Alternatief voor B&O systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Wij zijn thuis op zoek naar een nieuw audio-video systeem. Ik zal even de situatie schetsen.

We hebben een kamer waarin alleen een tv moet staan, verder geen versterkers, cd spelers en tuners etc. Die moeten achter de plinten langs in een andere kamer komen te staan vanwaar ze bediend kunnen worden. Dit vind mn vader het mooiste en handigste. Nu kwam er een kennis met het idee om een Bang & Olufsen systeem te kopen in ons geval. De dvd speler zit al in de tv gebouwd, en alle andere componenten kan je in een ander vertrek zetten omdat alles centraal via de televisie en 1 afstandsbediening te regelen valt.

Nou zijn we vandaag naar de B&O winkel in Enschede geweest. Echt super spul, prachtig geluid, mooi design. Alles klopte gewoon. Prachtig systeem met veel luxe en bedieningsgemak. Dvd speler zat ook in de televisie geintegreerd zodat we daar niet naar een appart vertrek voor hoeven te lopen. Verder zat er een designvolle 6 cd-wisselaar in de tuner zodat cd's wisselen niet echt van belang is. Nu komt alleen het grote nadeel. Jullie weten al wel wat: de prijs, 17500 voor dit grapje incl. 4 speakers.

M'n vader schrok niet eens zo erg maar ik vind het belachelijk om zo debiel veel geld uit te geven aan een dergelijk setje. Nu ben ik alleen op zoek gegaan naar een vergelijkbaar systeem van Sony, Philips ofzo maar ik kan zelf niets vergelijkbaars zoeken. Weten jullie een goed goedkoper alternatief voor dit B&O systeem waar dus de tv en audio in apparte ruimtes staan. Uiteraard staan de boxen wel bij de televisie.

Ik heb zelf al wel bij Sony etc. gekeken, de kwaliteit doet imho niet veel onder. En een lcd/plasma tv van sony kost ongeveer een 4e van de prijs van een B&O tv. Hebben jullie adviezen?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
subtiel kickje na iets minder dan 24 uur :+

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 06:42
Januszjes schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:58:
subtiel kickje na iets minder dan 24 uur :+
Kijk een bij LCI (Latham Custom Installation). Of zoek eens naar Multiroom systemen.

Ook merken zoals Loewe en LINN kun je overwegen.

Maar een mooi en 'goed' systeem kost nou eenmaal geld. Multiroom is duur...

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 21-05-2006 10:52 ]

Verwijderd

Sorry dat ik er voor over begin maar ik vind B&O dus iets te duur waar voor het is. Als het nou rond de 10k a 12k euro ligt ok. Maar 17500 kan ik een systeem kopen die veeeel beter klinkt en bestuurbaar is.
Je moet niet vergeten dat je bij B&O veel voor de design en marketing betaalt. Ik vind zelf B&O kwa geluid niet echt top te noemen. Het is wel kwaliteit, dat wel. Maar het kan veel beter voor die prijs. Misschien dan wel met grote versterkers en dergelijk maar dat is net iets waar je keuze voor maakt.
Ingeval is B&O geen troep en is de service echt uitmuntend als je ooit problemen hebt. Me vader heeft zelf B&O gekocht voor in de biljart en bar - kamer bij hem. Maar als hij echt met passie naar muziek luistert gaat hij toch liever naar zijn Martin Logans luisteren ;).

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik weet niet veel van al die Audio-toestellen. Maar zou je niet een pc kunnen zetten in die andere kamer, waar je dan je versterker aan hangt en je boxen etc.

En dan via remote control via een laptop/pda in de woonkamer alles kunnen controleren.

just my 2 cents

Verwijderd

Ik zal zeggen loop eens een goeie audio winkel binne en ga daar eens luisteren. Voor € 5.000,- Kunne ze zekker iets heel moois aanbieden.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kunt ook speciale driehoekjes kopen die infrarood signalen doorsturen via een kabel naar de andere ruimte, alleen je hebt dan weinig feedback..

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Tja, het moet gewoon goed werken. Gekloot met infrarood enzo en custom werk daar wil mn pa niets mee te maken hebben. Hij wil best zn portomennee trekken en een B&O systeem kopen dat is het punt niet. Alleen ik vraag me af of merken zoals Sony en Philips tegen lagere prijzen niet een zelfde systeem aanbieden. B&O is niets mis mee, maar je betaald echt de volle mep.

Verwijderd

Koop bijv Denon 1905 AV receiver.
Beschikt over multi funcienele afstandbediening die ook op je tv,dvd enz werkt.
Heeft onscreen op de TV waardoor je de display niet nodig heb (erg handig, tenzij je iets kan vinden met een externe display.
Je moet inderdaad wel met zo infrarood doorgever werken, maar als je een goeie koopt dan werkt het perfect.

