lcd tv resolutie te laag met pc?

Pagina: 1
Acties:

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb een Vestel lcd tv (66cm) en deze heb ik op mijn pc aangesloten staan. Nu is het zo dat ik voor het bureaublad wel tot een resolutie van 1280x1024 kan gaan, en dan drukt de tv het beeld gewoon een beetje plat. Maar als ik een spel speel dan kan ik met de rseolutie niet hoger dan 800x600 dat komt omdat de tv eigenlijk niet meer dan 1280x720 ondersteund, maar hij kan het wel downscalen (mijn bureaublad @ 1280x1024 bijv.) Nu zal dat waarschijnlijk komen omdat de tv zijn max reso doorstuurt naar de pc, waardoor deze in spellen niet hoger kan dan 800x600.

Nu dus mijn vraag: is er niet een manier om om de drivers van mijn videokaart voor de gek te houden dat deze denkt dat er een gewone monitor aanhangt? Want het was niet mijn bedoeling om te gaan gamen op 800x600....

Dit alles draait op een ati x850xt.
Alvast bedankt voor de evetuele hulp

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52
Met het programma Powerstrip kan je gekke schermresoluties 'maken' :)

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Het gaat mij er juist om dat ik in spellen hogere resoluties wil kunnen kiezen dan 800x600. En dat is toch niet mogelijk met powerstrip?

Verwijderd

Ik heb een X800 XL, en bij mijn drivers kan ik bij eigenschappen voor beeldscherm > geavanceerd > weergaves > monitor > probleem oplossen "720p modus forceren" aanvinken.
misschien dat dit helpt.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:13
Welke resoluities zou hij volgens de gebruiks aanwijzing aan moeten kunnen?