canon powershot S3 IS vs sony DSC H5

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ja, daar is de tijd dan, tijd voor een nieuwe camera.
Mijn oude Fuji S602 Zoom verkocht, en op zoek naar een nieuwe.

Ik heb ten eerste voor mezelf een aantal zaken gesteld:

* 12 X optische zoom
* geen accu maar gewone batterijen.

Nu ben ik al langs een aantal winkels geweest en ik hoor steeds verschillende adviezen. en antwoorden op mijn vraag, wanneer ze komen!

Is het nou zoveel moeite iets precies op te zoeken?

Winkels:

Local computer store
Mediamarkt
foto verschoore
nog een lokale fotograaf

Enfin levertijd:

de ene zegt (media markt) de canon maandag 3-4 dus
de h5 voor donderdag maar zal wel later worden sony kennende....

foto verschoore, canon: binnen week of 2
sony, geen idee...

en zo is het overal wat.
Een paar telefoontjes naar sony en canon zegt beide, niet voor mei..

Het advies:
De ene, canon, betere lens en canon is fotomerk. mooie rode kleuren etc etc..
De andere, sony, echte carl zeiss lens en gewoon beter dan de canon.

Dan heeft daar de sony H5 een mooi groot 3" scherm
echter de canon heeft weer een draaibaar schermpje, en wat leuke speeltjes in de software, zoals met kleuren etc....

Nu weet ik dus niet meer
1 welke camera ik op moet wachten
2 wanneer die dingen te koop zijn

Ik ga eind juni op vakantie, dus wil graag van te voren al beetje schieten met die camera...

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

jackel7007 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:26:............

Het advies:
De ene, canon, betere lens en canon is fotomerk. mooie rode kleuren etc etc..
De andere, sony, echte carl zeiss lens en gewoon beter dan de canon.
...
Kijk da's nog eens een lekker advies. canon heeft een betere lens maar de sony een "echte" carl zeiss lens |:( oh en de sony is gewoon beter... dus.

Ze zien er beide goed uit, het klapscherpje van canon is soms echt heerlijk! Sony is een prima merk, maar ik vind ze altijd zo eigenwijs en niet compatible met andere merken, alles is net even anders. (duidelijk voorbeeld is de dure memoriestick)

www.casarodriguillo.com

• Jackbq
  • Nu online
Ja ik word er dus ook niet goed van, evenals van die levertijd gebeuren..
Morgen maar eens naar de mediamarkt bellen en kijken of ik mr. popiejopie aan de lijn kan krijgen die ik al gesproken heb....

Weet al bijna zeker dat het wel zal zijn van, nee sorry die hebben we nog niet....

wat de canon betreft, ik weet wel dat hij leukere software grapjes heeft...
echter die kan ik in principe ook met photoshop, denk dat het me toch puur om de fotokwaliteit zal gaan.

Het punt van sony memorysticks is wel iets wat je daar zegt, maar heb nu uit mijn oude Fuji S602 Zoom nog allemaal compact flashcards, echter deze kan ik ook met die canon niet gebruiken dus ik moet toch overstappen.

Vraag me af wat nu wijsheid is, de 1e die uitkomt kopen, toch voor de canon gaan, of wachten tot ze beide uit zijn en dan gaan vergelijken...

normaal heeft DPreview ook goede reviews, echter van beide nog geen review te vinden..
(is ook weeral iets dat ze denk ik wel nog niet uitkomen.

zucht |:(

Verwijderd

Je kunt het niet forceren, want ze praten op veel foto-sites van mei, en winkels zijn nu éénmaal minder betrouwbaar op dit gebied.

Op de duitse Sony site kun je de SONY H5 al bestellen, en dan staat erbij: levering half mei.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 20:56 ]

• Jackbq
  • Nu online
Ik begin steeds meer te neigen naar de oudere S2 eigenlijk..
maarja... als de S3 uit komt zal de S2 ook wel in prijs dalen dus dan achteraf ook weer spijt...

zouden sites als DPreview al een review hebben voor de officiele release date?

En een winkel keet als mediamarkt zou toch zoiets wel goed moeten weten?
en niet zeggen van komende maandag, terwijl het pas begin mei is?

[ Voor 23% gewijzigd door Jackbq op 02-04-2006 20:26 ]

Verwijderd

Iedere winkel krijgt van de vertegenwoordiger een datum door waarop hun bestelling doorkomt (en anders zegt de vertegenwoordiger dat ie het niet weet). Canon is over het algemeen redelijk betrouwbaar als het aankomt op levertermijnen. Sony is wat dat betreft veel minder consequent. Voor alle nieuwe modellen van alle merken geldt dat ze in het begin moeilijk leverbaar zijn. Als je als winkel pech hebt, zit je niet bij de eerste levering en moet je wachten totdat de leverancier ze weer voorradig heeft. Geef dus alsjeblieft niet zomaar de winkelier de schuld, want die is net zo afhankelijk als jij wat betreft de levering van producten.

Edit: en als fotokwaliteit het belangrijkste is, dan wacht je toch totdat ie leverbaar is en mensen er daadwerkelijk iets zinnigs over kunnen zeggen of denk je dat verkopers hun advies geven op basis van de specs van een product?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 21:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:28:
Iedere winkel krijgt van de vertegenwoordiger een datum door waarop hun bestelling doorkomt (en anders zegt de vertegenwoordiger dat ie het niet weet). Canon is over het algemeen redelijk betrouwbaar als het aankomt op levertermijnen. Sony is wat dat betreft veel minder consequent. Voor alle nieuwe modellen van alle merken geldt dat ze in het begin moeilijk leverbaar zijn. Als je als winkel pech hebt, zit je niet bij de eerste levering en moet je wachten totdat de leverancier ze weer voorradig heeft. Geef dus alsjeblieft niet zomaar de winkelier de schuld, want die is net zo afhankelijk als jij wat betreft de levering van producten.