Maar er zijn ook genoeg AV receivers waarop je een externe infrarood ontvanger kan aansluiten voor de second room.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 22:28 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als je echt kwaliteit wil, zit je bij Philips en Sony echt verkeerd. Waarom niet zoiets:
Denon 4306 1600
Denon 3910 1045
Pioneer 436 2750
5x Tannoy iw62 TDC 2500
Tannoy iw62 TS 400

8295

Dvd speler en Versterker verbind je via denonlink, HDMI en een remotekabel.
Versterker en Tv via HDMI
Speakers zijn inbouwspeakers voor in de muur.
Versterker op front biamp en sw uit, de ts in stereo aan de gebiampte front l+r channels.
Nu heb je alleen de dvdspeler nog in het zicht, deze kan wel in de andere ruimte, maar das natuurlijk wel erg lastig met dvd's wisselen. Als je er nog een mce pc bij aansluit met mymovies, kun je die als dvd/geluids jukebox gebruiken. In het geval van de dvdspeler of een mce pc in de andere ruimte kun je er een logitech harmony 895 met rf module bij halen (300 euro).

Vanwaar Denon? Prijs/kwaliteit verhouding, de 4306 zijn concurenten zijn allemaal 900 euro duurder, de 3910 wordt overal als referentie dvdspeler gebruikt, deze is een tikje duurder dan sommige concurenten, maar dat maakt de versterker weer ruimschoots goed.

Vanwaar Pioneer? I.m.h.o. de beste platte tv's die er momenteel te krijgen zijn.

Vanwaar Tannoy? Dit zijn de eerste en enige inbouwluidsprekers die ik erg goed vond klinken.

[ Voor 62% gewijzigd door |sWORDs| op 02-04-2006 23:15 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@sWORDs: Wat ik er van begrijp is dat het niet zozeer om kwaliteit gaat, als wel om gemak en weinig troep in de kamer. Dus geintegreerde systemen die je zo in de kamer worden neergezet en die er strak uitzien.

Voor zover ik het weet kent B&O (helaas) op dat gebied weinig concurrentie. Het enige wat een beetje in de buurt komt is denk ik Loewe. Maar je zou zelf moeten kijken of hun systemen aan je eisen voldoen. Want ik begrijp niet helemaal welke punten nu doorslaggevend zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-04-2006 22:37 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Kwaliteit is wel een beetje belangrijk. Maar mn vader vind al snel iets goed klinken. Sony en Philips voldoen wat dat betreft wel. Maar uiterlijk en gemak zijn vooral belangrijk.

Opzich kan die B&O wel gekocht worden maar ik vind het zo belachelijk veel geld. Ander vereiste is dat het spul wel door een prof gemonteerd moet worden. Dus eigenlijk is online bestellen geen optie. Bij B&O komen ze het thuis ook monteren en kabels etc wegwerken. Dat dan weer wel.

Lastig omdat B&O kennelijk op dit gebied toch wel de enige is.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Oscar Mopperkont schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:33:
@sWORDs: Wat ik er van begrijp is dat het niet zozeer om kwaliteit gaat, als wel om gemak en weinig troep in de kamer. Dus geintegreerde systemen die je zo in de kamer worden neergezet en die er strak uitzien.

Voor zover ik het weet kent B&O (helaas) op dat gebied weinig concurrentie.
Met bovenstaande bereik je een strakker eindresultaat (de dvdspeler is extra, maar alle speakers zijn foetsie), je hebt geld over om de plasma, speakers en kabels door een pro in de muur te laten frasen. Daarnaast heb je veel meer kwaliteit.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zie het hele probleem niet. Als je kabels lang genoeg zijn kun je je apparatuur overal neerzetten. Bij o.a. NAD en Arcam heb je de mogelijkheid om 2 zones aan te sturen en je kunt met een externe IR sensor je apparatuur bedienen vanuit een andere kamer. Simpel.

NAD is heel betaalbaar, maar als je 17K kunt neertellen is Arcam ook een koopje :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Er zijn trouwens ook bedrijfen diie voor een leuk bedrag een n totaal weg gewerkte thuis bioschoop kunnen aanleggen in je huiskamer.

In eerste instantie zie je niks, druk op de knop en het scherm en de projecter komen automatische uit het plafon naar beneden zaken. Je heb hiervoor alleen wel een verlaagde plafon nodig, maar als ik naar de prijs kijk dan moet dat zeker wel lukken.

De audio/video appratuur was trouwens mooi weg gewerkt in de kast waardoor je er niks meer van zag.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Januszjes schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:37:
Kwaliteit is wel een beetje belangrijk. Maar mn vader vind al snel iets goed klinken. Sony en Philips voldoen wat dat betreft wel. Maar uiterlijk en gemak zijn vooral belangrijk.

Opzich kan die B&O wel gekocht worden maar ik vind het zo belachelijk veel geld. Ander vereiste is dat het spul wel door een prof gemonteerd moet worden. Dus eigenlijk is online bestellen geen optie. Bij B&O komen ze het thuis ook monteren en kabels etc wegwerken. Dat dan weer wel.

