Hee, ik heb een Linksys routertje gekocht. Zo een met 4 poorten + draadloze verbinding. Die draadloze verbinding ga ik gebruik voor mijn laptop met ingebouwde WLAN. Toen ik hem kocht deed hij het meteen, via de draadloze verbinding. Toen heb ik wat met de netwerken liggen klooien en nu doet hij het niet meer. Hij blijft de hele tijd staat op 'netwerk adres verkrijgen'. Ik heb in CMD gebeurt "ipconfig /release" en "ipconfig /renew" omdat ik dacht dat het miscshien iets met het MAC adres te maken heeft. Hoe kan ik nou zorgen dat hij met de draadloze verbinding mijn laptop wel een netwerkadres toewijst, zodat ik gewoon kan internetten? Via deze pc die met draad op de linksys is aangesloten kan ik gewoon in de configuratie van de router, dus dat is geen probleem. Ik ben radeloos, hebben jullie een idee?
Waarschijnlijk DHCP server uitgezet, en anders heb je misschien per ongeluk "mac adres gevoeligheid" aangezet, wat betekent dat alleen Wireless devices met een MAC adres dat hem bekent voor komt een IP krijgen (ben ff de technische benaming vergeten
)
Statisch betekent dat je jezelf een adres toewijst, en verder de Linksys wel als Gateway en DNS instelt, maar zelf een IP adres uit je pool creert. Ligt vaak in de regio van 192.168.123.1/255 en gateway + DNS is vaak bij linksys 192.168.123.254
Statisch betekent dat je jezelf een adres toewijst, en verder de Linksys wel als Gateway en DNS instelt, maar zelf een IP adres uit je pool creert. Ligt vaak in de regio van 192.168.123.1/255 en gateway + DNS is vaak bij linksys 192.168.123.254
Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW
Zit er beveiliging op?
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO