Toon posts:

Vraag; @home internet zónder televisie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me ineens het volgende af, misschien is het een ontzetten stomme vraag, maar ik kon er niets over vinden, dus stel hem toch maar:

Ik wil, wanneer het hier beschikbaar wordt, digitale televisie van KPN, of een andere aanbieder, nemen. Nu vroeg ik me af of ik zonder het standaard TV pakket van Essent wel kan blijven internetten met @home internet? Ik kan er op de site van @home namelijk niets over vinden. Is er iemand die duidelijkheid kan verschaffen?

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

zover ik weet heeft tv niks met internet te maken bij @home..je kan dus gewoon tv opzeggen en door internetten met @home

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Aero Cool schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:42:
zover ik weet heeft tv niks met internet te maken bij @home..je kan dus gewoon tv opzeggen en door internetten met @home
Nou wees slim zeg je tv signaal niet op want dan kun je niet meer internetten.
En ja dat weet ik 100% zeker al ex-@home medewerker 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door MasterMike op 01-04-2006 22:48 ]

Verwijderd

Het komt overr hetzelfde lijntje binnen dus ik zou het niet zo maar opzeggen.

Bel anders eens met @home?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:29

Wildfire

Joy to the world!

Zonder TV ook geen @Home. En dat is al jaren zo.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Wildfire schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:56:
Zonder TV ook geen @Home. En dat is al jaren zo.
Dezelfde 'koppelverkoop' waarvoor KPN ook al jaren door een bepaalde groep aan de schandpaal wordt genageld, als ik zo vrij mag zijn om dat op te merken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat belachelijk! Dus zonder televisie van Essent is het onmogelijk om @home internet te gebruiken? Je wordt dus inderdaad op die manier gedwongen naast internet ook televisie van essent af te nemen. Wat debiel!

Mooie reden om allebei op te zeggen wanneer het @home contract afloopt en een mooi alternatief te zoeken...

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 02:46:
Wat belachelijk! Dus zonder televisie van Essent is het onmogelijk om @home internet te gebruiken? Je wordt dus inderdaad op die manier gedwongen naast internet ook televisie van essent af te nemen. Wat debiel!

Mooie reden om allebei op te zeggen wanneer het @home contract afloopt en een mooi alternatief te zoeken...
Je moet een CAI abbo hebben, zonder CAI abbo geen internet.
Op zich niet zo belachelijk, dit gebeurt ook bij andere kabelboeren zo (en KPN doet precies hetzelfde zoals hierboven staat).
Enne, Mastermike : niet jokken he, als je niet in Amsterdam werkte heb je niet bij @Home gewerkt :P

[ Voor 21% gewijzigd door Killah_Priest op 02-04-2006 06:18 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 02:46:

Aan de andere kant: je maakt gebruik van het draadje van Essent, daar mag Essent dan ook een vergoeding voor vragen (lees: standaard CAI-pakket). In wezen is het niet anders dan het argument dat KPN gebruikt en waardoor je in feite minimaal KPN BelBudget nodig hebt voor ADSL.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ja maar bij KPN heb je ook de optie 'non-linesharing', dus wel betalen voor laatste stukje koper, maar geen dienst van KPN erover.

Het kost je per definitie evenveel, maar je hebt wel een keuze ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Oftewel neem gewoon geen internet :P

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:13:
Ik wil, wanneer het hier beschikbaar wordt, digitale televisie van KPN, of een andere aanbieder, nemen.
Even een open deur intrappen voor de zekerheid: je weet dat digitale TV duurder wordt als je meerdere TV's, video's, HDD/DVD recorders wilt gebruiken?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:29

Wildfire

Joy to the world!

Rrob schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:42:
[...]

Even een open deur intrappen voor de zekerheid: je weet dat digitale TV duurder wordt als je meerdere TV's, video's, HDD/DVD recorders wilt gebruiken?
Eén digitale decoder per apparaat. Tenzij je er genoegen mee neemt op alle aangesloten apparaten (als je de decoder doorlust) hetzelfde ziet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Killah_Priest schreef op zondag 02 april 2006 @ 06:13:
[...]

Je moet een CAI abbo hebben, zonder CAI abbo geen internet.
Op zich niet zo belachelijk, dit gebeurt ook bij andere kabelboeren zo (en KPN doet precies hetzelfde zoals hierboven staat).
Enne, Mastermike : niet jokken he, als je niet in Amsterdam werkte heb je niet bij @Home gewerkt :P
Voor zover ik weet van zowel horen en zeggen als wat sumiere info op de KPN site kun je bij KPN gewoon Direct ADSL aanschaffen zonder telefonie-abbonnement, dus dat er alleen een ADSL-signaal over die telefoonkabel loopt met een Direct-ADSL abonnement.
Overigens heeft het wel lang geduurd voordat dat type abonnement geïntroduceerd werd.
Correct me if I'm wrong.

Edit:
Direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1162332

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 02-04-2006 23:41 ]

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 19:07
volgens mij komt er dan nog altijd een bedrag bij wat voor het gebruik van de lijn bedoelt is.
Feitelijk hebben de mensen gelijk die de kabelboeren beschuldigen van koppelverkoop. Je kan het echter ook anders zien. Aangezien je op dit moment alleen internet kan krijgen als je ook tv afneemt betaal je al voor het gebruik/onderhoud van de lijn vanwege je tv abo. Als je alleen internet af zou kunnen nemen zouden ze de abo's voor alleen internet gewoon duurder maken omdat ze dan daarin de kosten voor gebruik/onderhoud van de lijn gaan doorrekenen. Per saldo maakt het dus niets uit.
Neem voor die paar euro gewoon lekker tv erbij, dan kun je in ieder geval overal tv kijken. Als je digitale tv neemt, maar je wil op zolder/keuken/slaapkamers toch een tv-tje dan hoef je daar geen extra decoder voor aan te schaffen

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
Wildfire schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:56:
[...]
Eén digitale decoder per apparaat. Tenzij je er genoegen mee neemt op alle aangesloten apparaten (als je de decoder doorlust) hetzelfde ziet.
Én 1 abonnement per apparaat, dus ook je maandlasten worden dan hoger.

Als je op 1 decoder meerdere apparaten aansluit heb je ook nog eens problemen met zappen (TV in slaapkamer, decoder in woonkamer, dat zapt niet prettig ;) )

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Joen schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:59:
[...]

Voor zover ik weet van zowel horen en zeggen als wat sumiere info op de KPN site kun je bij KPN gewoon Direct ADSL aanschaffen zonder telefonie-abbonnement, dus dat er alleen een ADSL-signaal over die telefoonkabel loopt met een Direct-ADSL abonnement.
Overigens heeft het wel lang geduurd voordat dat type abonnement geïntroduceerd werd.
Correct me if I'm wrong.

Edit:
Direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1162332
Ja, maar je betaalt daardoor wel meer dan het "normale" adsl direct abo.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 03-04-2006 10:58 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:08

PeaceNlove

Deugleuter

job schreef op maandag 03 april 2006 @ 10:58:
[...]

Ja, maar je betaalt daardoor wel meer dan het "normale" adsl direct abo.
Maar weer minder vergeleken met de combinatie ADSL+belbudget :)
Pagina: 1