B&O is echt niet de enige die thuis komt aanleggen hoor. De meeste hifi-winkels doen dat op aanvraag gewoon :) Loop eens een niet-B&O hifi-winkel binnen en leg daar je problem voor. Want we kunnen zo wel tig mogelijkheden adviseren, maar uiteindelijk komt het toch neer op: wat vind ik het mooiste, en hoe klinkt het bij elkaar (al zal dat laatste niet echt een punt zijn zoals je zelf al aangaf).
De suggestie multiroom is al gegeven, ik denk dat je daar eerst eens even naar moet kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik geloof dat menigeen het merk vervloekt, maar de dingen uit de Bose Lifestyle serie zijn ook vrij goed weg te werken, de DVD speler kan volgens mij prima in die andere kamer. Het is in ieder geval een fractie van de B&O prijs. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• JvS
  • Laatst online: 10:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

mr_a schreef op zondag 02 april 2006 @ 23:44:
Ik geloof dat menigeen het merk vervloekt, maar de dingen uit de Bose Lifestyle serie zijn ook vrij goed weg te werken, de DVD speler kan volgens mij prima in die andere kamer. Het is in ieder geval een fractie van de B&O prijs. :)
Moah, als je met zones gaat werken enzo, gaat de prijs toch wel behoorlijk omhoog. Als het budget niet echt een probleem speelt, gemak en uiterlijk, multi-room en kwaliteit de eisen zijn, dan kom je wat mij betreft gewoon bij B&O uit. Dat merk richt zich echt exact op die markt en doet dat heel erg goed.

Voor hetzelfde geld kan je wel een veel beter klinkende audioset halen, maar dat is niet het doel van de pa van de topicstarter. Het spul zelf is wel heel goed, dus ik zou dat gewoon doeb.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:14:
Moah, als je met zones gaat werken enzo, gaat de prijs toch wel behoorlijk omhoog. Als het budget niet echt een probleem speelt, gemak en uiterlijk, multi-room en kwaliteit de eisen zijn, dan kom je wat mij betreft gewoon bij B&O uit. Dat merk richt zich echt exact op die markt en doet dat heel erg goed.

Voor hetzelfde geld kan je wel een veel beter klinkende audioset halen, maar dat is niet het doel van de pa van de topicstarter. Het spul zelf is wel heel goed, dus ik zou dat gewoon doeb.
En als je dan toch geld wil besparen en tegelijk betere kwaliteit wilt dan is het een idee om alleen de speakers van een ander merk te kopen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-12 23:15

FaceDown

Storende factor.

Waarom koop je een set van 15.000 euro om hem vervolgens te verstoppen. :? Volgens mij betaal je ook grof voor het design namelijk.

Groetjes, FaceDown.

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12 19:09
Je zou die Beosound 9000 CD-wisselaar in kunnen ruilen voor een Beosound 3000, en dan een muziekservertje in kunnen richten in die andere kamer, deze kan je dan ook gewoon bedienen vanaf de 3000, en die is wel wat goedkoper dan de 9000, misschien dat je zo de prijs wat kan drukken. (er komen wat nieuwe B&O modellen aan, misschien is er nog wat af te dingen?)

Maar B&O staat qua bedieningsgemak en integratie echt aan de top, dat kost nou eenmaal veel geld. (ze laten de handleiding bijvoorbeeld vertalen door een neerlandicus, bijgestaan door een psycholoog, en dat zie je echt) Daar kunnen sony. phillips, denon en alle anderen echt niet aan tippen. Eerder genoemde merken zoals linn, en in mindere mate loewe zijn inderdaad alternatieven, maar in het geval van linn kom je ook al snel in de buurt van de B&O bedragen. Dat soort oplossingen is nou eenmaal kostbaar.

uncle_sjohie

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Januszjes schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:37:
Nee hoor zeker niet. Het al eerder genoemde bedrijf Latham levert ook zogenaamde custom installs. Zij gebruiken vooral Linn, een gerenommeerd Schots hifi merk. Linn heeft het Knekt systeem. De range omvat onder meer een muziek server waar je al je CD's mee kunt inlezen en opslaan. Heb je geen wisselaar meer nodig.

Overigens denk ik niet dat Linn qua prijs lager uit zal komen, maar het geeft in ieder geval een alternatief (met meer mogelijkheden) en naar mijn mening ook betere geluidskwaliteit (ook al is dat minder een issue).

Great minds think alike!

• uncle_sjohie
Ik zou zelf denk ik ook voor Linn gaan, maar voor de vader van de TS lijkt me B&O echt exact wat hij nodig heeft, makkelijk te bedienen, simpel van opzet, en alles hetzelfde design. (bij Linn moet er nog een aparte tv bij)

uncle_sjohie

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Er zijn inderdaad wel wat andere opties. Maar allemaal zijn ze minder handig en wat omslachtiger. Opzich heeft mn vader zn huis wel goed ingericht dus B&O past wat dat betreft wel. Vind het alleen erg duur spul.

