[iPod] Gloednieuwe Nano batterij laadt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38
Vandaag een IPod Nano zwart 2 gig gehaalt bij de Bijenkorf (aanbieding 179 euro)

Gelijk vol mp3 gezet, datatransmissie werkt prima
Maar nu, uren later, staat de batterij indicator nog steeds op een heel klein rood streepje, zo goed als leeg dus. (netjes losgekoppeld uit Itunes etc)

Zelf geprobeerd:
nieuwe firmware dr op versie 1.1.1
andere USB port

Nou lees ik wel wat op GoT over batterij vervangen via RMA bij apple zelf maaruh deze Nano is nog geen halve dag in gebruik, zijn er geen andere opties te proberen?
Ik wil mn gloednieuwe Nano natuurlijk niet gelijk een paar weken kwijt.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:21

DataGhost

iPL dev

Volgens mij kan je hem gewoon terugbrengen als DOA, lijkt me dat ze dan niet moeilijk gaan doen over gelijk een nieuwe meegeven? Je zou het anders ook via apple kunnen regelen, naar wat ik gehoord heb sturen ze UPS langs met een nieuwe en halen ze je kapotte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
ik zou gewoon terug gaan naar de bijenkorf en zeggen dat hij kapot is en dat je een nieuwe wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
Ik heb em nog ff op factory defaults gegooid maar dat had geen enkel effect op de batterij.
Niemand herkent dit probleem met een gloedje nieuwe Nano?

Volgens het blaadje dat er bij kwam kan de Nano de 1e keer het best ongeveer 3 uur opgeladen worden. Hier hangt ie zeker al het dubbele aan de USB zonder dat er enige vooruitgang te zien is op de batterij indicator.
Niemand die vandaag toevallig ook een Bijenkorf Nano gekocht heeft met het zelfde probleem? (Maybe hebben je een "bad" container vol met rotte Nano's opgekocht ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk niet dat er zomaar een 'bad container vol met Nanos' bij de Bijenkorf staat. Echt niet. Ik denk eerder dat jouw USB systeem niet goed werkt. Hang hem eens aan een ander pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
sebastius schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:29:
Ik denk niet dat er zomaar een 'bad container vol met Nanos' bij de Bijenkorf staat. Echt niet. Ik denk eerder dat jouw USB systeem niet goed werkt. Hang hem eens aan een ander pc?
Mn USB werkt prima aangezien ik een prima dataconnectie heb, ik heb er al meerdere malen mp3s opgezet. Voor de zekerheid hangt de Nano nu aan een andere pc. Ik wacht het nog wel ff af.
Dat over een "bad" container met Nano's is natuurlijk maar een grapje, maar ik vraag me wel af of er meer mensen dit probleem (gehad) hebben.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60941
iPod: de iPod kan niet worden opgeladen

UPDATE
Andere pc heeft geen effect. Ik heb net ff muziek geluisterd maar na een paar minuten schakelde de Nano zichzelf uit omdat de batterij op was. Nano weer aan de USB gehangen en ik zie nu een icoon in het beeldje van een lege batterij met een weerlichtje, er beweegt echter niets. Geen enkele blijk van vooruitgang oid. Ook nog ff de slaapstand van mn USB uitgezet voor de zekerheid
Wat ik me afvroeg.. toen ik em uit de verpakking haalde was de batterij indicator helemaal vol, is dat normaal?

[ Voor 44% gewijzigd door Cozm0 op 02-04-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:43
Cozm0 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:45:
[...]
toen ik em uit de verpakking haalde was de batterij indicator helemaal vol, is dat normaal?
RTFM

Gewoon terugbrengen krijg je of een nieuwe of ze sturen je het bos iets waar een warenhuis heel goed in is als ze niet weten wat ze ermee aan moeten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
Vannacht de Nano 9 uur laten opladen en nog steeds geeft de indicator een rood streepje aan (minder dan 20% opgeladen) Tis wel best met dat ding, ik ga em zo om 12 uur terugbrengen (tis koopzondag hier)
Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen bij de Bijenkorf over het ruilen aangezien ik de Nano nog geen 24 uur in bezit heb.
En over dat RTFM.. i did :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cozm0 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:24:
Gelijk vol mp3 gezet, datatransmissie werkt prima
Maar nu, uren later, staat de batterij indicator nog steeds op een heel klein rood streepje, zo goed als leeg dus. (netjes losgekoppeld uit Itunes etc)
Je bent ervan op de hoogte dat hij niet laadt op het moment dat je hem loskoppelt uit iTunes? Je moet hem dus gekoppeld aan iTunes laten liggen wil hij opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
Ik heb inmiddels een nieuwe, die hangt nu aan de USB met Itunes aan te laden.
Maar het kan toch niet zo zijn dat een USB poort geen stroom levert om de Nano op te laden als ITunes niet aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cozm0 schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:22:
Ik heb inmiddels een nieuwe, die hangt nu aan de USB met Itunes aan te laden.
Maar het kan toch niet zo zijn dat een USB poort geen stroom levert om de Nano op te laden als ITunes niet aanstaat?
Nee dat klopt, hij laadt wel op zonder iTunes. Echter, als je hem hebt losgekoppeld uit iTunes, dan zal hij niet meer laden. Je zou in principe iTunes dus uit kunnen zetten, zolang je je iPod maar niet hebt laten disconnecten! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Cozm0 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:45:
Mn USB werkt prima aangezien ik een prima dataconnectie heb,
Er zijn twee aspecten aan een USB-poort. Eentje is data, en die werkt. De ander is power, en die kan best los van de dataconnectie niet werken. Een USB-hub is bijvoorbeeld een prima manier om geen power uit je USB-aansluiting te krijgen. Data werkt prima via een hub, maar aangesloten devices kunnen geen power gebruiken, tenzij je een hub met een adaptertje gebruikt (een powered hub).

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
Bedankt voor alle hulp en goed raad.
Het probleem is opgelost met een nieuwe Nano.
Deze laadt wel gewoon op :)
Blijkbaar had ik toevallig een brakke te pakken.
Bijenkorf deed gelukkig helemaal niet moeilijk. Ik was net op tijd want ze waren bijna uitverkocht.

Pagina: 1