Edit: en als fotokwaliteit het belangrijkste is, dan wacht je toch totdat ie leverbaar is en mensen er daadwerkelijk iets zinnigs over kunnen zeggen of denk je dat verkopers hun advies geven op basis van de specs van een product?
Ik zie op bijna alle 'belangrijke' sites mei staan, voor de Canon en de Sony. En ja er staan ook winkels op Kieskeurig.nl die beweren de H5 op voorraad te hebben 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 21:36 ]

• Pinin

Pinin

Die canon is wss 1e week mei leverbaar, je kan tot die tijd aankijken. grote kans dat ze bijv. bij Mediamarkt als een van de eerste krijgen, net als Dixons. Ik zou er daar een bestellen zonder te betalen, en evt. een aanbetaling doen met de afspraak dat je je geld terug krijgt als ie niet voor bijv. 10 mei geleverd is.

panasonic heeft ook leuke soortgelijke cams.

www.casarodriguillo.com

• Jackbq
  • Nu online
Net contact gehad met mediamarkt middelburg,
word vandaag teruggebeld zodra de vracht binnen is en de camera uitgepakt is.

Hij is dus binnen zeggen ze...

echter nog steeds de vraag welke beter is...
de sony met de Carl zeiss lens of de canon welke al levenlang fotocamera's maken....

canon heeft als voordeel gewone opslagmedia ipv die sony sticks
canon gebruikt wel weer 4 ipv 2 batterijen..

canon is 180 gram lichter (44%) dan de sony
canon heeft leuke truukjes in de software om bv op een zwartwit foto de bloem zijn kleur te laten houden...

wat o wat..

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
jackel7007 schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:35:

canon heeft als voordeel gewone opslagmedia ipv die sony sticks
canon gebruikt wel weer 4 ipv 2 batterijen..
Maar daar maak je dan ook 2x zoveel foto's mee. Als ik even kijk naar battery life van de powershot S2 en DSC-H1, dan is dat met 2100mAh batterijen zo'n 550 shots tov 290.
canon is 180 gram lichter (44%) dan de sony
Dat is vast zonder batterijen (??). 2 batterijen extra in de canon en dan scheelt het niet veel meer natuurlijk
canon heeft leuke truukjes in de software om bv op een zwartwit foto de bloem zijn kleur te laten houden...
Ik heb zelf een powershot s2, moet zeggen dat ik de canon software nog nooit bekeken heb. Ik gebruik altijd software die ik ook met andere camera's al gebruikte (photoshop / acdsee / irfanview / etc.)

In ieder geval zo'n draaibaar schermpje is ontzettend handig. Als je foto's boven je hoofd of laag boven de grond wilt maken, is dat erg handig.

[ Voor 9% gewijzigd door riotrick op 03-04-2006 11:44 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

Dit draadje had je vast al gevonden?
Canon S3 IS 6MP 12x superzoom

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jackel7007 schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:45:
wat de canon betreft, ik weet wel dat hij leukere software grapjes heeft...
echter die kan ik in principe ook met photoshop, denk dat het me toch puur om de fotokwaliteit zal gaan.
(
Een leuk grapje van de Canon is de Intervalometer waarmee je onbeperkt foto's kunt nemen met een ingestelde tussentijd. Kun je leuke filmpjes mee maken ;)

• Twister336
  • Niet online
jackel7007 schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:35:
Net contact gehad met mediamarkt middelburg,
word vandaag teruggebeld zodra de vracht binnen is en de camera uitgepakt is.

Hij is dus binnen zeggen ze...
Hij is zelfs nog niet uit in Japan of USA waar ze doorgaans het eerst verkocht worden.
Vanaf ze daar worden verkocht moet je meestal nog een drietal weken wachten voor je ze hier kunt kopen.
Dat is ook ongeveer het moment waarop de grote review sites met hun reviews uitkomen.
Ik zou dus eerder zeggen: eind mei/begin juni.

• Jackbq
  • Nu online
met software bedoel ik niet de zooi op de cd, maar de software in de camera zoals de mogelijkheid tot color swap enzo..

verder had ik dat draadje al gezien maar ook daar nog weinig info...

heb nog niets gehoord van media markt..
maar hij zou er vandaag zijn.. ben wel benieuwd naar de prijs eigenlijk....

• Jackbq
  • Nu online
Helaas, ookal had de vertegenwoordiger die vandaag onbereikbaar is door zijn verjaardag, gezegd dat de S3 er zou zijn, ook bij de mediamarkt geen S3...

• Pinin

Pinin

echt ik denk niet dat ie er voor mei is.

www.casarodriguillo.com

• Jackbq
  • Nu online
dat word dan dus afwachten tot mei :-)
tot dien zonder camera..

ben benieuwd of er voor mei al wat reviews uitkomen, dat sites als dpreview.com misschien wat eerder een soort test model krijgen, kan niet wachten om het verschil tussen de Canon S3 en de Sony H5 te zien....

Heb geen idee welke er beter zal presteren......

Verwijderd

(realtime check)
Canon PowerShot S3 IS - Digitale camera - 6.0 Mpix - optische zoom: 12 x - ondersteund geheugen: MMC, SD
Artikelnr: 1101B011
Prijs: € 443,86 (excl. BTW)
Voorraad: 0
Verwachte leverdatum: 24-4-2006

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 22:57 ]

• Jackbq
  • Nu online
die prijs valt ook nog wel mee,
even 19% erbij en we zitten op het luttele bedrag van: €530,-

het is mooi geld, maar ook een hele fijne camera...
echter de sony zal wel zo'n 100 euro goedkoper zijn, ook een hele fijne camera qua specs,
ik denk dat ze elkaar niet zo heel veel maken, alleen dat sony een echte carl zeis heeft.....
kan niet wachten op reviews :)

hier een mooie pagina over de canon S3
http://www.digitalcamerai...t-Impressions-Review-.htm

en hier nog een leuke pagina met ook wat sample pics
http://web.canon.jp/Imaging/pss3is/index-e.html

nu nog wat sites over de Sony H5 zien te vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Jackbq op 05-04-2006 08:10 ]

Verwijderd

jackel7007 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 08:08:
die prijs valt ook nog wel mee,
even 19% erbij en we zitten op het luttele bedrag van: €530,-

het is mooi geld, maar ook een hele fijne camera...
echter de sony zal wel zo'n 100 euro goedkoper zijn, ook een hele fijne camera qua specs,
ik denk dat ze elkaar niet zo heel veel maken, alleen dat sony een echte carl zeis heeft.....
kan niet wachten op reviews :)

hier een mooie pagina over de canon S3
http://www.digitalcamerai...t-Impressions-Review-.htm

en hier nog een leuke pagina met ook wat sample pics
http://web.canon.jp/Imaging/pss3is/index-e.html

nu nog wat sites over de Sony H5 zien te vinden...
In de pricewatch staat ie voor 499 inc. dus dat scheelt weer 30 euro..