@ Facedown, we stoppen het spul niet echt weg. We zetten het alleen in een andere kamer neer omdat het daar niet in de weg staat. In die kamer komt het wel op een mooi plekkie te staan ;)

• uncle_sjohie
Exirion schreef op maandag 03 april 2006 @ 09:16:
[...]

En als je dan toch geld wil besparen en tegelijk betere kwaliteit wilt dan is het een idee om alleen de speakers van een ander merk te kopen :)
Dat moeten dan wel aktieve zijn, B&O bouwt al jaren geen versterkers meer in de afspeel apparatuur, al hun luidsprekers zijn aktief. (dwz met ingebouwde versterkers)

uncle_sjohie

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uncle sjohie schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:16:
[...]

Dat moeten dan wel aktieve zijn, B&O bouwt al jaren geen versterkers meer in de afspeel apparatuur, al hun luidsprekers zijn aktief. (dwz met ingebouwde versterkers)
Pied pipers dus... ;)

Verwijderd

Dat is mooi, dan kan je meteen een beetje kwaliteit eind versterker aan hangen.

• uncle_sjohie
Die laatste versies zouden wat minder zijn las ik laatst ergens, maar dat is heel erg van horen zeggen :) Laten we wel wezen, een complete B&O set is toch net wat gelikter. En de vader van de TS wil een compleet opgeleverd simpel werkend systeem, dus dan zou ik toch voor een B&O systeem gaan.

uncle_sjohie

• uncle_sjohie
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:24:
Dat is mooi, dan kan je meteen een beetje kwaliteit eind versterker aan hangen.
Die ICE versterkers van B&O zijn anders ook prima hoor, ik meen zelfs dat ze voor een deel samen met Linn ontwikkeld zijn. Een losse eindversterker zal sowieso lastig worden, ik dacht dat de meeste B&O systemen geen line-out meer hebben. Nou is daar wel weer iets op te bedenken, maar daarvoor koop je geen B&O. ;)

uncle_sjohie

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
De nieuwe Sony Esprit (TAV-L1) is een leuk all-in-one TV. Het is natuurlijk niet zo goed als losse componenten, maar stijlvol is het wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.t3.co.uk/__data/assets/fp_auto_layout_image/443095/sony_gallery3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.t3.co.uk/__data/assets/fp_auto_layout_image/443097/sony_gallery4.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door RAF1 op 03-04-2006 13:50 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Het zou een oplossing zijn, maar opzich komt het geluid dan wel mooi uit de tv. Maar echt prachtig dolby surround enzo is het niet. Ik denk dat het toch maar een B&O systeem moet gaan worden. Heb net mn vader gebeld en die ziet ook niet veel andere producten met deze geavanceerdheid.

B&O heeft het voordel dat alles uit de tv geregeld wordt en dat je dus geen versterker etc nodig hebt door de speakers met versterkers.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt voor dit bedrag natuurlijk zelf best wel wat leuks bouwen en qua geluidskwaliteit valt er dan zeker nog wel wat te winnen. Maar qua integratie, design en bedieningsgemak red je het echt niet ten opzichte van zo'n B&O installatie. Als je vader bereid is om het geld er aan uit te geven zou ik hem zeker niet tegenhouden.

Verwijderd

B&O heeft een uitstekende kwaliteit, maar je betaalt, zoals al vaak gezegd hier (te) veel voor de naam en het design. Voor die 17.000 euro denk ik echt dat je beter eens kijkt in de richting van multiroom systemen.
Bedieningsgemak is natuurlijk relatief, maar als je zorgt voor 2 wegsbediening valt dat wel mee. Met 2-wegsbediening bedoel ik dat je ook in de andere kamers kan zien welke track momenteel speelt, of naar welk radiostation je luistert. (vooral handig als je deze wil wijzigen!) Deze systemen zijn wat duurder maar vallen nog altijd ruim binnen de 17.000 die B&O vraagt, bovendien zijn dit dan ineens ook de hoekstenen voor verdere uitbouw van domotica.

In concreto : je zet de tv (en een stel boxen, want ik neem aan dat je dan ook voor een surround systeem kiest) in je ene kamer, alle andere toestellen komen in een andere kamer. (al lijkt het mij toch wel handiger om ook de DVD in dezelfde kamer te zetten) Dmv het centrale multiroom systeem kies je met een remote controle of een touchscreen in de muur welk geluid je in die kamer wil ontvangen. Zo kan iemand gerust een DVD kijken in de tv kamer terwijl iemand anders naar de radio luistert in de keuken en er nog iemand anders een cd'tje luistert in de badkamer.
Gemakkelijk en ik ben er vrij zeker van dat je nadien nog voldoende geld over hebt van die 17.000 voor een goeie (plasma) tv!
*edit* als je beslist om in een "luisterkamer" een setje speakers te plaatsen van 15.000 euro/paar zal dat vorige zinnetje waarschijnlijk niet kloppen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:32 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:31:
B&O heeft een uitstekende kwaliteit
In welk opzicht hebben ze uitstekende kwaliteit? Niet dat ik heel veel mensen met B&O ken, maar de mensen die ik ken hebben allemaal problemen gehad met B&O. Videorecorder die meerdere malen kapot ging, tv die zenders niet kan vinden die een tv van 20 jaar oud wel kan vinden, tv die na 2 jaar het begeeft. Service-afhandeling ook niet altijd even netjes.

