 1x tot test #6.
Ga vandaag een andere harde schijf proberen, ipv maxotr 80 gig een 40 gig oudere schijf.

Pagina: 1