Toon posts:

Slechte Preformance Far Cry (XFX 6600GT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet zo lang geleden heb ik een upgrade videokaart gehaald, om mij oude Sapphire Radeon 9600SE te vervangen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een XFX 6600GT 128MB DDR3 AGP.
Sinds dien ben ik erg blij met mijn kaartje want hij draaid heerlijk :9~ , echter is dit niet het geval bij alle games. :/

Ik zal eerst even mij complete specs geven:

Pentium 4 2.4 Ghz
MSI Neo-S moederbord
2X 512MB Ram PC3200
XFX 6600GT 128MB DDR3
80 Gig Maxtor
80 Gig Western Digital (s-ata)

De games zoals Doom 3, Need for speed most wanted, en Unreal Tournament Draaien uitmuntend... _/-\o_ (zowel op medium, hoog, AA 4X, AF8X en zonder)

Echter is dit niet het geval bij Far Cry (Een tijdje geleden gekocht uit de bugetbak)
Vanzelf sprekend alle (officiele, niet beta) patches geinstaleerd tot 1.33.
Als ik hem op automatische detectie zet zet hij alles op Low... ( :X Waarom dat is ook nog maar de vraag)

Op Low draaid hij goed... |:( Maar ziet het er brak uit, Medium loopt ook nog redelijk goed krijg dan echter heel snel framedrops naar 10-20 Fps (zowel met AA en AF aan/uit blijven de Fps het zelfde)

Ik draai de drivers 77.77, en de temperatuur is Idle 40-50C Stressed 55C

:| Heeft iemand het zelfde probleem met slechte preformance of weet iemand mischien een oplossing?

Ik zou er heel blij mee zijn aangezien ik Doom 3 finaal soepel pomp op 1280*1024 High Detail AA 4X en AF 4X

PS: Hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven als startpost

Reacties en Hulp zijn welkom,

Alvast bedankt! ;)

Verwijderd

mm das idd raar..

met mijn 6600GT deed ik alles HIGH op 1280x960 + AA en dat soort frutsels, ech alles op zijn hoogst dan he! en dan had ik 35-45 FPS nooit minder dan 30!

(weliswaar wel overclockt maar dan nog zou hij bij jou zonder AA enzo soepel moeten draaien!)

mijn systeem is P4 @4Ghz 2x 512mb en verder nietveel belangrijks!

heb je trouwens de nieuwste drivers al geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga versie 84.21 wel eventjes proberen, echter vindt ik het wel raar...
Iemand die ik ken heeft het zelfde systeem als mij alleen met een ATI 9600XT en die draaid Far Cry op High/Very High met nog speelbare FPS (30-35)
Als jij auto selecteerd bij jou 6600GT waar zet hij dan alle instellingen op!? :)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

farcry rust behoorlijk zwaar op je geheugen, vooral die van de videokaart. en 128mb is aan de krappe kant.
en nog afgezien van het feit dat een 6600 nou niet echt een 6800 is, (hij is niet voor niets zo goedkoop) zou ik toch eerst maar eens proberen om de resolutie omlaag te zetten. das namelijk hetgene wat zoveel geheugen vreet.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen driver 82.41 geinstaleerd, gaf een verbetering die ik juist nodig had...
Op 1024*768 Very High zitten de frames op 30-40Fps, AA/AF/ V syc staat uit...
Auto Detect zet echter alles nog steeds op Low... :(

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Nou... farcry draaide nog best wel goed op mijn GF5900XT... die heeft ook maar 128 mb...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

the_virus schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:59:
farcry rust behoorlijk zwaar op je geheugen, vooral die van de videokaart. en 128mb is aan de krappe kant.
en nog afgezien van het feit dat een 6600 nou niet echt een 6800 is, (hij is niet voor niets zo goedkoop) zou ik toch eerst maar eens proberen om de resolutie omlaag te zetten. das namelijk hetgene wat zoveel geheugen vreet.
onzin! ik had ook de 128mb versie en draaide het ook op het hoogst!