Niet dat het meteen rotzooi is, maar om nu te zeggen dat het uitstekende kwaliteit is, is wat mij betreft overtrokken.

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:34:

In welk opzicht hebben ze uitstekende kwaliteit? Niet dat ik heel veel mensen met B&O ken, maar de mensen die ik ken hebben allemaal problemen gehad met B&O. Videorecorder die meerdere malen kapot ging,
Vergeet niet, het blijven apparaten en apparaten gaan ook wel eens stuk. Alle negatieve dingen hoor je altijd over dit soort dingen. De goede positieve hoor ik helaas nooit

tv die zenders niet kan vinden die een tv van 20 jaar oud wel kan vinden,
Ik denk dat dit meer zegt over degene die hem in probeerde te regelen dan over het merk

Niet dat het meteen rotzooi is, maar om nu te zeggen dat het uitstekende kwaliteit is, is wat mij betreft overtrokken.
kwalitatief is het een goed merk. over de prijs valt te twisten, maar ik denk niet dat de b&o voor de gemiddelde tweaker bedoeld is. b&o richt zich meer op het 35+ segment die iets moois zoekt wat EENVOUDIG te bedienen is en dat doet het merk zeker. Voor minder geld kan ik ook hele mooie spullen samenstellen, maar over het algemeen komt dat de gebruiksvriendelijkheid zeker niet ten goede. Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van het merk en dan voornamelijk het design, alleen ik vind het prijskaartje wat er aan hangt het mij niet waard. Maar sommige mensen wel, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 10:48 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:47:
Vergeet niet, het blijven apparaten en apparaten gaan ook wel eens stuk. Alle negatieve dingen hoor je altijd over dit soort dingen. De goede positieve hoor ik helaas nooit
Van een merk uit deze prijsklasse had ik dit niet verwacht. Zoals gezegd ken ik dus 2 mensen waarbij het thuis staat en beide hebben problemen gehad. Dat is een zeer beperkte steekproef natuurlijk, maar het geeft wel te denken. Natuurlijk kunnen alle apparaten kapot gaan, zo heb ik zelf slechte ervaringen met Sony producten. Wat ik alleen wilde aangeven is dat de kwaliteit qua "kapotgaan" niet beter lijkt te zijn dan bij een willekeurig ander merk.
Ik denk dat dit meer zegt over degene die hem in probeerde te regelen dan over het merk
Ik weet niet of je wel eens een moderne tv hebt ingesteld, maar die zoekt de zenders zelf. Als de zender op een oude tv goed te ontvangen is dan had hij hem ook zelf moeten vinden. Dat deed hij echter niet en hij was handmatig ook niet te vinden. Het zegt dus wat over de kwaliteit van de tv-tuner. Inmiddels hebben ze overigens een andere B&O tv (ook ander type) en die vindt de zender wel.
kwalitatief is het een goed merk. over de prijs valt te twisten, maar ik denk niet dat de b&o voor de gemiddelde tweaker bedoeld is. b&o richt zich meer op het 35+ segment die iets moois zoekt wat EENVOUDIG te bedienen is en dat doet het merk zeker. Voor minder geld kan ik ook hele mooie spullen samenstellen, maar over het algemeen komt dat de gebruiksvriendelijkheid zeker niet ten goede.
Dat het kwalitatief een goed merk zou zijn ben ik allerminst van overtuigd. Dat het er mooi uitziet ben ik met je eens en het is ook heel handig dat de afstandsbediening voor alle apparaten geschikt is. Bedieningsgemak vind ik eigenlijk minder dan bij andere merken. De afstandsbediening is sowieso al lomp groot, de nummering van de toetsen vanuit Nederlands perspectief gezien dwars. Verder kan een leek de apparatuur met de afstandsbediening nauwelijks bedienen, omdat je eerst uit je hoofd moet leren waar elke knop bij welk apparaat waar voor staat.

Het is overigens niet mijn bedoeling om B&O te bashen, maar een beetje kritische blik zou geen kwaad kunnen. Het spul ziet er mooi uit, het is goed geintegreerd, en de beeld en geluidskwaliteit zijn volgens mij goed. Alleen kent het spul naast de prijs ook nog andere nadelen, die ik dus zojuist genoemd heb.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
@ Oscar Mopperkont: stap voor de gein eens een B&O winkel binnen en vraag of je de afstandsbediening mag proberen. Of nog beter: neem een onnozele vriendin mee en vraag of zij de afstandsbediening eens mag proberen :P Het is echt een verrekte makkelijk ding.

