Toon posts:

ASUS en6600gt 256mb loopt vast in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht.

Asus A8N-E nforce4 ultra
Asus EN6600GT 256mb PCI-e
Athlon64 3000+ Venice
Corsair XMS 2x512 DDR400
Freezer64 cpu cooler
Sweex 650W voeding met 25a op 12+

hierbij heb ik mijn oude WD harddisk gebruikt van 120gb
en cdrom maar das niet zo belangrijk.

nou zet ik alles in elkaar, dik tevreden hoe alles verloopt.
games instaleren ,testen, bam loopt ie binnen 5 minuten vast.
dikke reboot 5x piep en me pc start op met het beeldscherm in standby stand.
dit weet ik omdat, als ik w8 tot ie uitgeladen is en alt+f4 doe en enter dan sluit ie af en gaat ie uit lol.
stroom er maar afgehaald opnieuw aan en start weer op :S:S
andere drivers geprobeerd maar met elke driver dezelfde problemen.

ik kan de pc gewoon uren aan laten draaien maar zodra ik grafische spellen doe loopt ie vast.
ik krijg ook geen blauw scherm terwijl ik wel dat rebootvinkje heb uitgeschakeld

cpu temp 34c - 40c
mobo temp 34c - 38c
graka komt 48c - 70c
en graka ram op 36c - 40c

dit moet allemaal toch kunnen??? dit vraagt in mij ogen om MEER!!!! :P

nou heb ik van een vriend dezelfde graka getest en me systeem was perfect. heb een half uur kunnen spelen en toen was ik overtuigt. had zelf al zeker 25 crashes binnen 5 minuten meegemaakt met me eigen kaart dus een half uur keur ik goed :P

heb ik nou een gare kaart gehad en moet ik die terugsturen of kan ik door middel van een bios update of zoiets dit probleem verhelpen. ik heb goed op got gezocht ook maar kwam niet een dergelijk probleem tegen. het verschil wel tusssen mijn en me maat zijn graka is dat er bij hem rev1.02 staat en bij mij rev1.03.

ik heb de zooi bij cool-prices besteld en daar heb ik niks op aan te merken, alleen nu moet mijn graka misschien teruggestuurd worden en zit ik een paar weken zonder pc das wel een groot nadeel van kopen op internet :'( :'( 8)7 |:( :/ ;(

help mij _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 01:23 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gewoon terugsturen die kaart. Dan maar een paar dagen zonder PC.

Je zou evt. kunnen kijken of het koelblok er goed op zit.

Rev1.03 is een nieuwer model kaart dan 1.02. Er zijn dan wat aanpassingen gemaakt aan de printplaat/samenstelling, een soort fysieke update.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
een asus kaart kapot aangeleverd??? :S:S ik denk ik ga op safe en ik leg die paar tientjes exta neer voor een A-merk maar zoals je ziet maakt dat ook geen reet uit. misschien kan ik ze overhalen dat ik de silenced versie kan krijgen, baalde al dak die niet had genomen. die cooler van die asus maakt ook maar veel herrie, oh ja een tip daarover. in smartdoctor kan je je fan speed instellen, als je die op 80% zet ipv 100% dan scheelt dat 2 a 3 graden maar zeker 50% minder geluid. :D als je geen oc-er bent wel een goed advies zeg maar.

nog over mijn kaart: asus test zo'n kaart toch voordat ie de fabriek uitgaat?
zo te merken niet langer dan 5 minuten ROFL

oh ja over die rev.1.02 en 1.03 die koelblokjes op het ram waren iets anders lol wel zelfde kleur enzo maar andere rib-dikte zeg maar. beetje zinloze info maarja vond het wel apart

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 01:40 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Asus is een A-merk ;)
Verwacht je echt dat ze al die kaarten uitgebreid gaan testen.....kost minder om 10.000 kaartjes kapot te leveren (niet expres natuurlijk) en die te vernieuwen dan 1.000.000 kaartjes te testen :P

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
waarom heb ik dat geluk nooit bij de staatsloterij :?

maargoed heb ik nog iets vaags trackmania nations kennen jullie wel.
dat spel werkt wel goed en nfsu2 , maar nfsmw en crasday lopen vast.
Komt dat omdat nfsmw en crashday nieuwer zijn? en is het niet raar dan dat ie bij andere games wel loopt?
ik snap er echt niks meer van iig werken nfsmw en crashday wel met die graka van me maat (precies dezelfde) dus kan ik er wel van uit gaan dat die van mij kapot is....denk ik.... :'( :'( :'(

blijft voor mij een vraag waarom die andere games wel werken, zouden die minder videoram gebruiken waardoor de graka niet crasht. (als het het videogeheugen is dat crasht)

3dmark 2005 free edition geeft 3683 punten is dat veel voor mijn opstelling?
en deze loopt ook niet vast :?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 04:48 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34
Vastlopen is niet normaal. 3683 punten is redelijk normaal voor een 6600GT. Maar ik ben iig wel van mening dat je voor dit systeem een krachtige, veilige en stabiele voeding neemt, ipv. een Sweex. Koop een Huntkey of Chieftec: voor relatief weinig geld een A-merk voeding. Denk dat dat een heel aantal problemen oplost :).

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 03:00:
waarom heb ik dat geluk nooit bij de staatsloterij :?

*knip*
Dat zou dan betekenen dat iedereen een winnend lot heeft, en jij niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja zo kan je het ook zien ROFL
ook leuk :D

maar die voeding is goed hoor. ik heb hem goed getest en hij is stabiel hoor. en voor dat geld van die waren er alleen maar 350 Watt a-merken

650Watt b-merk vs 350Watt a-merk ik denk niet dat b-merk dan slechter zou zijn, en trouwens met een goede voeding a-open 350Watt heb ik precies dezelfde problemen, maar dat verhaal dat sweex slecht is ben ik het niet mee eens. hij doet precies hetzelfde als met de a-open. ik heb alleen gelezen dat ze weleens er mee kappen maar daar hebben we garantie voor.

ik kwam hier een stukje tegen over de voeding
http://www.backyard-family.com/html/sweex_650watt.html
hij is vergelijkbaar met een 450Watt a-merk ongeveer dus daar zal het niet aan liggen

ook iets vreemds in smartdoctor heb ik een vcore van 1.24v in de bios geeft ie 1.40v dit doet ie overigens met alle voedingen dus die is het niet. die sweex sluiten we uit ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer een tip hoe ik de gf6600gt kan bios flashen ofzoiets?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het nadeel van BIOS flashen is dat je, als het mis gaat, kan fluiten naar je garantie over het algemeen. Wees verstandig, stuur die kaart op, en laat je leverancier het lekker uitzoeken met Asus. Krijg jij een andere kaart, en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb je gelijk in. laat ik dat maar doen. ik zag dat er toch meerdere waren met dit probleem in most wanted.

CONCLUSIE VAN DIT DEZE TOPIC:

TEST JE NIEUWE ASUS EN6600GT 256MB MET NFSMW OF CRASHDAY.
CRASHED JE PC? OPSTUREN EN WEG ERMEE!!! LOL

ook al heb je de komende week geen pc, altijd blijven lachen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 22:25 ]

Pagina: 1