• Phusebox
  • Laatst online: 18:05
ik weet niet waarom maar heb net de officiele sample pics van canon op de eerdergenoemde site bekeken, en ik vind de kwaliteit van mijn powershot g3 vele malen... en dat voor de officiele foto's die ze releasen vind ik dit toch wel teleurstellend

was op zoek naar een opvolger van mijn g3 maar die lijkt er dus nog steeds niet te zijn, helaas

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Jackbq
  • Nu online
je vind hem vele malen beter?

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:20:
ik weet niet waarom maar heb net de officiele sample pics van canon op de eerdergenoemde site bekeken, en ik vind de kwaliteit van mijn powershot g3 vele malen... en dat voor de officiele foto's die ze releasen vind ik dit toch wel teleurstellend

was op zoek naar een opvolger van mijn g3 maar die lijkt er dus nog steeds niet te zijn, helaas
Wat vind je niet goed aan die foto's?

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:35:
[...]

Wat vind je niet goed aan die foto's?
onscherp, veel ruis voor iso 80, maar ook iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen, gevoelsmatig

ziet er uit als een foto met een hp camera van 100 euro

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:58:
[...]

onscherp, veel ruis voor iso 80, maar ook iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen, gevoelsmatig

ziet er uit als een foto met een hp camera van 100 euro
Het is natuurlijk geen DSLR kwaliteit maar de ruis en onscherpte valt toch echt wel mee imho. Als dit ook uit een HP van 100 euries komt moet ik toch eens beter gaan kijken naar HP ;)

• Phusebox
djengizz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:10:
[...]

Het is natuurlijk geen DSLR kwaliteit maar de ruis en onscherpte valt toch echt wel mee imho. Als dit ook uit een HP van 100 euries komt moet ik toch eens beter gaan kijken naar HP ;)
nou ik heb dus nu de ruim 3,5 jaar oude powershot g3, en die is m.i. toch beter qua fotokwaliteit

zoek nu een opvolger met meer MP voor grotere afdrukken (de g3 is 4MP), maar twijfel tussen de G6 (had eigenlijk al een opvolger verwacht) en de S3.

de G6 heeft helaas maar een matig zoombereik

Verwijderd

Hier beweren ze de Canon binnen 8 dagen te kunnen leveren.

• Jackbq
  • Nu online
nog 5 dagen zeggen ze....
eerst zien dan geloven :-)

• Jackbq
  • Nu online
vanmorgen was het nog 499,-
nu staat tie voor 504.95

zou hij blijven oplopen tot hij er is? :)

• Jackbq
  • Nu online
eigenlijk is de Panasonic Lumix DMC-FZ7 ook totaal niet verkeerd..
enkel die heeft zo'n accu ipv normale batterijen...

vind het eigenlijk toch wel een nadeel, zeker omdat ik binnenkort naar aruba ga, en daar is het dan weer 110 volt ipv 230, kan de adapter dat aan?
accu leeg, dan andere erin, maar een 2e accu is weer zo duur...

ik denk dat ik toch liever batterijen heb, overal te koop en op te laden :)

• Twister336
  • Niet online
Ik denk dat tegenwoordig de meeste adapters wel 110V aankunnen. Die van de FZ7 in ieder geval.
Een extra accu van Panasonic kost absurd veel (ik dacht iets van een 75 euro) maar je hebt wel goedkope namaak accu's die evengoed of zelfs beter zijn (langer werken).
Die kun je al vinden voor een tiental euro's.
Ik vind accu's veel handiger :)

[ Voor 4% gewijzigd door Twister336 op 10-04-2006 01:55 ]

• Jackbq
  • Nu online
En toen waren het weer 9 dagen... :(

• Phusebox
ik heb dus uit veel lezen en zoeken op internet kunnen concluderen dat mijn gut-feeling toch gelijk had. De beeldkwaliteit zal niet zo goed zijn als die van mijn veel oudere g-series camera. Helaas komen er binnen afzienbare tijd geen nieuwe g-series, en is er ook nog geen opvolger van de Pro1 in zicht.

jammer dat canon de G-series markt blijkbaar niet meer groot genoeg inschat... terwijl er volgens mij wel nog genoeg vraag naar is

• Jackbq
  • Nu online
Vandaag een mail gehad van cameranu.nl dat ze zowel over de S3 als de H5 nog geen informatie/levertijd hebben.

nog afwachten dus :(

Verwijderd

Misschien niet heel aridg om te zeggen, maar om iets te plaatsen waarin je zegt dat niemand voorlopig iets weet, vind ik niet echt boeiend..... Ik zie trouwens dat het verschil in de PW tussen de S3 IS en de Pana FZ7 120 euro is. Ik zou het wel weten.

@Phusebox: De kritiek op Canon van dit moment is dat zij niet innovatief genoeg zijn en zich alleen nog maar richten op de massa. De ixus 800IS wordt de eerste ixus met een IS functie, andere merken hadden die al langer; de G-serie en de pro1 hadden "tegenvallende verkoopcijfers" en zijn derhalve uit productie en worden niet vervolgd. Het probleem is dat de G serie heel goed liep, maar in de ogen van Canon niet voldoende (in vergelijking met de ixusjes bijv). Ik voorzie hierin dat Canon op de langere termijn marktaandeel gaat verliezen (iets met de wet van de remmende voorsprong).

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:38:
Misschien niet heel aridg om te zeggen, maar om iets te plaatsen waarin je zegt dat niemand voorlopig iets weet, vind ik niet echt boeiend..... Ik zie trouwens dat het verschil in de PW tussen de S3 IS en de Pana FZ7 120 euro is. Ik zou het wel weten.

