[XP] Crash setup.exe tijdens windows xp repair installatie

Pagina: 1
Acties:

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:48
Ik heb net een moederbord+geheugen geupgrade, en zoals verwacht kreeg ik tijdens de eerste keer opnieuw opstarten een blauw scherm (nog al gehad bij upgraden moederbord, heeft iets met nieuwe drivers te maken geloof ik)
Ik heb dus daarna opgestart met een Windows XP SP2 boot cd en na het verdergaan met de setup werd de bestaande windows installatie gevonden.
Dan kan je dus kiezen R om de installatie te herstellen, wat ik ook gedaan heb. Het kopieren van de bestanden ging prima, en na een eerste herstart ging de installatie grafisch verder, tot het zoeken naar devices begon.
Toen dit ongeveer in de helft zat kreeg ik een crash van 'setup.exe' (referenced memory 0000000) en kan je enkel OK of Cancel (voor debug) kiezen.
Gelijk welke van deze keuzes zorgt ervoor dat de pc opnieuw opstart, en de installatie opnieuw begint.

Ik heb al alle onnodige hardware verwijderd zodat dit overschiet:

Asus A7N8X-XE moederbord
2x 512 MB Dane Elec geheugen
Maxtor 120 GB harde schijf
Sony DVD schrijver/lezer

Het zou kunnen dat er op de harde schijf slechts ongeveer 1 GB over is, zou dit een reden kunnen zijn, of weet iemand anders nog een mogelijkheid?

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Adion
Update: Ik heb de schijf even in een andere pc gestoken, en er is nu 7 GB vrij, en de schijf is gedefragmenteerd. Nog steeds hetzelfde probleem echter...
Ik heb ook Memtest86 gedraaid, en die gaf geen fouten aan.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wat zijn de verdere specs van je systeem?
Videokaart, voeding?
Heb je toevallig een andere videokaart die je even zou kunnen overprikken?
Misschien dat het daar aan ligt...

Verwijderd

Gewoon clean reinstall doen... Een oude install behouden na een hardware upgrade is en heel slecht idee zelfs als je hem kan 'repareren'...

• Adion
De voeding is 250W, videokaart is een Geforce 4 Mx

Reinstall is echt de allerlaatste optie vanwege het vele herinstallatiewerk dat hiermee gepaard gaat.
Verder heb ik al vaak zonder enige problemen hardware upgrades gedaan met behoud van windows installatie, dus dat mag volgens mij echt geen probleem zijn.

Ik zal eens kijken of ik het met een andere videokaart kan proberen, hoewel deze perfect werkte voor de upgrade, en nog steeds beeld geeft verder.

• Adion
Helaas nog steeds niet gelukt.
Weet iemand misschien of er ten minste een mogelijkheid is om te weten te komen aan welke driver / device / ... de installatie zat op het moment van de crash?

Het vreemde is dus ook dat het gewoon een programma-crash van het programma 'setup.exe' is, en dus niet zo'n blue screen ofzo die je denk ik zou krijgen als er iets fout zou zijn met een bepaalde driver.
Indien de setup.exe file die op dat moment gebruikt wordt anders is bij SP2 kan ik misschien nog proberen om een niet-SP2 xp boot-cd te maken, daarmee te repairen, en dan achteraf terug patchen naar sp2?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Weet je wat jij zou moeten doen?

Mja, de xp-cd erin zetten met SP2 en dan niet repareren kiezen, maar de installatie.

Als je dit hebt gedaan, kom je je c-schijf tegen die je opnieuw moet formatteren, maar je krijgt ook de keus dat je bestandssysteem kan behouden.

Dit betekent dat hij alleen de windows-files overscrijft naar standaard-installatie.

Als je dit hebt gedaan ben je direct klaar voor gebruik na installatie, maar omdar hij opnieuw is geinstalleerd wel al je programma's opnieuw moet installeren.

Maarja, het is beter dan dat je je hele schijf moet formatteren.

• Adion
Ik wil even melden dat het gelukt is door een originele (niet-SP2) windows xp installatie-cd te gebruiken en hiermee een repair installatie te gebruiken.
De computer start opnieuw op, en alle instellingen en programma's zijn er gewoon nog.

Ben nu bezig met de SP2 upgrade, hopelijk gaat dat ook nog goed.

Pagina: 1