Toon posts:

pc plotseling aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pc uitgezet.
Nog even een half uur op de GC.

schiet mijn pc opeens weer aan.

1. Ik denk mss een intelligent wake-up proggie (maar dat zou raar zijn aangezien ik die nooit aan de praat kreeg en alles heb stopgezet van dat programaatje en er al een maand of 2 niks mee heb gedaan. [rml][ Intelligent Wake-up] Opstarten gebeurt niet automatisch? *[/rml]

2. De bios? Ik heb daar een week of 3 een keer lopen pielen omdat ik de fanspeed wou weten (lukte niet, volgens mij zijn de sensoren stuk/moederbord stekkertje zit er niet goed in o.i.d.
Zag ik iets van tijds instellingen staan. Alles aangezet. Wake-up on pmci, wakeup on lan. Geen tijd en datum ingevoerd. (dus daar kan het niet aan liggen)

3. Een topic gevonden via google. Meeste pc's gaan plotseling uit als ze raar doen. 1tje ging aan maar naar 4 sec weer uit. Herhaaldelijk. De mijne precies om 00.00

Ik weet niet wat het is. Iemand een idee?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wake on LAN staat volgens jouw ingeschakeld, schakel dat uit en hij gaat niet meer spontaan aan.

of trek de stekker eruit! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 02-04-2006 00:24 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:17:

[..]
Zag ik iets van tijds instellingen staan. Alles aangezet. Wake-up on pmci, wakeup on lan. Geen tijd en datum ingevoerd. (dus daar kan het niet aan liggen)

[..]
Volgens mij geef je hier zelf al het antwoord ;)

Geen datum kan ook worden gezien als elke dag, en geen tijd is zeker 00:00 uur? :P

Zet gewoon alle wake-on dingen uit, dan zal alles wel goed komen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 20:02
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:17:
3. Een topic gevonden via google. Meeste pc's gaan plotseling uit als ze raar doen. 1tje ging aan maar naar 4 sec weer uit. Herhaaldelijk. De mijne precies om 00.00
Precies om 00.00 is wel vreemd natuurlijk. Maar als de PC niet iedere dag precies op dat tijdstip boot, beschouw ik het als toeval :) Misschien kan je toch een zoeken in de BIOS naar een instelling "RTC resume" want daarmee kan je de PC op een bepaald tijdstip laten inschakelen. Niet iedere BIOS heeft deze instelling, denk ik. Het kan ook een voedingsprobleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:35:
[...]

Precies om 00.00 is wel vreemd natuurlijk. Maar als de PC niet iedere dag precies op dat tijdstip boot, beschouw ik het als toeval :) Misschien kan je toch een zoeken in de BIOS naar een instelling "RTC resume" want daarmee kan je de PC op een bepaald tijdstip laten inschakelen. Niet iedere BIOS heeft deze instelling, denk ik. Het kan ook een voedingsprobleem zijn.
precies dit is de eerste keer dat het gebeurt. en ik slaap naast mijn pc dus ik zou wel merken wanneer die plotseling aan zou gaan.

Ben een beetje bang dat er nu iets kapot is. Een voeding o.i.d.

En wake-up on lan dan heb je toch... geen idee maar volgens mij is dat iets wat universiteits netwerken enzo hebben. Daar zal ik met men 2pc's weinig last hebben.

Ook het intelligent wake up proggie werkte niet (Ik denk als ie zomaar aan gaat mss dat ie het nu wel doet)

Verwijderd

Doe gewoon eens 'restore bios defaults' oid.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 08:53:
[...]
En wake-up on lan dan heb je toch... geen idee maar volgens mij is dat iets wat universiteits netwerken enzo hebben. Daar zal ik met men 2pc's weinig last hebben.
Wake On Lan (WOL) betekent gewoon dat je een pakketje stuurt (een Magic Packet) en dat daardoor de PC aan gaat. Is niet speciaal iets voor universiteiten ofzo, dat kan zo'n beetje elk wat nieuwer moederbord.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• D-Three
Klopt. Zoals al eerder gezegd; schakel wake-on-lan en wake-on-ring uit. Die heb je toch niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb geen lan. Dus daar kan het niet aan liggen toch? plus die instellingen heb ik weeken gelden verandert.

en tis geen wederkerend probleem iig tot nu toe niet.

Ik vond het gewoon vreemd. Vanavond voor twaalven de pc al uit zetten.
Kijken wat er gebeurt. Het zal wel met de bios te maken hebben mss dat geen tijd idd 00.00 betekent.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
^^ Als je het niet probeerd kun je ook nooit weten of het daar aan ligt :?....... Je moet gewoon dingen uitsluiten om tot een oplossing te komen. Eigenlijk moet je dat altijd bij computer problemen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Daarnaast.... je kunt natuurlijk ook NU even de tijd in het BIOS veranderen. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
zaterdag hard gewerkt vroeg opgestaan
zondag gevoetbalt.
Vroeg naar bed.

Ik word om 4uur35m wakker. Hoor ik de pc en zie ik de blauwe lichtjes van die kast.

Tis dus wat eerder gezegd word. Geen tijd is dus 0.00 (trouwens 4uur35min met een pc aan geslapen)

Dus ik heb een mooie nieuwe wekker gevonden voor geen extra geld.

Wat ook tekenend is, is dat ik dus weken lang elke dag de pc tot 12uur aan heb laten staan. (hmm of een paar keer dat ik dacht dat ik de pc uit had gedaan, maar dus vergeten was)

• D-Three
Je kan het nu toch terug uitschakelen? :P En bij welk item in de BIOS staat die tijd precies. Altijd handig voor mensen met hetzelfde "probleem" ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ff kijken voor je
*start pc opnieuw op
tot over een minuut of tig :')

ok druk heel vaak op del zodra je pc opstart
kies voor de optie power management setup en druk op enter
kies wake up events en druk op enter
kiers rtc alarm resume en kies em enables

vervolgens date of month getal 0-31 0=elke dag

en een resume time bijv. 9 0 0 (09.00)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 23:25 ]