Toon posts:

[XP] "kopieeren naar" verwijderen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een programma die je de mogelijkheid geeft om de rechterklik opties bij xp te wijzigen?

Ik wil oa de "kopie-eren naar" optie er uit slopen.

En anders weet iemand waar in het register de sleutels hiervoor staan?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:05

Nakebod

Nope.

Met ShellExView kan je wel heel wat dingen aanpassen.
Heb alleen nog nooit zelf geprobeerd een heel menu uit te zetten, zal vast wel mogelijk zijn ermee.
Losse items kan je iig heel mooi disablen en enablen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Handig progje.
Helaas kan ik de "kopie-eren naar" extension niet vinden.
Maar de meeste inhoud uit de "kopie-eren naar" folder heb ik wel uit kunnen zetten.
Alleen "copy to diskettestation" staat er nog.
Dank je.

Verwijderd

HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Send To (heb de engelse versie), als je die key verwijderd ben je iig van je kopieren naar menuutje af.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA --> Windows Operating Systems, ik doe ook even een kleine titelaanpassing gezien het policy aldaar.

Mag ik overigens vragen wat hier de reden van is? Als je niet wilt dat mensen kunnen kopieren, wil je dat niet doen door cosmetische veranderingen maar door de juiste rechten te gaan gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

"Kopieren naar" is gewoon een nare feature van Windows die zeer weinig gebruikt zal worden imho.
Persoonlijk vind ik het ook een overbodig feature en begrijp de TS dus ook goed.

Ik denk dus dat hij niet het kopieer recht van een bestand wil aanpassen maar de feature gewoon weg wil hebben wegens ethische gronden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 17:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Halil Yüksel schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:58:
"Kopieren naar" is gewoon een nare feature van Windows die zeer weinig gebruikt zal worden imho.
Goed dat je er imho bij zet, want ik gebruik de SendTo folder bijvoorbeeld voor allerlei editing tools.
+ je kan er rechtstreeks iets mee naar je USB disk sturen.

Maar goed, niet iedereen is zo gestoord :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1