Ik heb wat problemen met preg_replace waar ik niet uitkom. .
Onderstaande functie pakt de output van de buffer en zoekt naar alle href's die het dan moet gaan converteren naar "zoekmachine vriendelijke urls" . Het zoeken naar de href's is regexp is geen probleem, het veranderen van waardes daarintegen weer wel.
Bij array positie 2 begint het probleem. Regexp moet zoeken naar alle = (is) in de href en dat converteren naar / (slash) . Heb tientallen manieren in regexp geprobeerd maar kom er niet uit. Voor het gemak heb ik de regexp hieronder totaal gestript. Het veranderd nu alle = (is) in compleet broncode.
Onderstaande functie pakt de output van de buffer en zoekt naar alle href's die het dan moet gaan converteren naar "zoekmachine vriendelijke urls" . Het zoeken naar de href's is regexp is geen probleem, het veranderen van waardes daarintegen weer wel.
Bij array positie 2 begint het probleem. Regexp moet zoeken naar alle = (is) in de href en dat converteren naar / (slash) . Heb tientallen manieren in regexp geprobeerd maar kom er niet uit. Voor het gemak heb ik de regexp hieronder totaal gestript. Het veranderd nu alle = (is) in compleet broncode.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public function convertHref ( $value ) { $arr = array( '%href="(.*)[!?](.*)"%', '%=%', ); $replace = array( 'href="\2"', '/"', ); /* $value is : (directe input in output broncode) <a href="index?var=inhoud&var2=inhoud2&var3=inhoud3">Dit moet geconverteerd worden</a> <a href="?var=inhoud&var2=inhoud2">Dit moet geconverteerd worden</a> */ $value = preg_replace($arr,$replace,$value); return $value ; } |
< dit stukje webruimte is te huur >