[OC] Celeron D 320 limiet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een cellie D 320 gekocht voor S478 (Prescott)

Nu denk ik die ff lekker te gaan overclocken, NOT!
Op 150FSB is hij rockstable op stock vcore en hoger, maar op 160FSB draait hij superpi 1M niet eens uit, op stock vcore niet, en ook niet op 1.6V.. Terwijl dat deze chip toch echt wel wat meer zou moeten kunnen! 2700Mhz stressed 39 graden... Dit kan toch echt niet het limiet zijn van die CPU?

Het geheugen loopt goed, vcore haalt niks uit, en op 155FSB doet hij het ook gewoon goed..
Mischien omdat hij eigenlijk vrij nieuw is moet hij "inbranden?"

Specs
Celeron D 320 (2.4Ghz 533Mhz)
P4P800-E deluxe
2X256MB ram PC3200 geheugen...
X850XT PE
Zalman B-APS 400Watt (12V = 11.75V @ Stress)

Iemand ervaringen en/of tips? Of staat er gewoon iets verkeerd in de bios? Want ik heb al heel wat getest.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FiXeR.nl op 01-04-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Kan je bord die FSB wel aan? Zet je multiplier eens lager en probeer dan hoe hoog je de FSB krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds wanneer kan je van een socket celeron D de mp veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:27:
sinds wanneer kan je van een socket celeron D de mp veranderen?
Ook niet omlaag?

Sorry, dan ist mijn fout...

[ Voor 8% gewijzigd door gambr0 op 01-04-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
als ik het zo lees zit je gewoon aan zijn top, niet iedereen heeft zoveel geluk met een cpu, mijn amd3000+ doet ook maar 2200mhz :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Exphy op 01-04-2006 20:30 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Cellie gaat nog niet zo lekker zie ik :( wat zijn je BIOS settings? Performance mode uit? PAT uit? Probeer anders met dividers zodat je je mem kan uitsluiten. En spread spectrum, delayed transaction en cpu internal thermal control op disabled kan ook flink helpen ;).

succes ermee, miss kan ik nog wel langs komen met mn vapa als ie het een beetje lekkere core blijkt te zijn :P

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25
FiXeR.nl schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:58:
IHet geheugen loopt goed, vcore haalt niks uit, en op 155FSB doet hij het ook gewoon goed..
Mischien omdat hij eigenlijk vrij nieuw is moet hij "inbranden?"
[/b]
Inbranden is gewoon een fabeltje. Je kunt altijd dit artikkel lezen van anandtech als je meer wil weten:
klik
Je gaat aan je cpu zelf niks veranderen buiten hem beschadigen. Je nieuwe configuratie gedurende een bepaalde tijd zwaar belasten kan wel een positief effect hebben op de thermal paste die tussen cpu en cooler kleeft waardoor je temps iets lager worden en je mss nog net iets hoger geraakt.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
FragileM64 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:55:
[...]

Inbranden is gewoon een fabeltje. Je kunt altijd dit artikkel lezen van anandtech als je meer wil weten:
klik
Je gaat aan je cpu zelf niks veranderen buiten hem beschadigen. Je nieuwe configuratie gedurende een bepaalde tijd zwaar belasten kan wel een positief effect hebben op de thermal paste die tussen cpu en cooler kleeft waardoor je temps iets lager worden en je mss nog net iets hoger geraakt.
De meningen daarover verschillen nogal, een tijdje geleden deden ze in het A64 topic niets anders als inbranden en daar kwamen wel leuke results uit. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik vind het ook een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het een fabeltje is.

En nog een tip mark, zakt de vcore niet al te erg in tijdens superpi? (ff meten met multimeter, bios en windows zitten vaak veels te hoog).

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:29
De 12v lijn is ook wel erg laag tijdens stress hoor. Ik had dit ook in mijn pc (wel met een q-tec 550W dan :P) en die ging op een gegeven moment ook instabiel worden. Ik zag die 12v bij mij ook langzaam zakken, eerst 11.80 en later 11.75 volt. Tijdens games ging mijn pc om de paar minuten even 10 secs vast staan en daarna weer verder. Toen de voeding maar vervangen door een Cooler Master realpower 450W en nu werkt mijn pc weer perfect. Al heb jij een Zalman, waar je toch wel beter van kan verwachten, zou ik toch ook eens kijken naar een krachtigere voeding.

En verder, ik weet niet hoe het bij intel is, maar agp/pci lock misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die moederbord kan makkelijk 275+ FSB aan, het ligt aan je geheugen, zet je geheugen divider maar eens op 3:2.

Die processor moet zonder problemen de 200 Mhz FSB @ stock v-core.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:39

Thandor

SilverStreak

LoWang schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:05:
Die PCI/AGP lock. Dat kan best het probleem zijn. Ik meende mij te herinneren dat dit bord geen PCI/AGP lock had. Op een FSB van 160MHz zal de PCI bus ongetwijfeld al tegen de 40MHz aanlopen.

Ik heb zelf al eens wat Celeron D 320's getest. Deze gingen met stock vCore naar de 3,6GHz (simpelweg de FSB op 200MHz zetten) en hebben kunnen pifasten. Dit met de stockcooling en een 250W Powerman PSU. Ik kan mij haast niet voorstellen dat deze CPU niet harder kan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Thandor schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:24:
[...]