@Phusebox: De kritiek op Canon van dit moment is dat zij niet innovatief genoeg zijn en zich alleen nog maar richten op de massa. De ixus 800IS wordt de eerste ixus met een IS functie, andere merken hadden die al langer; de G-serie en de pro1 hadden "tegenvallende verkoopcijfers" en zijn derhalve uit productie en worden niet vervolgd. Het probleem is dat de G serie heel goed liep, maar in de ogen van Canon niet voldoende (in vergelijking met de ixusjes bijv). Ik voorzie hierin dat Canon op de langere termijn marktaandeel gaat verliezen (iets met de wet van de remmende voorsprong).
ja maar zijn er serieuze alternatieven dan; ik heb nog nooit een camera vastgehad die ik zo fijn en goed vond als de canon g3 die ik heb... alleen mist die de megapixels en zoombereik wat ik zou willen hebben... ik zal die fz7 eens opzoeken dan

hmm die FZ7 klonk goed, tot ik de foto's zag, OMG wat een ruis, en alles boven ISO100 lijkt wel of er een photoshop filter op los is gelaten naast de ruis, die echt onacceptabel is

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 12-04-2006 22:05 ]

Verwijderd

De FZ7 was dan ook niet voor jou bedoelt ;) Dat was mijn reactie op jackel7007. Het tegenovergestelde van ruis is overigens detail en dat is nou juist het sterke punt van de Pana's. Je kunt altijd nog een externe ruisonderdrukker eroverheen gooien. En zeg nou zelf, hoe vaak ga je met een compact uberhaupt boven de ISO100 uit....

Het enige echte alternatief dat ik kan bedenken voor de G3 is de (inmiddels ook weer stokoude) Nikon Coolpix 8400. Anders ga je naar een kleiner model, zoals de Canon Powershot S80. Of je leeft je uit met een Sony R1 ;)

• Jackbq
  • Nu online
Het lijkt toch wel of de prijs en de levertijd samen op blijven lopen...

copypaste van de website:

Onze prijs: €779.95 (655.42 exc.)
Beschikbaarheid: Naar Schatting 9 Dagen

ik bedoel van 450 naar 500 naar 780 euro? .....

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:16:
De FZ7 was dan ook niet voor jou bedoelt ;) Dat was mijn reactie op jackel7007. Het tegenovergestelde van ruis is overigens detail en dat is nou juist het sterke punt van de Pana's. Je kunt altijd nog een externe ruisonderdrukker eroverheen gooien. En zeg nou zelf, hoe vaak ga je met een compact uberhaupt boven de ISO100 uit....

Het enige echte alternatief dat ik kan bedenken voor de G3 is de (inmiddels ook weer stokoude) Nikon Coolpix 8400. Anders ga je naar een kleiner model, zoals de Canon Powershot S80. Of je leeft je uit met een Sony R1 ;)
hoe vaak ik boven iso100 uitga, hmm tja bijna 50% van de foto's denk ik, want flitsen doe ik dus nooit met een compact want dat wordt nooit wat

Verwijderd

jackel7007 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:34:
Het lijkt toch wel of de prijs en de levertijd samen op blijven lopen...

copypaste van de website:

Onze prijs: €779.95 (655.42 exc.)
Beschikbaarheid: Naar Schatting 9 Dagen

ik bedoel van 450 naar 500 naar 780 euro? .....
Bij expansys.nl staat nu 6 mei.
Onze prijs: €556.19 (467.39 exc.)
Beschikbaarheid: Verwachte datum zaterdag 6 mei
Als u dit product vandaag voor 16h00 CET uur bestelt, kunt u met 25 dagen bezorging verwachten. AVul je emailadres in in het vakje aan de linkerkant, en krijg direct bericht wanneer we het product in voorraad krijgen.

• Phusebox
denk dat ik maar gewoon es even ga afwachten wat men bij dpreview van deze camera vindt zodra ie leverbaar is. de prijs zal uiteindelijk wel settelen rond de 450 denk ik. in Duitsland is ie voor die prijs bij de introductie al beschikbaar

• Jackbq
  • Nu online
Inmiddels is in dit topic:

Canon S3 IS 6MP 12x superzoom
te lezen dat de S3 binnekort in de winkels zal liggen, enkele zijn nu bestelbaar.
echter begin mei dienen alle winkels ze te hebben.

Verwijderd

TomLeeuw schreef:
"(duidelijk voorbeeld is de dure memoriestick)".

Sony eigenzinnig ? De memorystick is het ENIGE voorbeeld dat je geeft.

Ik heb al bijna een jaar een Sony P200 in gebruik. Een heel goed cameraatje voor (destijds) 280 euro.
Super prijs/kwaliteitsverhouding. Van eigenzinnigheid kan ik niet spreken. En de sticks werken feilloos.
Een 1 Gb memorystick kost nu nog maar 50 euro. Valt dus reuze mee.

Ik verwacht veel van de Sony H5 en wacht met smart op de dag dat hij (voor een scherpe prijs) te koop komt.
Tip: kijk eens op www.geizhals.at.

Verwijderd

Een ander voorbeeld is de minidisk en Digital8 en de voorbeelden schieten al helemaal de pan uit als je gaat kijken naar accessoires voor bijvoorbeeld camcorders. Sony gebruikt zelfs niet eens het standaard schoentje (voor microfoons en lampen) op een videocamera. Sony is een bedrijf dat enorm zijn best doet om zo min mogelijk compatible te zijn accessoires van andere merken om zodoende meer geld uit deze accessoires terug te verdienen.

Bij de aanschaf van een digicam zou ik hier niet teveel op letten, maar op het moment dat je een apparaat koopt waarvan je weet dat het interessanter is om het uit te breiden, zou ik geneigd zijn een ander merk aan te schaffen.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:56
Phusebox schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:12:
denk dat ik maar gewoon es even ga afwachten wat men bij dpreview van deze camera vindt zodra ie leverbaar is. de prijs zal uiteindelijk wel settelen rond de 450 denk ik. in Duitsland is ie voor die prijs bij de introductie al beschikbaar
Ik denk dat je de Sony H5 kan vergelijken met de resultaten van de H2. Voor de resultaten kijk eens hier: Sony DSC-H2 en DSC-H5

Hoge ISO: veel ruis. Bij een lage ISO goede resultaten.

De H5 heeft 1 megapixels meer dan de h2 en een grotere scherm (3 inch).

Overigens is het ook de vraag of dpreview de camera uitgebreid gaat testen.

Verwijderd

Mig29, je hebt op zich gelijk, maar ik sprak eerlijk gezegd alleen over de digitale FOTOcamera's.

Overigens heb ik ook een Sony digitale VIDEOcamera, maar heb daar nooit accessoires bijgekocht, behalve een reserve-accu, maar die is van Lenmar.....

Verwijderd

...

(PS, ik heb hierover een nieuw topic geopend, maar dat werd door de moderator niet op prijs gesteld en DIRECT op slot gedaan; zal dus wel aandelen bij Sony hebben....)
Modbreak:Nee, we waarderen zulke loze scheldposts gewoon niet: niemand heeft er wat aan namelijk. Heb je klachten, klaag bij Sony, niet hier op GoT.

