Ik heb thuis een LAN met speedtouch 510i met daaraan 2 dhcp-clients, 1 KISS met vast ip-adres en een 8-poorts HUB op de vierde poort. Op de HUB zijn 2 printers met vast adres aangesloten en het geheel werkt in de 10.0.0.x range. Dit werkt naar tevredenheid maar nu wil ik een derde PC in een andere kamer aansluiten. hiervoor heb ik een D-Link DWL-G700AP access-point op de HUB aangesloten met vast adres 10.0.0.100 en DHCP uit. De derde PC heb ik voorzien van een Conceptronics C54Ri WIFI kaart uitgerust en die heb ik vast IP adres 10.0.0.110 gegeven. Ik heb WEP aanstaan en ook MAC-adres filtering staat aan.
Wordt PC 3 (XP Pro SP2) nu opgestart dan connect deze automatisch, als ik echter naar de status kijk zie ik alleen uitgaande pakketten en geen binnenkomende (XP-Firewall staat uit).
In de log van het AP staat de connectie vermeld en er komen ook pakketten binnen en worden verstuurd.
Ik kan echter niets pingen aan de andere kant, zelfs de AP zelf niet (10.0.0.100)
Wat doe ik fout?
Wordt PC 3 (XP Pro SP2) nu opgestart dan connect deze automatisch, als ik echter naar de status kijk zie ik alleen uitgaande pakketten en geen binnenkomende (XP-Firewall staat uit).
In de log van het AP staat de connectie vermeld en er komen ook pakketten binnen en worden verstuurd.
Ik kan echter niets pingen aan de andere kant, zelfs de AP zelf niet (10.0.0.100)
Wat doe ik fout?