Oordeel over volgende configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ok, dan geef ik ook maar een systeempje op zoals ik het in gedachten heb:

A-open HQ8 bigtower 300W
Athlon 750
Abit KA7/100 mobo
128 Mb 133 RAM
Matrox G400 Dual head
A-open 48x cdrom
HP 8100i fikker (al in bezit)
Creative Live 1024
LG Flattron 795+

Rest is niet interessant.
Alvast bedankt voor de reacties

mvg. Seq_uence :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
BTW, ik speel af en toe Q2. Beeldkwaliteit gaat bij mij voor snelheid.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Tja, niks op aan te merken. Zoals je al zei: "Beeldkwaliteit gaat bij mij voor snelheid" dan is een G400 een goede keuze boven een GeForce

Verwijderd

Ka7/100 heb ik ook, is wel leuk jah, wel chaos van IDE kabels zeg..

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
met die vele extra snelheid van geforce kun je de resolutie hoger zetten fsaa enzo aan 32 bit. mooiere textures. krijg je ook een mooi beeld van. met die g400 zul je in nieuwe spellen al snel 16 bit/geen fsaa/lage texture details enz moeten hebben om nog een accepetabele framerate te krijgen. nou ik weet wel wat dan mooier is. kijk maar naar q3 op de hoogste textures ziet het er echt veel beter uit.

Verwijderd

Hmz, als je ff leest wat 'ie zegt : 'Ik speel af en toe Q2.' Dan lijkt het me niet nuttig om 700 piek uit te gaan geven aan een geforce zodat je FSAA aan kan zetten, bij de paar keren dat je dan q2 speelt.
Ik heb nix op de configuratie aan te merken, maar is het verstandig nu nog een athlon te kopen? Daarmee doel ik er dus op dat als je wil je upgraden OF een athlon moet kopen OF een nieuwe mobo+(bijv)duron.

edit : ff spelfoutje eruit gehaald.

Mzls, hATEway

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

volgens mij maakt het niet zo heel veel uit; als je nu een athlon 750 koopt of wacht op een thunderbird.

De Athlon kun je met goede koeling en tweaking misschien op 120 mhz krijgen zodat je een athlon900 hebt.
Eeen iets hogere core is natuurlijk ook handig, daar moet je dan gewoon geluk bij hebben.

De kx133-chip kan wel 130 mhz aan. Dus dan kun je je geheugen gewoon op de fsb laten lopen. Of je de 130 haalt ligt weer aan je proc

Ik koop ook dit systeem zo ongeveer deze week, dus dan weet je ook hoe ik er over denk.
Maar ik neem dan een Geforce DDR

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je toch nog af en toe wat extra fpsjes wilt, kun je misschien beter voor de G400 MAX gaan, die is ook dualhead, is hoger geklokt (dus sneller) en heeft een hogere ramdac (dus hogere refreshrates in hoge resoluties, dacht ik)

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Probleem met de MAX is alleen dat ie veel meer kost dan ie opbrengt ten opzichte van de standaard versie.

Prima systeempje!
Pagina: 1