[ Voor 82% gewijzigd door Remy op 04-05-2006 15:48 ]

Verwijderd

Ik zie werkelijk niet in waarom ik op bovenstaande wijze niet mijn (zeer terechte !!) kritiek mag uiten.
Modbreak:ik wel: niemand hier op GoT heeft wat aan jouw kritiek op Sony: vandaar dat dat topic is gesloten. Nu weer ontopic.

[ Voor 36% gewijzigd door Remy op 04-05-2006 15:49 ]

Verwijderd

<!---Het is niet alleen een klacht, maar óók een CONSTATERING (ja, capslock...)
waar andere (Sony) gebruikers wat aan kunnen hebben, stomme klootzak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vráág anders eerst even wat, alvorens met je kinderachtige breakjes en slotje te komen, kleuter !!!!!!!!!!--->

[knip]

Modbreak:Zooo, anders doen we ff relaxed :X Je kunt een pushmessage tegemoet zien

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 04-05-2006 22:39 ]

• Phusebox
ook al heb je een klacht/constatering, en wil je andere mensen daarover inlichten, doe dat dan in een goed onderbouwd topic met feiten, en goed geformuleerder meningen

niet zomaar gaan schreeuwen en roepen, daar bereik je niemand mee. Als jij serieus mensen ergens op wil wijzen, moet je daar ook serieus mee omgaan.

Overigens denk ik dat het een beetje voorbarig is om te roepen dat men dit express doet (wat betreft de MemorySticks). Canon is namelijk ook voor een groot deel geswitched van CF naar SD, moet ik dan nu ook gaan schreeuwen dat ik nu nieuwe geheugenkaarten moet kopen als ik mijn camera wil upgraden?

zo is de realiteit helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 04-05-2006 22:39 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

SCHOPJE!

Ben wel benieuwd wat de huidige stand van zaken is, dit topic is een beetje dood gegaan, maar niet op slot, dus posten die hap.

Ik twijfel namelijk en dit topic zit voor mij op het juiste spoor.

Ik twijfel tussen
Canon S3
Sony DSC-H5
Fujifilm S9500
Panasonic Lumix FZ-30.

Ik had een tijd in mijn hoofd om de S9500 te nemen, maar dat hij geen IS heeft, baal ik behoorlijk van. Heb hem gister uitgeprobeerd en uiteraard zal het beter gaan met oefening, maar geen enkele zoom foto was enigzins scherp. Ik deed dit binnen in mediamarkt, dus slecht licht. Had iso op 400 staan, sluitertijd 1/200 en dia op 3.2 geloof ik. Ik heb best een steady hand, maar dit vond ik niet zo grappig. Op dp review zie je ook een review, maar details gaat voor mijn gevoel snel weg als je beetje op 100% crop kijkt. Leuk dat hij 9mp is, maar heb liever een goede 6mp dan, vandaar mijn twijfels.
De canon S2 staat bekend om zijn mooie scherpe foto's, dus de S3 wacht ik toch ook wel op.

Van de sony weet ik zo weinig, behalve de specs dan. HIj heef IS dus dat is mooi. Verder een goede lens (alhoewel met die naam Carl Zeiss ook wordt rondgegooid als water, telefoons met zulke lenzen zijn er ook al en je wilt niet weten wat voor foto's daar uit komen :P)
Genoeg mp (7), dus dat is verder prima. Ik vind hem niet geweldig mooi, maar kan toch niet zeggen dat dat het belangrijkste is.

De panasonic heeft opzich het meeste wel goed: IS, goede zoom, goede lens. Maar heeft een behoorlijk ruis probleem, alles vanaf ISO400 gaat niet lekker, maar zelfs ISO100 vertoont al ruis. Daar baal ik dan ook wel weer van.

S9500 is de enige die op 28mm begint, wat ERG prettig is. De andere 3 allemaal op 35mm (of 36mm). Het verschil is wel groot hoor tussen 28 en 35mm. De handmatige instellingen op de S9500 en de FZ-30 zijn wel prettig in gebruik, de ringen om de lens voor zoomen en focus. Zeker een handmatige zoom is altijd een voordeel.

Kortom, ik weet het echt niet meer. Gister verkondigde ik nog dat ik waarschijnlijk voor de S9500 zal gaan, nu zie ik weer wat foto's van de S9500 en baal ik van het verlies van kwaliteit en moeilijke focus.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Phusebox
nomad85 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:27:
SCHOPJE!

Ben wel benieuwd wat de huidige stand van zaken is, dit topic is een beetje dood gegaan, maar niet op slot, dus posten die hap.

Ik twijfel namelijk en dit topic zit voor mij op het juiste spoor.

Ik twijfel tussen
Canon S3
Sony DSC-H5
Fujifilm S9500
Panasonic Lumix FZ-30.

Ik had een tijd in mijn hoofd om de S9500 te nemen, maar dat hij geen IS heeft, baal ik behoorlijk van. Heb hem gister uitgeprobeerd en uiteraard zal het beter gaan met oefening, maar geen enkele zoom foto was enigzins scherp. Ik deed dit binnen in mediamarkt, dus slecht licht. Had iso op 400 staan, sluitertijd 1/200 en dia op 3.2 geloof ik. Ik heb best een steady hand, maar dit vond ik niet zo grappig. Op dp review zie je ook een review, maar details gaat voor mijn gevoel snel weg als je beetje op 100% crop kijkt. Leuk dat hij 9mp is, maar heb liever een goede 6mp dan, vandaar mijn twijfels.
De canon S2 staat bekend om zijn mooie scherpe foto's, dus de S3 wacht ik toch ook wel op.

Van de sony weet ik zo weinig, behalve de specs dan. HIj heef IS dus dat is mooi. Verder een goede lens (alhoewel met die naam Carl Zeiss ook wordt rondgegooid als water, telefoons met zulke lenzen zijn er ook al en je wilt niet weten wat voor foto's daar uit komen :P)
Genoeg mp (7), dus dat is verder prima. Ik vind hem niet geweldig mooi, maar kan toch niet zeggen dat dat het belangrijkste is.

De panasonic heeft opzich het meeste wel goed: IS, goede zoom, goede lens. Maar heeft een behoorlijk ruis probleem, alles vanaf ISO400 gaat niet lekker, maar zelfs ISO100 vertoont al ruis. Daar baal ik dan ook wel weer van.