Over het kapot gaan ben ik het niet met je eens. B&O staat bekend om zijn uitstekende service. Dus als er wat kapot gaat heb je snel nieuw spul, maar mijn ervaring leert dat B&O heel solide apparatuur maakt die niet snel kapot gaat. Ik ken een aantal mensen met B&O in het huis en die hebben er nog nooit een probleem mee gehad.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-12 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik weet dat MR-Engineering uit Den Haag dit soort klussen wel vaker doet, maar of ze goedkoper zijn dan B&O met hun installatie werk, geen idee. Ze maken in ieder geval hele mooie dingen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Januszjes schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:10:
@ Oscar Mopperkont: stap voor de gein eens een B&O winkel binnen en vraag of je de afstandsbediening mag proberen.
Ik heb dat ding al meerdere malen geprobeerd en vrienden van mij ook en die vinden het allemaal een onhandig ding. Ik weet niet of je hem zelf wel eens geprobeerd hebt, maar er zitten relatief gezien weinig knoppen op voor het aantal functies dat bediend moet worden. Dat ziet er natuurlijk mooi uit, maar het werkt dus totaal niet intuitief, buiten het feit dus nog dat die cijfers verkeerd omzitten. Voor dat geld mag je toch verwachten dat ze ook een versie op de markt zouden brengen waarbij dat wel zo zit, zoals je gewend bent in zeg 95% van de wereld.

• abot13
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06-2021
Als je iets met audio design en kwaliteit wil moet je in ieder gevaql bij Rhapsody in Hilversum geweest zijn. Iemand noemde al Martin Logan, dat merk heeft ook elektrostaten voor inbouw in muren. En die klinken beter als de meeste speakers. multi room is altijd wel mogelijk, en wat ze hebben is ook mooi om te zien staan, ook al is het in een andere kamer. Bovendien kan je er heerlijk luisteren.

Groet Anne

www.cdcc.nl

• abot13
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06-2021
B&O ziet er idd mooi uit maar veel te duur voor wat het bied. Afstandbedieningen van B&O vind Ik echt ondingen, en mijn schoonvader heeft al drie keer een nieuwe moeten hebben. Nu is zijn B&O TV ook al aan de derde reparatie beurt toe. Ikzelf raad dan ook niemand B&O aan. Er zijn mooiere en betere dingen te krijgen voor dat geld. Heb zowiezo een PC op zolder staan om alle media centraal te hebben, incl. TV signalen. en dan naar de betreffende kamers met zo min mogelijk apparatuur ;) werkt veel beter.

Groet Anne

www.cdcc.nl

• voodooless
  • Laatst online: 00:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Het is mooi (volgens sommigen), redelijk simpel, en duur. Kwaliteit voor je centen is het absoluut niet. Het is niet slecht hoor, maar het is verre van high-end (wat je voor dat geld wel zou verwachten).

Als je wat moois wil hebben, dan is dit je ding. Wil je ook echt waar voor je geld kwa sound, dan zou ik absoluut verder kijken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Over of iets mooi is of niet kan gediscussieerd worden, ik persoonlijk vind B&O over het algemeen niet super knap! Al hebben ze naar mijn smaak ook wel mooie design dingen.
Het klopt inderdaad dat ook een B&O toestel al eens kan stukgaan maar wat versta je onder kapot? Dat het niet meer te repareren valt of dat er ergens een onderdeeltje versleten is? Een Ferrari ligt ook in de iets hogere prijsklasse maar daar kan ook al wel eens iets aan stuk gaan! (beter vb is misschien we BMW)

Als je het over de geluidskwaliteit hebt, ook dat is natuurlijk voor een deel subjectief. Als je soms hoort praten dat de een of de ander versterker een veel warmer geluid geeft dan een andere kan je daar tegenover een reactie plaatsen dat er ook mensen zijn die willen dat een versterker gewoon de klank onveranderd doorgeeft aan de speakers ...
Nu mijn persoonlijke mening is B&O wat geluidskwaliteit betreft inderdaad geen high end maar als je dan gaat kijken naar bv Musical Fidelity gaat kijken, wat toch echt wel high end is zit je met een nog ander prijskaartje.

Volgens mij is het niet de bedoeling om hier een pro/contra B&O topic van te maken, hij vroeg gewoon of er goedkopere alternatieven beschikbaar zijn en die zijn er!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Die zijn er inderdaad, maar mijn vader loopt tegen de 65 aan en hij wil gewoon geen gezeur met 2 afstandsbedieningen etc. Gewoon goed, niet meer en niet minder. Na navraag bij diverse lokale shops zijn we tot de conclusie gekomen dat geen enkele winkel in een straal van 50 km van winterswijk echt een gemakkelijker alternatief heeft.

Online bestellen enzo is geen optie, en voor vragen wil mijn vader gewoon naar de winkel kunnen rijden. Kijk zelf had ik best een wat minder makkelijke oplossing kunnen nemen. Maar hij wil op zijn 65e mooi spul dat goed in zijn huis past. Er staat een duur engels bankstel, er hangen dure schilderijen, chique design. Dus dan moet er ook iets design qua televisie staan. En dat spreekt in het voordeel van B&O.