Die PCI/AGP lock. Dat kan best het probleem zijn. Ik meende mij te herinneren dat dit bord geen PCI/AGP lock had. Op een FSB van 160MHz zal de PCI bus ongetwijfeld al tegen de 40MHz aanlopen.

Ik heb zelf al eens wat Celeron D 320's getest. Deze gingen met stock vCore naar de 3,6GHz (simpelweg de FSB op 200MHz zetten) en hebben kunnen pifasten. Dit met de stockcooling en een 250W Powerman PSU. Ik kan mij haast niet voorstellen dat deze CPU niet harder kan.
De Asus P4P800-E heeft echt wel een PCI/AGP lock.
Ik heb zelf dit bord gehad.
----------------------------------------
Even opgezocht:

AGP/PCI Frequency (MHz)
Moet je van: [AUTO] naar: [66.66/33.33] zetten.
En: Spread Spectrum uitzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door nFo op 01-04-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Wel alle &^@#(&^%~!!!!

Als ik ook maar iets tweak in de bios geeft hij meteen een bsod als windows laad, ik kan niet eens dat loading screen zien!! Zometeen maar ff een andere bios erin flashen!

EDIT
Nu is hij op stock speeds zo instabiel als de ******, als ik een video opstart: BSOD!
Ik heb hem nog niet geflashed!

EDIT²
Ik heb de CPU opnieuw erin gezet, en de sata stekker zat scheef 8)7 , dus die heb ik recht gezet :D
Ik voel me best n00b op dit moment :9

EDIT³
Blijkbaar is het niet het mobo of de HD, maar me graka die nu aandacht te kort komt! Als ik een video opstart komt er meteen een BSOD :( Argh, en ik heb al 2 keer de drivers weggegooit en geherinstaleerd!

[ Voor 68% gewijzigd door FiXeR.nl op 02-04-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
FiXeR.nl schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:12:
Wel alle &^@#(&^%~!!!!

Als ik ook maar iets tweak in de bios geeft hij meteen een bsod als windows laad, ik kan niet eens dat loading screen zien!! Zometeen maar ff een andere bios erin flashen!

EDIT
Nu is hij op stock speeds zo instabiel als de ******, als ik een video opstart: BSOD!
Ik heb hem nog niet geflashed!

EDIT²
Ik heb de CPU opnieuw erin gezet, en de sata stekker zat scheef 8)7 , dus die heb ik recht gezet :D
Ik voel me best n00b op dit moment :9

EDIT³
Blijkbaar is het niet het mobo of de HD, maar me graka die nu aandacht te kort komt! Als ik een video opstart komt er meteen een BSOD :( Argh, en ik heb al 2 keer de drivers weggegooit en geherinstaleerd!
Toevallig de graka mosfet aansluiting scheef? :P nee geintje, zou wel kunnen natuurlijk... :X Aangezien ATI kaartjes heel slecht tegen hoge agp snelheiden kunnen en er wel wat kleine 'probleempjes' zijn met de agp/pci lock op de p4p borden zou het daar aan kunnen liggen. Zet je agp lock is op 66/33 en boot is op 200+ miss dat dat lukt ;)

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
goeiemorguh schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:44:
[...]

Toevallig de graka mosfet aansluiting scheef? :P nee geintje, zou wel kunnen natuurlijk... :X Aangezien ATI kaartjes heel slecht tegen hoge agp snelheiden kunnen en er wel wat kleine 'probleempjes' zijn met de agp/pci lock op de p4p borden zou het daar aan kunnen liggen. Zet je agp lock is op 66/33 en boot is op 200+ miss dat dat lukt ;)
okee, 200mhz booten, en het werkt.. 3.6ghz :D, thnx m8 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
FiXeR.nl schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:57:
[...]

okee, 200mhz booten, en het werkt.. 3.6ghz :D, thnx m8 :D
np ;) op naar de 4ghz ermee >:)

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
LoWang schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:05:
De 12v lijn is ook wel erg laag tijdens stress hoor. Ik had dit ook in mijn pc (wel met een q-tec 550W dan :P) en die ging op een gegeven moment ook instabiel worden. Ik zag die 12v bij mij ook langzaam zakken, eerst 11.80 en later 11.75 volt. Tijdens games ging mijn pc om de paar minuten even 10 secs vast staan en daarna weer verder. Toen de voeding maar vervangen door een Cooler Master realpower 450W en nu werkt mijn pc weer perfect. Al heb jij een Zalman, waar je toch wel beter van kan verwachten, zou ik toch ook eens kijken naar een krachtigere voeding.

Die waardes worden gewoon verkeerd uitgelezen.

Ik heb dezelfde voeding en heb dit eens gecontroleerd met een multimeter. Die voeding zakte bij mij maar 2 honderdste ofzo in. ;)

12,24 ofzo

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Hij doet nu 4.2ghz, ik denk weer dat mijn AGP/PCI lock het weer is,. omdat hij weer ongeveer evenveel mhz FSB heeft waar hij blijft hangen, en weer rock stable is in superpi :+

Morgen verder kloten!
Pagina: 1