[XP] Explorer.exe geeft na 5 minuten een foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-03 08:43
Beste tweakers,

Ik heb een vervelend probleem,
Als ik mijn pc opstart en ik ga een spel spelen dan wordt na 5 minuten het spel verkleind (pc gaat dus terug naar windows) en dan krijg ik de onderstaande foutmelding van windows, als ik de meldingen weg heb geklikt dan kan ik gewoon verder spelen.
Afbeeldingslocatie: http://gerritjan.wyger.nl/foto's/error_arina.jpg

Ik kon niks vinden in de logboeken, heb hitman pro gedraaid, heb sp2.
Ik heb ook op de foutmelding offset van de melding ge googled maar gaf niet 1 resultaat aan.

Weet iemand een oplossing of moet ik windows opnieuw installeren

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welk spel gaat dit precies? Misschien is het daar wel aan gerelateerd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Dit riekt wat mij betreft naar spy en/of malware wat onder explorer.exe draait welke na verloop van tijd illegale instructies of iets dergelijks uitvoert. Je kan dit soort executables zien door een geavanceerde task manager te downloaden.

Ook heeft het vaak te maken met corrupte codecs. Wanneer je met explorer naar een bepaalde avi, mp3 en dergelijke browsed, crashed explorer vanwege die corrupte codec. Hoewel dit in jouw geval niet van toepassing is, kan het misschien met het spel te maken hebben (wat al gezegd is).

Start je PC bijvoorbeeld is opnieuw op en draai een ander spel, of draai in eerste instantie helemaal niets. Gebeurd het ook wanneer je jouw PC 10 minuten aan laat staan zonder iets te doen?

If you can't beat them, buy them !

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-03 08:43
Bedankt voor jullie reacties

Maar het nogmaals draaien van hitman pro lijkt het probleem op gelost te hebben dus waarschijnlijk inderdaad spyware oid.

Gerrit Jan