Te hoge temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Ik zit hier met een computer die bestaat uit het volgende:
  • AMD Athlon XP 3000+
  • ASRock K7S8XE.
  • 2x 512MB Kingston DDR-SDRAM PC3200
  • NVIDIA GeForce FX 5200
  • C-Media Wave Device v5.5
  • Maxtor 6Y080L0 80GB
  • DVDRW IDE1008
  • HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B
Ik heb nu 3 keer gehad dat m'n PC opeens uit zichzelf uit gaat. De eerste keer kwam het volgens mij omdat Word er mee ophield en gelijk de rest van m'n PC meetrok. De tweede keer was vanmiddag toen ik bezig was met het comprimeren van een videobestand. De derde keer was toen ik m'n PC twee minuten later weer opstartte. Maar deze keer had ik SpeedFan aangezet om de temperatuur te meten. Toen ben ik weer opnieuw die video gaan comprimeren en zag ik de temperatuur langzaam oplopen naar de 70 graden totdat ie weer uitviel. De kast staat in de hoek van m'n kamer onder m'n bureau.

Nu is mijn vraag of het uitvallen van m'n PC echt te maken heeft met de temperatuur, of moet ik aan iets anders denken? En indien het aan de temperatuur ligt, is het dan beter om een goede nieuwe ventilator erin te bouwen, of gewoon 1 extra. Ik weet echter niet welk merk ventilator ik nu heb, maar het zal wel een merk X zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dikke kans dat het door de temp komt.. als ie geregeld 70graden wordt houdt ie het ook niet lang uit hoor, ik zou zeker iets aan de koeling gaan doen als ik jou was :)

wat voor voeding heb je trouwens? (vermogen, merk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:55
Het kan wel aan de temperatuur liggen, je moet eens kijken of je in bios niet ingesteld hebt dat hij bij 70 graden uitvalt. 70 graden is in ieder geval een te hoge temperatuur.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

Dat is ongetwijfeld de temperatuur. Volgens mij schakelen die ASRock K7S8XE zich namelijk rond de 70 graden uit. Bekijk eens of je veel stof in de koeling hebt. Ook is het belangrijk dat er een goede casefan in de behzuizing zit die de warme lucht wegvoerd :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero
wat voor voeding heb je trouwens? (vermogen, merk..)
Een Maxpower nogwat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Betere koeling kopen, casefans plaatsen, en mogelijk dat even stofzuigen in je PC helpt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero
Zal ik doen, bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Niet een maxpower. Verklaart een hoop. Heb een P3 net stabiel lopen. Je moet een betere voeding kopen. Max power is vergelijkbaar met sweex. heb deze voeding ook en ze leveren niet een constante wattage maar ze hebben een piek. De piek van mijn voeding is 350 maar het continu vermogen is 200 watt.

Net plaatje gecheckt en het staat er zelfs op. Ik raadt een lekkere zalman aan. ( overigens is deze voeding best stil maar het vermogen is gewon niet goed. )

[ Voor 22% gewijzigd door Touchdomex op 01-04-2006 21:16 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:03
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/johomaas/voeding.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Mwhahhahahaha :+ _/-\o_ :D

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero
Haha, ik denk dat ik weet wat me te doen staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

geen commentaar maar het spreekt voor zich

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero
Nog even snel één vraagje: is het genoeg als ik alleen de voeding vervang of moet ik ook een goede koeling erin bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 21:31
Om de koeling even volledige af te sluiten van het probleem zal ik eerst hetvolgende doen:

- Kast open
- Huis/tuin/keuken fan ertegen aan zetten
- Flink gamen (of iets anders wat je pc stressed)

Als ie nog crashed is het hoogstwaarschijnlijk je PSU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:12
touchdomex schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:14:
Max power is vergelijkbaar met sweex.
maxpower = sweex zelfs, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
__xeno__ schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:26:
[...]
maxpower = sweex zelfs, geloof ik.
Mag jij wel vloeken van je moeder :+ ?

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

jongens, het is geen 1 april meer en dat gezeur moet nu ook echt afgelopen zijn hoor!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Slechte voeding of niet...temp van 70 graden lijkt me in dit geval wel het grote probleem hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Snippertje

Light up your life

Als je een nieuwe voeding koopt zit daar meestal ook wel 120mm fan in. Ik weet niet hoe dat is bij die Maxpower, maar miss verbetert je koeling dan ook ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

Razor.Timo schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:27:
Als je een nieuwe voeding koopt zit daar meestal ook wel 120mm fan in. Ik weet niet hoe dat is bij die Maxpower, maar miss verbetert je koeling dan ook ;)
Dat varieert per voeding. Ik heb hier een Sweex 300W (met 80MM fan) die standaard veel airflow heeft en aardig wat lawaai maakt. In een andere PC zit een Antec Neopower 480W met een 120MM fan die slechts 900RPM draait. Die heeft véél minder airflow ;)

Die Sweex 300W kan overigens wel prima werken met de fan op 5V :Y)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero
EyeWitness schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:21:
Om de koeling even volledige af te sluiten van het probleem zal ik eerst hetvolgende doen:

- Kast open
- Huis/tuin/keuken fan ertegen aan zetten
- Flink gamen (of iets anders wat je pc stressed)

Als ie nog crashed is het hoogstwaarschijnlijk je PSU...
Ok, ik heb net een paar testjes uitgevoerd. Ik heb een fan voor de open kast gezet om eerst te kijken hoe ver ik em kon laten afkoelen. Toen ik de fan aanzette was de temperatuur die SpeedFan aangaf 61ºC. Nadat ik de fan een paar minuten heb laten draaien zag ik dat de temperatuur niet lager kwam dan 36ºC.

Toen heb ik cpuburn erop losgelaten. Deze heeft de temperatuur doen oplopen tot maximaal 46ºC. Toen ik de fan uitzette (terwijl cpuburn nog aan stond) steeg de temperatuur in 4 en een halve minuut weer naar 60ºC waarna ik cpuburn maar weer heb uitgezet.

Zo is dus te zien dat met de goede koeling die mijn fan verzorgde, de warmte beperkt bleef. Ik ben echter ook nog aan het Googlen geslagen waar ik op een aantal sites las dat Maxpower tot echt tot de sloebers van de PSUs behoort, dus ik denk dat ik die in de toekomst wel zal moeten gaan vervangen. Maar als ik zo naar de test kijk die ik heb gedaan, dan lijkt het me niet echt het probleem van de voeding, of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
De test liep tog niet vast :/ Dus blijkbaar heb je inderdaad te weinig koeling.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1