De situatie: Mijn vriendin heeft een HP Pavilion W5000. De specificaties zijn een P4 3.0Ghz, 512Mb RAM, Geforce 6200TC en Windows XP. Nu is ze een fervent World of Warcraft speelster, maar haar systeem protesteert hier nogal tegen. De combinatie van 512Mb RAM en een 6200TC mag dan wel leuk zijn voor patience en zo, maar WoW is een ander verhaal. Elke keer als er veel actie op het scherm is gaat windows diskswappen/rechtstreeks spul van HDD lezen. Uiteraard staan alle grafische details al zo laag mogelijk om geheugen te besparen, maar nog steeds bevriest de hele boel secondenlang op het moment dat ze een grote stad binnenloopt.
De beste oplossing is uiteraard een nieuwe videokaart en nog eens 512Mb RAM erbij. Echter, aangezien we niet ruim in het geld zitten vroeg ik mij af of alleen 512Mb RAM erbij al voldoende is om ervoor te zorgen dat de boel wat vlotter loopt, of dat dit ivm met het delen van het geheugen met de videokaart weinig uitmaakt. Ik heb weinig zin om 50 Euro of meer uit te geven om er dan achter komen dat het weinig geholpen heeft en dat ik alsnog 150-200 Euro neer moet tellen voor een andere grafische kaart.
Bij voorbaat dank!
De beste oplossing is uiteraard een nieuwe videokaart en nog eens 512Mb RAM erbij. Echter, aangezien we niet ruim in het geld zitten vroeg ik mij af of alleen 512Mb RAM erbij al voldoende is om ervoor te zorgen dat de boel wat vlotter loopt, of dat dit ivm met het delen van het geheugen met de videokaart weinig uitmaakt. Ik heb weinig zin om 50 Euro of meer uit te geven om er dan achter komen dat het weinig geholpen heeft en dat ik alsnog 150-200 Euro neer moet tellen voor een andere grafische kaart.
Bij voorbaat dank!