Toon posts:

Verschillende Athlon TB's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een vriend gehoord dat er 2 verschillende Athlon Thunderbirds op de markt zijn. En dat er ook een degelijk verschil in snelheid is tussen die 2! Is dat zo? Of is dit maar een 'roddel'?
Ik ben namelijk van plan om up te graden en wil als processor een Athlon Tb 900 kopen.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja Slot A (bijna niet te krijgen en erg duur)

En socket A, dat is de standaard makkelijk te krijgen en lekker goed te betalen. snelheid moet niet verschillen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Achja! Dat had ik me zelf ook kunnen bedenken *D. Nou in ieder geval bedankt...

Verwijderd

je hebt ook 100Mhz TB's en 133Mhz TB's en TB's voor DDR platformen, SoA TB's,SlA TB's. Zelfs de cachesize wilt nog wel es verschillen, gaat tot een paar MB, maar die koop je niet in de winkel :+

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
En dan ook nog die met andere core kleurtjes om het eenvoudig te houden is dat :+

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Paar mb verschillende caches op T-Birds heb ik nog niet gezien :)
Wel zijn er ook verschillende fabrieken die T-Birds bakken. FAB25 (Austin USA) en FAB30 (Dresden GER). De 1e bakt ze met aluminium interconnects en de 2e met koperen interconnects. De laatste zou, volgens sommigen, minder warm worden en beter te overklokken zijn. Of dat waar is weet ik niet.
/edit
FAB30 bakt ze trouwens ook alleen op 1ghz en sneller, dus die zul je als 900 niet tegenkomen als het goed is
/edit

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 00:47 schreef Daneel het volgende:
Paar mb verschillende caches op T-Birds heb ik nog niet gezien :)
Wel zijn er ook verschillende fabrieken die T-Birds bakken. FAB25 (Austin USA) en FAB30 (Dresden GER). De 1e bakt ze met aluminium interconnects en de 2e met koperen interconnects. De laatste zou, volgens sommigen, minder warm worden en beter te overklokken zijn. Of dat waar is weet ik niet.
De versies met een grotere cache zie je ook niet. De Pentium III heeft die mogelijkheid ook. Er bestaan coppermine 600EB/512/133 processoren, maar die kunnen alleen OEM's kopen. Ook de XEON processor heeft die mogelijkheid.

Koper geleidt beter dan aluminium, dus kan je beter een koperen processor hebben.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ahhh dan heb ik toch geen headline gemist over super t-birds :)
Dat Xeon-verhaal kende ik wel ja en ik wist ook wel dat AMD een Xeon-tegenhanger heeft willen lanceren maar bij gebrek aan intresse heeft gecancelled (volgens AMD dan).
Ook dat koper beter geleid dan aluminium was gelukkig niets nieuws :) maar of ze daardoor ook beter overklokbaar zijn weet ik niet. De overklokbaarheid is denk ik van meer dan alleen het materiaal waarvan die interconnects gemaakt zijn afhankelijk.

Ik heb ze (nog) niet in mijn handen gehad maar ben er wel benieuwd naar! want als je zo'n aanschaf doet wil natuurlijk niet achteraf teleurgesteld zijn...

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 01:03 schreef Daneel het volgende:
Ahhh dan heb ik toch geen headline gemist over super t-birds :)
Dat Xeon-verhaal kende ik wel ja en ik wist ook wel dat AMD een Xeon-tegenhanger heeft willen lanceren maar bij gebrek aan intresse heeft gecancelled (volgens AMD dan).
Ook dat koper beter geleid dan aluminium was gelukkig niets nieuws :) maar of ze daardoor ook beter overklokbaar zijn weet ik niet. De overklokbaarheid is denk ik van meer dan alleen het materiaal waarvan die interconnects gemaakt zijn afhankelijk.
Die Xeon tegenhanger zal er voorlopig niet komen ook. In deze regionen heerst Intel en dat kan AMD nooit doorbreken !!
Het overclocken zal misschien ietsje schelen, maar niet veel meer. Koper is vooral belangrijk als je de core kleiner wilt maken.
Pagina: 1