Speedfan ziet Coolmaster fan's niet.

Pagina: 1
Acties:

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
hallo,

ik heb 2 coolmaster fan's in mijn pc voor de airflow. Ze draaien nu allebij op max. en dat maakt toch wel een herrie. Ik heb ze aangesloten op mijn A8N-SLI maar het probleem is dat speedfan de fans niet kan 'zien'. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de fan's zachter gaan draaien zonder dat ik met een verloopstekker aan de gang moet.

bvd

wessel.

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:55
Niet iedere fan is uitleesbaar. De standaard fans die in mijn coolermaster wavemaster kast zaten konden ook niet worden uitgelezen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• aeroxtaxi
er komen wel 3 draden uit de cooler, de middelste zorgt er toch voor dat de pc er data uit kan lezen?

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
aeroxtaxi schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:03:
er komen wel 3 draden uit de cooler, de middelste zorgt er toch voor dat de pc er data uit kan lezen?
Ja de gele, test het anders even met een andere fan. Sommige mobo's hebben ook instellingen om de 'monitoring' uit te zetten.

• aeroxtaxi
in mijn bios lees het mobo wel de cpu,gpu(geeft hij aan als casefan) en chipset(maar die heb ik niet meer omdat ik een passief gekoelde heb van zalman.).

Ik zal 1 fan eens in de connector van de chipset doen kijken wat hij dan doet.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik heb op mijn DFI bordje ook heel veel fanconnectoren... maar er worden er maar een paar uitgelezen...

U vraagt, wij antwoorden.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Bij mijn 2 pc's kan ik alle 3 de fans uitlezen.
maar alleen bij de "cpu fan aansluiting" kan ik de fan speed regelen, zelf vermoed ik dat
dit door de moederborden zelf komt(hoe deze gemaakt zijn).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:48
Ook al zou hij de snelheid door kunnen geven: Speedfan is niet compatible met de A8N serie, dus dat kun je wel vergeten. Je kan Q-Fan proberen (hoewel dat voor slechts 1 casefan en de CPU fan werkt) en anders moet je een fancontroller nemen of stillere fans (Nexus fans zijn echt onhoorbaar :)).

Verwijderd

Speedfan zou niet compatible zijn met de A8N serie? Dat is speedfan dus wel, alleen kan je alleen de cpu fan snelheid regelen. De rest kan je wel uitlezen. Dit geldt overigens voor de meeste asus k8 borden.
Pagina: 1