S9500 is de enige die op 28mm begint, wat ERG prettig is. De andere 3 allemaal op 35mm (of 36mm). Het verschil is wel groot hoor tussen 28 en 35mm. De handmatige instellingen op de S9500 en de FZ-30 zijn wel prettig in gebruik, de ringen om de lens voor zoomen en focus. Zeker een handmatige zoom is altijd een voordeel.

Kortom, ik weet het echt niet meer. Gister verkondigde ik nog dat ik waarschijnlijk voor de S9500 zal gaan, nu zie ik weer wat foto's van de S9500 en baal ik van het verlies van kwaliteit en moeilijke focus.
ik zit in hetzelfde dilemma, alle 4 de camera's die jij noemt heb ik op mijn lijstje staan

de panasonic valt voor mij af vanwege ruis en goedkope feel van het toestel

de canon lijkt volgens de eerste berichten ook veel last te hebben van ruis, maar ik wacht dpreview even af, zelfde geldt voor de Sony (wat afwachten betreft)

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Ik zát ook in hetzelfde dilemma, ik wilde voor de Panasonic gaan. Ik zag gisteren weer een paar foto's waar het ruisniveau écht buitensporig was. Gewoon zonde om je geld aan uit te geven, helaas, want in potentie is het een prachtcamera.

De Canon heb ik thuis liggen, een S2 dan. Die maakt gewoon echt super mooie en scherpe foto's. Bijna geen ruis ook in minder lichtsterke omgevingen.

De Fuji is ook mooi, weinig ruis, maar geen IS, en dat wil je niet op max. zoom.

De Sony, mja. Ik heb het gewoon niet zo op Sony camera's. Dit is mijn persoonlijke voorkeur, en valt verder niet te onderbouwen. Gewoon niet constructief :p

Uiteindelijk ga ik voor een Nikon D50 met een 18-55 en een 55-200. Nét even iets meer mogelijkheden, en met het oog op de toekomst een leuk uitbreidbaar apparaat :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Twister336
  • Niet online
nomad85 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:27:
Ik had een tijd in mijn hoofd om de S9500 te nemen, maar dat hij geen IS heeft, baal ik behoorlijk van. Heb hem gister uitgeprobeerd en uiteraard zal het beter gaan met oefening, maar geen enkele zoom foto was enigzins scherp. Ik deed dit binnen in mediamarkt, dus slecht licht. Had iso op 400 staan, sluitertijd 1/200 en dia op 3.2 geloof ik. Ik heb best een steady hand, maar dit vond ik niet zo grappig.

Ik heb gisteren een hoop foto's met mijn Panasonic FZ7 genomen in een donkere kerk.
9 van de 10 foto's zijn haarscherp. Genomen in ISO80, zonder flits, zonder statief en met een lange sluitertijd (1/10 en 1/20). Om maar even aan te geven hoe handig IS kan zijn ;)
De FZ30 is nog beter (grotere sensor).

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Die panasonic heeft trouwens volgens de review een erg goede IS, duidelijk beter dan andere die van andere camera's. Hij oogt en voelt daarentegen wel duidelijk minder stevig, wat toch wel een nadeel is, bovendien begint zijn bereik bij 35mm (of 36), wat ik ook erg jammer vind. Ik ben bang voor onscherpe foto's bij de S9500, verder klinkt die geweldig.
De sony (inderdaad geen fan van) heeft daarentegen eigenlijk alles. Weinig ruis, goede lens, goede zoom (420mm) en IS, maar is wel wat duur en heeft zijn naam en uiterlijk niet mee vind ik. Hou niet van een 3 inch lcd scherm. Kost batterij en je gebruikt toch vooral de viewfinder.
Zo lastig, ik ga echt mezelf ervan weerhouden tot een camera kopen, totdat ik het gewoon zeker weet wat ik wil. :9

Verwijderd

tomleeuw schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:44:
[...]

Kijk da's nog eens een lekker advies. canon heeft een betere lens maar de sony een "echte" carl zeiss lens |:( oh en de sony is gewoon beter... dus.

Ze zien er beide goed uit, het klapscherpje van canon is soms echt heerlijk! Sony is een prima merk, maar ik vind ze altijd zo eigenwijs en niet compatible met andere merken, alles is net even anders. (duidelijk voorbeeld is de dure memoriestick)
alles goed en wel, maar sony heeft alleen de naam "carl zeiss" overgekocht en niet de technologie achter de lens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 01:31 ]

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:03
De Sony H2 is toch ook een optie...2" lcd (met 80k pixels weliswaar), met maar 1 MP minder dan de H5, verder identiek.

[ Voor 16% gewijzigd door nadroJ op 17-05-2006 09:53 ]

Sowieso schrijf je zo!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 01:29:
alles goed en wel, maar sony heeft alleen de naam "carl zeiss" overgekocht en niet de technologie achter de lens.
"The 100% owner of both Carl Zeiss AG and SCHOTT AG is the Carl-Zeiss-Stiftung (Carl-Zeiss-Foundation)." bron. Niks overgekocht dus.

Sony heeft gewoon een deal met Zeiss dat ze "Carl Zeiss" op hun lenzen mogen zetten, Panasonic heeft zo'n deal met Leica, en Samsung met Schneider-Kreuznach.
Die laatste is vooral leuk, omdat Samsung in feite lenzen van Pentax rebadget naar Schneider. En het ontwerp van bv. de 18-55mm kitlens komt echt niet uit de Schneider stal, dat kan Pentax prima zelf.

Zeiss, Leica en Schneider zullen best wel kwaliteitseisen aan die lenzen koppelen, en die misschien zelfs ook zo nu en dan wel doormeten of testen, maar de lat ligt dan wel een stuk lager dan bij de lenzen die ze zelf op de markt brengen.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

cc12 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:58:
[...]

Ik denk dat je de Sony H5 kan vergelijken met de resultaten van de H2. Voor de resultaten kijk eens hier: Sony DSC-H2 en DSC-H5

Hoge ISO: veel ruis. Bij een lage ISO goede resultaten.

De H5 heeft 1 megapixels meer dan de h2 en een grotere scherm (3 inch).

Overigens is het ook de vraag of dpreview de camera uitgebreid gaat testen.
Precies... Er wordt over de S3 wel gezegd dat het een erg magere upgrade is t.o.v. van de S2. Van de H5 van Sony kan ik zeggen dat het bijna een zielige upgrade is t.o.v. de H2. Zet de specs van beide maar eens naast elkaar op de Sony site... Wordt ik een beetje droevig van.