• voodooless
  • Laatst online: 00:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vind dat als je 15K uit gaat geven je best wel ff verder dan 50 km om je heen mag kijken... Bel eens naar Stassen ofzo op. Die kunnen een systeem helemaal custom voor je opstellen en installeren, verkopen btw ook B&O. Ik denk dat die vast ook wel wat alternatieven kunnen bieden.

[ Voor 50% gewijzigd door voodooless op 11-04-2006 13:49 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
@ Deepspace: top man! Daar heb ik zeker wat aan, heb mn vader het telefoon nummer al gegeven. Hij gaat ze bellen om wellicht een afspraak te maken. Super!

• uncle_sjohie
Januszjes schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:11:
@ Deepspace: top man! Daar heb ik zeker wat aan, heb mn vader het telefoon nummer al gegeven. Hij gaat ze bellen om wellicht een afspraak te maken. Super!
Ik ben benieuwd wat ze daar gaan adviseren voor merk/systeem/oplossing, laatt je het ons nog even weten?

uncle_sjohie

Verwijderd

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!

• uncle_sjohie
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:17:
[...]

Ik heb dat ding al meerdere malen geprobeerd en vrienden van mij ook en die vinden het allemaal een onhandig ding. Ik weet niet of je hem zelf wel eens geprobeerd hebt, maar er zitten relatief gezien weinig knoppen op voor het aantal functies dat bediend moet worden. Dat ziet er natuurlijk mooi uit, maar het werkt dus totaal niet intuitief, buiten het feit dus nog dat die cijfers verkeerd omzitten. Voor dat geld mag je toch verwachten dat ze ook een versie op de markt zouden brengen waarbij dat wel zo zit, zoals je gewend bent in zeg 95% van de wereld.
Mijn moeder kon met de beolink 1000 hun complete beocenter 9000 inrichten, zonder de (overigens uitstekende) handleiding ook maar in te hoeven zien! Ze was zelfs al een bandje aan het opnemen voor in d'r auto toen ik terug kwam na het opruimen van de dozen. :) Dat alles draait al ruim 12 jaar zonder problemen, en ditzelfde geldt voor hun inmiddels 30 jaar oude beocenter, daar hadden we bijvoorbeeld binnen een week een nieuwe naald voor.

uncle_sjohie

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:35
Bij je startpost vraag je om een alternatief voor B&O, dat kan ik begrijpen. Want voor 17K kan je heel wat ander mooi's mooi weg laten werken.

Maar wat me vooral opvalt als iemand een alternatief voorstelt, heb je een tegen argument waarom je het gewoon op B&O wilt houden. Dus ik vraag me af wat je met dit topic wilt bereiken, omdat (volgens mij) jou keuze al vast staat.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Nonsens, even verder lezen dan je neus lang is Taab. Er zijn zoals genoeg aangedragen verschillende andere mogelijkheden. Maar mijn vader is geen tweakert tussen de 18 en 30 jaar. Hij is 63 jaar oud. Dus dan werken al die getweakte oplossingen voor hem niet. Verder waren veel alternatieven niet naast de deur en hadden die maar 1 beperkt merk. Online bestellen was zoals gezegd geen oplossing.

Maar nu kreeg ik de site Stassen.nl en mijn vader heeft daar onmiddelijk enthousiast heengebeld. Daar gaan we aankomende zaterdag of volgende week een dagje heen, ze hebben daar ook b&o maar ook tal van andere systemen. Dus daar moeten we zeker uitkomen.

Maar dan moet je niet zeggen dat mijn keuze al vast staat. Helemaal niet integendeel. ;)

En ja, natuurlijk laat ik weten wat het geworden is incl pics :)

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:35
Ik heb btw het hele topic gelezen! ;) Maar, naja ik dacht maybe ben jij zo lief om je papa te helpen :z .

Maar ik snap het nu, en ik wens je succes met de keuze. En hoop dat je pa er veel plezier van gaat beleven

Verwijderd

Januszjes schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:34:
... Er staat een duur engels bankstel, er hangen dure schilderijen, chique design. Dus dan moet er ook iets design qua televisie staan. En dat spreekt in het voordeel van B&O.
Past die strakke design wel bij de engelse bankstel (ik heb automatisch een Chester in mijn hoofd, je weet wel, met die knopen erin)??? Ik zou kwa design eerder de Tannoy Canterbury 15HE speakers nemen. Zoiets zou perfect in zo'n interieur staan! Dan neem je verder Meridean set (als het tenminste match). Dan kan je alles bedienen met 1 AB! Je kan ook de TV in programmeren (kwestie van 1malig de code invoeren. Dat kan jij voor hem ff doen). Wel ff luisteren of het klinkt ;) Kost net zoveel (of ietsiepietsie meer, maar wel ff een ander kaliber dan B&O).

