Omdat er op een gegeven moment problemen met de Exchange 2003 server (EX01) ontstonden, is er een nieuwe (tijdelijke EX02) Exchange server naast de huidige geïnstalleerd. De mailstore staat op EX02. Alle mailtjes komen binnen op EX01 en worden doorgezet naar EX02. De vorige beheerder is niet meer werkzaam en ik moet nu het beheer van de machines overnemen en zit met wat vragen. Ik wil nu weer zsm terug naar 1 Exchange server. Beide servers zijn DC, Ik weet het, liever geen Exchange draaien op een DC, maar das voor mijn tijd gedaan. Exchange servers zijn voorzien van SP2 en draaien op Windows 2003 standaard server.
Mijn doel is om EX01 opnieuw te kunnen installeren als member Windows 2003 server met Exchange 2003 server. Om dit te doen wil ik tijdelijk alle mail die nu nog binnen komt op EX01, binnen te laten komen op EX02, waarop nu ook de Outlook client naartoe connecten en de mailstore op staat. Het is overigens niet mogelijk om met EX02 te blijven werken, omdat deze draait op een (simpele) testmachine.
EX01 is DC, kan ik deze met dcpromo uit het domein halen of moet ik eerst iets met Exchange doen die erop staat. Blijft Exchange op EX02 dan probleemloos doordraaien?
thx
Mijn doel is om EX01 opnieuw te kunnen installeren als member Windows 2003 server met Exchange 2003 server. Om dit te doen wil ik tijdelijk alle mail die nu nog binnen komt op EX01, binnen te laten komen op EX02, waarop nu ook de Outlook client naartoe connecten en de mailstore op staat. Het is overigens niet mogelijk om met EX02 te blijven werken, omdat deze draait op een (simpele) testmachine.
EX01 is DC, kan ik deze met dcpromo uit het domein halen of moet ik eerst iets met Exchange doen die erop staat. Blijft Exchange op EX02 dan probleemloos doordraaien?
thx