Ben zelf nog aan het twijfelen tussen een Sony en de Canon S2/S3... Ik neig naar de S3 aangezien ook ik Sony' eigenzinnigheid niet echt waardeer. Waar je trouwens een memorystick van 1 gig kunt vinden voor 50 euro is mij een raadsel trouwens. Eentje die geschikt is voor de H2/H5 wel te verstaan.

Voor deze camera zul je gezien de noodzakelijke toegangstijd zoiezo de veel duurdere variant nodig hebben en betaal je voor een 2 gig toch al snel tegen de 160 euro (tegen 110 voor een 2 gig ultra II SD).

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 01:29:
[...]

Kun je dat fabeltje met harde bewijzen onderbouwen?

• Twister336
  • Niet online
Darth Malak schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:03:
Waar je trouwens een memorystick van 1 gig kunt vinden voor 50 euro is mij een raadsel trouwens. Eentje die geschikt is voor de H2/H5 wel te verstaan.

Voor deze camera zul je gezien de noodzakelijke toegangstijd zoiezo de veel duurdere variant nodig hebben en betaal je voor een 2 gig toch al snel tegen de 160 euro (tegen 110 voor een 2 gig ultra II SD).
Keuze genoeg : ;)
http://tweakers.net/pricewatch/cat/301

De problemen met SanDisk geheugenstaafjes kunnen worden opgelost met een firmware update.

Maar SD kaartjes zijn nog een pak goedkoper en sneller.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Okay, ik had verkeerd gekeken... Vraag me wel af of the pro duo kaarten snel genoeg zijn voor de H2/H5.

Maar mijn keuze is toch definitief gevallen op de Canon S3 IS. Kan ik in ieder geval ook fijn mijn 2 gig SD kaart in mijn PDA gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Darth Malak op 24-05-2006 10:30 ]

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:28:
Okay, ik had verkeerd gekeken... Vraag me wel af of the pro duo kaarten snel genoeg zijn voor de H2/H5.

Maar mijn keuze is toch definitief gevallen op de Canon S3 IS. Kan ik in ieder geval ook fijn mijn 2 gig SD kaart in mijn PDA gebruiken.
Als je hem hebt, zou je dan wat foto's in dit topic willen posten?? Of loop ik een beetje op de feiten vooruit ;)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Een beetje... Hij is op dit moment nog nergens op voorraad (behalve die ene zeer twijfelachtige winkel dan als ik de shopsurvey bekijk). Aangezien ik nog een goede A80 heb liggen ga ik het niet overhaasten maar wil hem wel hebben voor mijn vakantie in in september... Ik wil hem ook ff in mijn handen hebben voordat ik hem bestel via een internet shop. Ik wil eerst zien hoe het LCD scherm me bevalt want die van de A80 is niks waard. Maar ik zal zeker wat foto's posten t.z.t. :)

• Phusebox
de s3 is gewoon volop leverbaar hoor, maar eer je dit toestel in de winkel ziet wordt moeilijk... ze willen natuurlijk eerst door hun voorraad s2's heen

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:24:
Een beetje... Hij is op dit moment nog nergens op voorraad (behalve die ene zeer twijfelachtige winkel dan als ik de shopsurvey bekijk).
Kamera-expres had ze gisteren nog op voorraad volgens hun site...

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De S3 ligt ook gewoon bij de mediamarkt, dus aan de hand daarvan durf ik te zeggen dat levering wel in orde is. Mediamarkt groningen trouwens, heb vandaag nog in de hand gehad.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Vandeweek nog op de top 4 van pricewatch gekeken en geen van die shops had hem op voorraad. Goed om te horen dat dat inmiddels wel zo is, ga nog eens kijken.

edit>> nope... is nog niks veranderd.. nog steeds niet op voorraad:

http://www.digicamshop.nl/product/23929

pcsnel ook niet...

De rest is prijstechnisch niet interessant.. mediamarkt zit te ver uit de buurt en ook de prijs zal niet interessant zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Darth Malak op 24-05-2006 23:01 ]

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Prijs is zeker niet interessant bij mediamarkt. Ik weet het bedrag niet meer, maar heb wel onthouden dat online winkels ruim 100 euro goedkoper waren

• Phusebox
nomad85 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:39:
Prijs is zeker niet interessant bij mediamarkt. Ik weet het bedrag niet meer, maar heb wel onthouden dat online winkels ruim 100 euro goedkoper waren
499 bij mediamarkt, online is ie volgens mij geen 399? zowel dan zou ik graag weten waar

• nadroJ
409 Euro is het goedkoopst in de Pricewatch en bij Henk Booms (www.fotobooms.nl) Heel veel landen hebben de H5 al, in Nederland heb ik 'm nog niet gespot, maar volgende week moet ie er toch echt zijn.

Ben zelf voor z'n kleinere broertje - de H2 - gegaan.

Sowieso schrijf je zo!

• Phusebox
nadroJ schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:41:
409 Euro is het goedkoopst in de Pricewatch en bij Henk Booms (www.fotobooms.nl) Heel veel landen hebben de H5 al, in Nederland heb ik 'm nog niet gespot, maar volgende week moet ie er toch echt zijn.

Ben zelf voor z'n kleinere broertje - de H2 - gegaan.
ow sorry ik dacht de s3

• nadroJ
My bad...verkeerd gelezen :Z :Z :Z

Sowieso schrijf je zo!

Verwijderd

Jaaaaaaaa, het is zover, de Sony H5 wordt uitgeleverd

(in elk geval bij fotohuset in maassluis)

Veel plezier allemaal met het fotograferen, ik ben de komende dagen onbereikbaar ;)

Verwijderd

Oh Ja en de prijs is ook 409,- bij fotohuset

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:05:
Jaaaaaaaa, het is zover, de Sony H5 wordt uitgeleverd

(in elk geval bij fotohuset in maassluis)

Veel plezier allemaal met het fotograferen, ik ben de komende dagen onbereikbaar ;)
Ik hoop toch dat je wat foto's wil posten en je ervaringen wil delen.... Veel plezier met je nieuwe camera! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 31-05-2006 11:52 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Misschien ben ik scheel maar hij is toch echt minimaal 429 excl. verzendkosten en gaat al snel richting 460 euro...

beetje erg duur lijkt me.... is ie onderhand net zo duur als de S3 terwijl de sony toch juist een stukje goedkoper zou moeten zijn.

pricewatch: Sony Cybershot DSC-H5 (7MP, 12x zoom, 36-432mm, f/2.8-3.7)

[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 31-05-2006 11:58 ]

• nadroJ
Darth Malak schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:57:
Misschien ben ik scheel maar hij is toch echt minimaal 429 excl. verzendkosten en gaat al snel richting 460 euro...

beetje erg duur lijkt me.... is ie onderhand net zo duur als de S3 terwijl de sony toch juist een stukje goedkoper zou moeten zijn.

pricewatch: Sony Cybershot DSC-H5 (7MP, 12x zoom, 36-432mm, f/2.8-3.7)
http://webshop.fotobooms.nl/add.php?id=1888
409 euro + 6 euro verzendkosten.