@ TS,

eem ik geloof op high bij mij!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eerst dat het probleem was opgelost maar hij hapert nog steeds (met of zonder AA/AF Fps nog steeds hetzelfde) resolutie op 1024*768 of 1280*1024 maakt ook geen verschil FPS blijven hetzelfde :(

Draai niks op de achtergrond btw :Y)

CPU temp: 40-50 C
GPU temp: 50-55 C
Driver: 84.21
Windows is up to date

O-) Waar kan het nu nog aan liggen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 23:27 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
the_virus schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:59:
Dit is echt onzin, want de "gewone" 6800 heeft GDDR RAM en de 6600GT GDDR3 :)
Ik had, toen ik net deze videokaart kocht (en daarbij FarCry kreeg, in aug 2005), ook problemen met dit spel. Bij mij werden heel erg veel textures niet gerendered. Het ligt nu een tijdje in de kast te verstoffen. Ik installeer hem morgen wel en kijk of ik ook hetzelfde probleem heb.
Mijn specs btw: 3200+ op a8n-sli en 1024 DDR ram (twinmos).
Op het moment van spelen had ik toen de huidige driver. Nu heb ik ook de 84.21

/edit mm, mijn temps zijn stukken lager, maar het moet alsnog niet heel veel uitmaken. 55 graden is nog niet critical imho

[ Voor 13% gewijzigd door mithras op 01-04-2006 23:29 ]

Verwijderd

Bii mij draait Farcry op High Quality 1280 x 1024 op 4 x AA. gewoon goed. Rond de 45 FPS

Mij systeem is: MSI k8n neo platinum, leadtek 6600 gt AGP, 2 x 512 MB Twinx geheugen(duual channel, AMD athlon 64 3000+ 2,0 GHz.

Verwijderd

Topicstarter
Heb toenet het spel gedraaid op Auto Detect, het gekke is dat de perfomance winst dan maar 10FPS hoger ligt :(

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:22
Hmmz, aller nieuwste mobo drivers geinstalleerd? (alle onderdelen(ethernet,grafisch,chipset....)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Overstap van ATi 9600 naar Nvidia 6600.

Ik denk dat de drivers van ATi nog een beetje aan het nazeuren zijn. Download drivercleaner maar eens en uninstall ALLE videokaartdrivers, dus zowel resten van Catalyst als Nvidia Forceware. Dan gooi je CCleaner eroverheen om het register uit te mesten.

Voor de zekerheid even defragmenteren en dan de nieuwste certified drivers van Nvidia erop!

Succes :)

Goud is geen geld

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Was er niet zoiets als een FPS limiter bij FarCry? Dat je maar maximaal 60 Frames Per Seconde mag hebben? Of was dat een andere game...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:55:
Bij mij draait Farcry op High Quality 1280 x 1024 op 4 x AA. gewoon goed. Rond de 45 FPS
Bij mij draaid hij op deze instellingen ook op ~45Fps echter heb op elke schiet beweging een hangend beeld of onder de 15FPS (zonder AA, AF en V sync) :r 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Frank_Knopers schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:03:
Overstap van ATi 9600 naar Nvidia 6600.

Ik denk dat de drivers van ATi nog een beetje aan het nazeuren zijn. Download drivercleaner maar eens en uninstall ALLE videokaartdrivers, dus zowel resten van Catalyst als Nvidia Forceware. Dan gooi je CCleaner eroverheen om het register uit te mesten.

Voor de zekerheid even defragmenteren en dan de nieuwste certified drivers van Nvidia erop!

Succes :)
Daar kan het niet aan liggen, na het kopen van deze kaart heb ik me windows opnieuw geinstaleerd vervolgens alle updates geinstaleerd, enzovoort... :X

EDIT: ik heb gistern nog 3dmark gedraaid en heb 8012 punten gehaald, is dit normaal is voor deze kaart?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 00:21 ]

Verwijderd

Heb misschien eventueel een nieuwe patch van far cry geinstald?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Misschien vergezocht, maar je zou je Windows eens opnieuw kunnen installeren.
En álle drivers updaten want zoals je het nu beschrijft lijkt het niet aan je videokaart te liggen als je AA&AF aanzet. Probeer Windows eens te herinstalleren en dan je moederborddrivers + videokaartdrivers + patches te updaten. :)

Even niet gelezen sorry |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Jejking op 02-04-2006 14:42 ]

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"Daar kan het niet aan liggen, na het kopen van deze kaart heb ik me windows opnieuw geinstaleerd vervolgens alle updates geinstaleerd, enzovoort... :X"

dat heeft hj al gedaan zegt hij net en start post staat al duidelijk de laatste versie van Farcry geinstalled

ik denk dat je toch moet gaan kijkken naar drivers van je mobo je kan je geluidskaart ook proberen te updaten
(heb zelf problemen gehad met Diablo 2 lag aan de combinatie van een GeForce kaart met een creative 5.1 en sindsdien vertrouw ik geen 1 stukje hardware meer met andere hardware)

Verwijderd

Nou, misschien nog een tip. Dit probleem had ik ook, en toen bleek mijn Creative Audigy roet in het eten te gooien. Na verwijdering van de kaart draaide hij goed. Dit bleek dan later ook weer aan mijn gebruikte HAL te liggen in Windows. Anyway, nooit meer gespeeld, want het kostte me iets teveel moeite...

