[Soundblaser X-Fi] probleem met driver!

Pagina: 1
Acties:

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
hallo, ik heb enkele dagen geleden een nieuwe soundcard gekocht, de SB X-Fi Fatal1ty FPS, en deze geïnstalleerd zoals het moest, en ook gelukt. op een dingetje na, openAL kon hij niet installeren, ik wist toen niet waar het aan lag, dus enkele keren de software ge- uninstalled, en weer ge - installed, en weer ge- uninstalled, etc. ook met drivercleaner pro gewerkt! ook geen succes...
later kwam ik erachter dat het probleem van openAL lag in een probleempje met een nVidia driver, dit heb ik opgelost, en toen kon ik openAL wel installen, MAAR de overige software werkt nu niet meer, en nu kan ik zelfs de driver niet installeren.
Wat ik nu zoek, is iets dat alle creative software van me pc haalt, zodat ik net als toen ik de kaart voor het eerst installeerde, een 'fresh start' kan hebben. weet iemand iets? ( en geen driver cleaner pro dus :P)

alvast bedankt!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Wat voor foutmelding geeft de installatie tijdens het installeren dat hij de software en drivers niet kan installeren? Er bestaat volgens mij geen tool dat 'creative' software verwijderd, de installaties van creative geven altijd gewoon een uninstall mee. In Add / Remove Hardware onder config scherm kan je dit allemaal netjes verwijderen.

Daarnaast moet je inderdaad de nieuwste nvidia audio drivers installeren, die zijn te vinden op nvidia.com. Dan pas kan je de volledige installatie uitvoeren van de x-fi cd. Vergeet overigens niet dat alleen web updates die je op soundblaster.com kunt downloaden niet afdoende zijn. Je moet eerst de basis installatie van de CD installeren wil je de kaart werkend krijgen.

Verder is wat extra informatie wel handig. Geef je systeem specs bijvoorbeeld is op en die foutmelding.

If you can't beat them, buy them !

• MethodP
system specs in me sig ;)
tja.. met de installatie geeft ie niet echt een foutmelding. alleen 2 keer geeft ie iets weer, maar dat was de eerste keer ook, en toen was het wel goed, maar ik installeer het gewoon opnieuw, en dan reboot ik, en dan heeft me pc drivers nodig voor die geluidskaart, dus ik installeer het, maar de driver word niet geinstalleerd, en die heb ik wel aangevinkt, missschien moet ik dan maar ff een nieuwe driver proberen te downloaden en installen.

• MethodP
laat ik het zo zeggen, me pc ziet die driver niet :
(het is die multimedia controller dus)

Afbeeldingslocatie: http://methodp.me.funpic.de/sbxf.jpg

ik heb ook al drivers van Creative website gehaald, geen succes :(

[ Voor 11% gewijzigd door MethodP op 01-04-2006 23:20 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
Begin eens even helemaal opnieuw. Je begint met de audio driver (zowel Creative als NVidia). Dan schakel je de onboard geluidskaart in de BIOS uit. Hierna installeer je de drivers van de CD-ROM van Creative en als het goed is, werkt het gewoon. Verder is dit meer iets voor WOS. Welk OS gaat het hier om? En specs in sigs mag niet, aangezien die kunnen veranderen. Wees even zo vriendelijk om ze alsnog te posten :).

• MethodP
wat moet ik met nVidia drivers doen? aangezien ik helemaal niets van nVidia heb, ik had voordat ik me ati x850xt pe had, een nVidia FX5200, deze had misschien nog nVidia drivers (toen wist ik nog niet van Driver Cleaner af) maar dat probleem is opgelost, maarja je weet het maar nooit, misschien ligt het wel aan iets van nVidia, die me soundcard-driver 'blokt' ofzow, ik heb geen idee. nja me system specs dan :

P4 HT 3,2 Ghz @ 3,5
AsusP5P800
Asus AX850XT PE
2 x 512 MB RAM Kingston & 2 x 256 MB RAM 2 verschillende merken in dual channel allemaal ( ja dit moet nog ff veranderen :P)
Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS
Levicom VisiblePower 450W
120GB Maxtor
Windows XP Pro SP2

ook kan ik nu mediasource, een of ander proggie wat je erbij krijg wat ik toch niet gebruik niet meer un- installeren, dit heeft er misschien weinig mee te maken, of mss wel...

EDIT: misschien moet ik wel gewoon een format doen, maar hier heb ik weinig ervaring mee (geen)

[ Voor 10% gewijzigd door MethodP op 02-04-2006 13:41 ]

• The__Virus
Weet niet waarom, maar dacht dat je een NForce bord had :P. Daarom altijd specs noemen, voorkomt onduidelijkheid. Ik bedoel dus de drivers van je onboard geluid verwijderen.

• MethodP
ik heb zojuist met Driver Cleaner Pro realtek audio drivers ge-uninstalled, en ook soundMAX audio drivers, wist niet precies welke ik had; er verdwenen wel bestandjes, maar hierna dus weer geprobeerd, maar de driver is nog steeds niet goed geïnstalleerd :(
ik zal nog ff kijken wat ik verder kan verwijderen ..

• The__Virus
Kijk ook even in het X-Fi topic, onder x64 staat een alternatieve wijze om de drivers te installeren. Misschien dat die ook voor jou werkt :). Je moet dan bij apparaatbeheer rechtermuisknop klikken op die multimedia audiocontroller en zelf de X-Fi driver zoeken en selecteren.

• MethodP
ik zal ff kijken of ik het zoals in dat forum staat aangegeven kan installeren.
wat ik ook nog zou willen weten, is of het uitmaakt in welke pci sleuf je em doet, ik heb em nu in de onderste bij me ASUS P5P800...

• The__Virus
Ja dat maakt zeker uit, probeer hem in eentje te stoppen waarvan de IRQ niet geshared is, dus een eigen 'kanaal' heeft. Dit kun je vinden in de handleiding bij je mobo :).

• MethodP
oke zal ik zeker proberen, alleen weet niet of het veel uit maakt, want hij heeft het namelijk al eens gedaan (het geluid) maar toch bedankt, thuis zal ik het ff proberen, ben nu op school

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Op de meegeleverde CD van creative staat een tooltje om alles te verwijderen. Hiervoor staat ook een handleiding op de site van Creative. Complete uitleg + naam tooltje vindt je hier:

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• MethodP
echt helemaal niets is gelukt, ik ben ten einde raad.
ik heb dat van die site dus gevolgd, hoe je het moest verwijderen, en dit ook gedaan.
en ook geïnstalleerd op de manier van x64, maar zonder succes.
nog ideeën ? of wordt het dan toch format ?
Pagina: 1