Sowieso schrijf je zo!

• Phusebox
ben benieuwd of ie net zo tegenvalt als de canon s3 :)

want deze valt dus al af wat mij betreft... ben bang dat de h5 hetzelfde zal worden

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik ga ook voor de Sony H5

Hier een aantal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/annefromgatineau/image/61115432.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/annefromgatineau/image/61115440.jpg

Vind het toch wel mooie foto's De Canon S3 is toch iets te soft naar mijn mening. Ook meer ruis volgens de meeste mensen.

[ Voor 51% gewijzigd door ken op 01-06-2006 17:46 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik moet eerlijk zeggen dat die 2 honkbal plaatjes niet veel zeggen zonder het origineel te zien. Als deze 200% gecropped zijn lijkt het me logisch dat ze goed zijn.

• nadroJ
H5 full size foto's gemaakt door een member op dpreview. Ik heb geen H5 foto's gezien die zo slecht waren als de hier geposte S3 shots. Dat viel me echt tegen, vooral omdat de reviews goed zijn. Maar goed. Ik denk dat de H2 + H5 het toch iets beter doen dan de S3 (eigenlijk moet je de H2 vergelijken met de S3,beide 6 mp)

http://www.flickr.com/pho...k/sets/72057594137507641/

Sowieso schrijf je zo!

• ken

ken

De mijne toch maar besteld bij fotohuset :)

• Phusebox
nadroJ schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:16:
H5 full size foto's gemaakt door een member op dpreview. Ik heb geen H5 foto's gezien die zo slecht waren als de hier geposte S3 shots. Dat viel me echt tegen, vooral omdat de reviews goed zijn. Maar goed. Ik denk dat de H2 + H5 het toch iets beter doen dan de S3 (eigenlijk moet je de H2 vergelijken met de S3,beide 6 mp)

http://www.flickr.com/pho...k/sets/72057594137507641/
mwah loop ik ook niet echt warm van van deze shots

let wel dat ik dus echte probleemshots heb gepost in het S3 forum

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hier een review van de H5:

http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_h5-review/

Vind de H5 foto's waar nadroj naar linkte best aardig! :)

• ken

ken

Nog een site met een aantal foto's:

http://barbi.smugmug.com/gallery/1505487/2/72193746

Verwijderd

Als ik de foto's vergelijk van de site dcresource van de H5 en de S3 vind ik de S3 er toch beter uitkomen wat kleuren betreft...
H5 lijkt me in low light situations met hogere ISO waarden wel beter te zijn...

H5
http://www.dcresource.com...c_h5-review/gallery.shtml

S3
http://www.dcresource.com...t_s3-review/gallery.shtml

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De S3 komt er zoiezo in alle reviews wat beter uit... Alleen zijn de geluiden hier nogal negatief.. op powershots3.com heb ik toch ook reacties gezien die wat positiever zijn en met wat aardige foto's.

• ken

ken

Darth Malak schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:46:
De S3 komt er zoiezo in alle reviews wat beter uit... Alleen zijn de geluiden hier nogal negatief.. op powershots3.com heb ik toch ook reacties gezien die wat positiever zijn en met wat aardige foto's.
Bedoel je hier beter dan de H5? Welk review bedoel je dan?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

De reviews van DCresource zijn positiever over de S3 dan over de H5....

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Ik ben voor de H2 gegaan. Belangrijkste argument was voor mij dat deze wat meer waar voor z'n geld biedt. Je bent zo'n €100 goedkoper uit dan de Canon S3 en je hebt er gelijk een batterijlader en accu's bij. Alleen MS is wat duurder ivg met SD-kaartjes. Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel. Canon heeft een uitklapbaar schermpje en wat betere filmmodus. De H2 heeft een wat hogere optische resolutie. Wanneer je "gewone" fotografie en prijs belangrijk vindt, is de DSC-H2 de betere keuze IMO.

Het enige voordeel van de H5 is het wat grotere lcdscherm en 1 Mpixel meer, maar ik denk niet dat dit zichtbaar veel opleverd. met het H2 lcdscherm is prima te werken, al hadden er wel wat meer pixels in gemogen.

_██_
(ಠ_ృ)

• ken

ken

Darth Malak schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:27:
De reviews van DCresource zijn positiever over de S3 dan over de H5....
Kan het moeilijk uit de reviews lezen.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Tja, ik denk dat reviews zoiezo door iedereen anders worden gelezen. Dat ze enorm op elkaar lijken qua prestaties lijkt me duidelijk. Voor mijn gevoel komt de S3 er iets beter uit. Maar misschien is dat meer een gevoel.

Verwijderd

Als ik de foto's vergelijk van de site dcresource van de H5 en de S3 vind ik de S3 er toch beter uitkomen wat kleuren betreft...
H5 lijkt me in low light situations met hogere ISO waarden wel beter te zijn...

H5
http://www.dcresource.com...c_h5-review/gallery.shtml

S3
http://www.dcresource.com...t_s3-review/gallery.shtml
Ik zit ook te twijfelen tussen beide (of de h2). Als ik naar deze foto's kijk vind ik het een beetje lastig vergelijken tussen beide foto's in de tunnel. De ISO van S3 is onbekend. Wel is de sluitertijd van de S3 1/100 ipv de 1/200 van de sony. De S3 is wel donkerder. Maar bij de H5 vallen allerlei details in het licht juist weer weg..
Zijn er foto's van beide te vinden die binnen/half schemer zijn genomen?

Verwijderd

Darth Malak schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:46:
Het zou ook wel gek zijn als een website met die domeinnaam bol zou staan met negatieve verhalen ;)
Pagina: 1