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
je heb een AGP kaart zie ik. net als heel veel anderen zal jij vast vergeten zijn je AGP 8x driver te installeren? Stouw je mobo CD erin, en zoek die driver op. Installeer hem en post wat je veranderingen zijn.

EDIT : vraagje, je bent tog niet vergeten de power connector op je kaart aan te sluiten hoop ik? Dat zou een hoop verklaren...

[ Voor 24% gewijzigd door Hammetje op 02-04-2006 14:38 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
grannymark schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:37:
je heb een AGP kaart zie ik. net als heel veel anderen zal jij vast vergeten zijn je AGP 8x driver te installeren? Stouw je mobo CD erin, en zoek die driver op. Installeer hem en post wat je veranderingen zijn.

EDIT : vraagje, je bent tog niet vergeten de power connector op je kaart aan te sluiten hoop ik? Dat zou een hoop verklaren...
Wat de driver betreft heb geen idee, ik weet wel dat er onder de Nvidea instellingen staat AGP 8X maar of hij daar ook werkelijk op draaid?

:Y) Oja die stroomstekker, :D die zat er wel in hoor... :*)

EDIT: moederbord ondersteund wel 8X AGP
EDIT: Nieuwste geluidsdrivers zijn geinstaleerd (kheb AC97 onboard)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 14:55 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:53:
[...]

Wat de driver betreft heb geen idee, ik weet wel dat er onder de Nvidea instellingen staat AGP 8X maar of hij daar ook werkelijk op draaid?

:Y) Oja die stroomstekker, :D die zat er wel in hoor... :*)

EDIT: moederbord ondersteund wel 8X AGP
EDIT: Nieuwste geluidsdrivers zijn geinstaleerd (kheb AC97 onboard)
ja ondersteunen doen de meeste wel... Maar of die geactiveerd is, is een ander vehaal.

Ga is naar start --> uitvoeren --> tik in dxdiag --> ga naar het tabje beeldscherm.... Onderin zie je 3 opties. Ze moeten alle 3 INgeschakeld zijn. Zo niet, ist je AGP driver... Zo wel, ist wat anders... post is wat er staat bij jou.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mr-noname/Dir/dxdiag.JPG

Schijnbaar ligt het daar dus ook niet aan :Y)
Ik snap er eigenlijk niets meer van met mij 9600SE draaide hij op medium nog beter... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 16:45 ]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Als je patch 1.33 hebt geinstalleerd wordt op SM3.0 ondersteunende (NV) hardware volgens mij automatisch HDR aangezet... de 6600 serie heeft niet bepaald voldoende bandbreedte voor HDR...
Roep ingame de console op (met "~") en typ letterlijk (zonder quotes): "\r_hdrrendering 0"
Kijk eens of dat 'm fixt...

Je zou ook kunnen proberen de game opnieuw te installeren zonder 'm te patchen (of evt tot 1.30).

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit doe zie ik geen verschil qua graphics zelfs op \r_hdrrendering 11 zie ik het niet... :?

http://www.firingsquad.com/hardware/far_cry_1.3_midrange/ :9~ Zou het er dan zo moeten uit zien... _/-\o_

Lees echter net dat 1.4 dit pas ondersteund?

EDIT: Zou het niet kunnen dat mij CPU de bottleneck is? :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 08:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na het instaleren van Patch 1.4 Beta is het probleem schijnbaar opgelost...
Op Very High zelfs nouwelijks nog een hik, zelfs met HDR aan loopt hij dan nog op 20-30 FPS :D

Bedankt voor al jullie hulp! :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 22:46 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Had je niet stiekem V-Sync aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Whahahaha als dat zo is sla ik mezelf voor de kop, heb geen idee...
Maar loopt echt stukken beter! :D

Is dat Vsyc zwaar voor 3d games dan?

Greetz noname :P

Verwijderd

V-sync geeftvaak een soort vreemde lag,en vertraagt de boel vaak wel inderdaad

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mr-noname/FC%20Screens/Far%20Cry%20Very%20High%20HDR.jpg

Jammer 11 keer HDR wil helaas niet (hierboven) Echter dan kom ik gewoon te kort met mij systeem...

Nogmaals bedankt voor iedereen die geholpen heeft...

Greetz noname! :D

Verwijderd

Succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:11:
[...]

EDIT: ik heb gistern nog 3dmark gedraaid en heb 8012 punten gehaald, is dit normaal is voor deze kaart?
Hangt er helemaal van af welke versie van 3dmark het is. Bovendien kan je dat echt wel zelf vinden met een simpele google search, niet zo lui doen man. :z
Pagina: 1