Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Onderaan http://www.linux-ntfs.org/content/view/15/29/ staat het volgende:
Daar maak ik uit op dat support voor softwarematige RAID0 niet in de standaard driver zit en dat er nog niet gewerkt wordt aan software die het wel kan. Dat zou betekenen dat het dus niet werkt, maar corrigeer me als ik het verkeerd heb, aangezien ik me niet erg in de materie verdiept heb.multi-volumes Not started Support NTFS volumes that span several partitions, e.g. Spanned, Stripes, Mirrors and RAID
Wel, ik kan met google alleen maar mensen vinden die hetzelfde vragen, en als er al antwoord op is, dan is het in het Duits (en ik snap niet wat ze precies bedoelen). En dit, nota bene uit 2002, doet vermoeden dat het wel kan...
Kan het misschien ook andersom, een Linux softraid0 mounten in Windows? Ik heb al de ext2fsd driver voor Windows, maar die website zegt niets over softraid.
Kan het misschien ook andersom, een Linux softraid0 mounten in Windows? Ik heb al de ext2fsd driver voor Windows, maar die website zegt niets over softraid.
dan zal het wel niet kunnen denk ik[b][message=25497770,noline]Kan het misschien ook andersom, een Linux softraid0 mounten in Windows? Ik heb al de ext2fsd driver voor Windows, maar die website zegt niets over softraid.
Nog iemand anders ideeen, tips of ervaringen?
behalve dat natuurlijk.
Ik vermoed dat er weinig anders opzit als je een RAID-oplossing wil die vanuit beide operating systems benaderbaar is (behalve bijvoorbeeld je storage verplaatsen naar een aparte machine die raid voor je doet en vervolgens over het netwerk benaderen). De gebruikte systemen verschillen nogal van elkaar, en er is niet zoveel vraag naar dat developers in de rij staan om er iets voor te maken.
ik zie hier in de kernel in ieder geval wel ondersteuning zitten voor Windows Logical Disk Manager (Dynamic Disk). en in de kernel-documentatie ervan:
code:
1
2
| Once the LDM driver has divided up the disk, you can use the MD driver to assemble any multi-partition volumes, e.g. Stripes, RAID5. |
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Hmm, dat ziet er veelbelovend uit. Ik was toevallig al aan 't googelen met de zoekterm "ldm linux" maar dat levert vooral gedateerde informatie op. Enig idee waar ik wat recentere informatie zou kunnen vinden?
Volgens de linux-ntfs site hier, maar die is dood...
Volgens de linux-ntfs site hier, maar die is dood...
[ Voor 24% gewijzigd door Brent op 03-04-2006 22:01 ]
Pagina: 1