• uncle_sjohie
Januszjes schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:35:
Nonsens, even verder lezen dan je neus lang is Taab. Er zijn zoals genoeg aangedragen verschillende andere mogelijkheden. Maar mijn vader is geen tweakert tussen de 18 en 30 jaar. Hij is 63 jaar oud. Dus dan werken al die getweakte oplossingen voor hem niet. Verder waren veel alternatieven niet naast de deur en hadden die maar 1 beperkt merk. Online bestellen was zoals gezegd geen oplossing.

Maar nu kreeg ik de site Stassen.nl en mijn vader heeft daar onmiddelijk enthousiast heengebeld. Daar gaan we aankomende zaterdag of volgende week een dagje heen, ze hebben daar ook b&o maar ook tal van andere systemen. Dus daar moeten we zeker uitkomen.

Maar dan moet je niet zeggen dat mijn keuze al vast staat. Helemaal niet integendeel. ;)

En ja, natuurlijk laat ik weten wat het geworden is incl pics :)
Ik zie dat ze daar ook lexicon, T+A, linn en mcIntosh hebben, dus julie hebben vergelijkingsmateriaal zat :)

uncle_sjohie

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:18
Tja, het kost wat maar je hebt dan ook wat. Je betaalt echter teveel voor de naam en het design, echter de techniek is ook erg goed. Heb eens een B&O tv opengeschroeft, wat staat er op de beeldbuis... Philips...

Bleek later zo te zijn dat alleen deze serie tv's Philips beeldbuizen hadden.

[ Voor 46% gewijzigd door maarud op 07-03-2011 21:05 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Philips maakt ook de beeldbuizen van B&O heb ik me in de winkel laten vertellen. Alleen ze stoppen er duurder materiaal in dan in hun eigen beeldbuizen. Dit is geen geheim dacht ik.

Maar ik denk dat we nu wel een aardig eindje op weg zijn. Stassen lijkt me een prima zaak, 21 luisterkamers om de audio te beluisteren. Ik moet me ernstig vergissen of daar zit wel wat bij :D

@ Cyberjobe: volgens mij moet dat wel passen. Maar ik betwijfel of de keuze bij B&O blijft als er een goedkoper, beter alternatief gevonden kan gaan worden bij die professionele zaak.

[ Voor 21% gewijzigd door janklp op 11-04-2006 16:16 ]

• uncle_sjohie
Doe mij deze maar --> T+A K6 met een setje talis speakers van hunnie, en dan doen we wel een pioneer lcd erbij.. :9~ Het is allemaal wat minder optisch geïntegreerd, maar wel heeeel fijn. :)

uncle_sjohie

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Uncle sjohie schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:17:
Doe mij deze maar --> T+A K6 met een setje talis speakers van hunnie, en dan doen we wel een pioneer lcd erbij.. :9~ Het is allemaal wat minder optisch geïntegreerd, maar wel heeeel fijn. :)
Optisch is alleen bij de TV en speakers belangrijk. Versterker enzo staat toch in een andere kamer. Alleen dvd moet eigenlijk bij de televisie staan. Dat had b&o wel fijn. Die hadden de dvd in de tv gebouwd.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mcandor schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:03:
Wij hebben ook ons huis vol met B&O apparatuur, het kost wat maar je hebt dan ook wat. Je betaalt echter teveel voor de naam en het design, echter de techniek is ook erg goed. Toen onze tv stuk was heb ik hem ff opengeschroeft, wat staat er op de beeldbuis... Philips...

Bleek later zo te zijn dat alleen deze serie tv's Philips beeldbuizen hadden (daarom was hij zo goedkoop :P)

Het is erg duur, maar je hebt ook wat en het werkt perfect. Die afstandsbediening is ook een technisch hoogstandje, mooi LCD-schermpje en je kunt gewoon op de muur richten bijv. als je de tv wilt bedienen....

Ik zou eerst evn rondkijken naar iets soortgelijks wat goedkoper is, want B&O is zoals al vaker gezegt superduur (vb. LCD tv 30" kost 20.000,-)
Juist... Alsof er betere beeldbuizen worden gemaakt dan Philips beeldbuizen...? Ook loewe gebruikt Philips...

Verwijderd

Cambridge Audio heeft ook multiroom systemen tegenwoordig.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

mcandor schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:03:
Het is erg duur, maar je hebt ook wat en het werkt perfect. Die afstandsbediening is ook een technisch hoogstandje, mooi LCD-schermpje en je kunt gewoon op de muur richten bijv. als je de tv wilt bedienen....
Dat is dan nieuw dat er mooi LCD scherm op zit. Versie die ik ken heeft een behoorlijk groot ldc scherm, maar daarvan wordt maar 1 regel in het midden gebruikt :X

Dat ie radiografisch is, is zeker heel erg handig. Vind het dan ook onbegrijpelijk dat dat niet vaker gebeurt bij andere merken.
Pagina: 1