Na drie jaar trouwe dienst is mijn 9800 pro niet meer vooruit te branden. Wanneer ik de laatste dagen eender welk spel opstart krijg ik in de menu's al storingen te zien (flikkerende puntjes en zo), en hij crasht bijna onmiddellijk na het beginnen van het spel. Daarbij loopt de computer gewoon volledig vast en moet ik resetten. Voor de rest heb ik geen last eigenlijk. Video's spelen prima af. Fan van de graka werkt ook nog. Ik heb al alle catalyst drivers geprobeerd, mn CPU bus stond blijkbaar op 100 MHz dus die heb ik op 133 gezet maar dat alles heeft niets uitgehaald. Zou het eventueel aan de agp frequency kunnen liggen? De kaart is stukje bij beetje slechter beginnen gaan, in het begin gingen mijn video out en tweede schermoutput opeens niet meer, en die heb ik nooit meer aan de gang gekregen. Iemand enig idee? Evt bios flashen? De mobo is een Asus A7N8X. En mocht het relevant zijn, het is een vrij maagdelijke install van windows xp...
Doe eens ATITool draaien en kijk es of je artifacts vind.
Zo ja, verlaag de Mhz van je Core eens en dan opniuew zoeken. Als het niet minder wordt doe je hetzelfde bij je geheugen.
Zo ja, verlaag de Mhz van je Core eens en dan opniuew zoeken. Als het niet minder wordt doe je hetzelfde bij je geheugen.
Verwijderd
Draait de ventilator nog wel op juiste snelheid?
Zo niet, spuit er cilicone spray in.
Het zou namelijk goed kunnen dat de core te warm wordt.
Zo niet, spuit er cilicone spray in.
Het zou namelijk goed kunnen dat de core te warm wordt.
Dank je voor de tip, heb ati tool geinstalleerd en de 3D mode opgezet. Helaas bleef ie 3 seconden daarna hangen, en na de restart zet ie de 3D mode automatisch op als ik de app opstart. Dus ik heb geen kans om het geheugen of de core te verlagen... Zucht. Ik denk niet dat het probleem echt aan de fan ligt, want hij blijft praktisch meteen nadat ik aan iets van 3D begin hangen. Als ie te warm werd zou dat toch geleidelijk aan moeten gebeuren, niet?
De kast ligt al open 
Nee, maar serieus, ik weet dus echt niet wat er kan schelen, bij het kleinste 3D dingetje dat ie op mn scherm moet zitten begint alles te flikkeren als een gek, en meestal crasht ie dan ook nog erbovenop. Ik heb dat ding nooit overklokt of iets dergelijks...
Nee, maar serieus, ik weet dus echt niet wat er kan schelen, bij het kleinste 3D dingetje dat ie op mn scherm moet zitten begint alles te flikkeren als een gek, en meestal crasht ie dan ook nog erbovenop. Ik heb dat ding nooit overklokt of iets dergelijks...
Verwijderd
Kijk even goed op de videokaart of er geen lekkende elco's op zitten .
[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 21:35 ]
Pagina: 1