[GF4 Ti4200] Erg veel Artifacts en andere gein.

Pagina: 1
Acties:

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
Ik heb op dit moment een nVidia Geforce4 Ti 4200 128MB DDR AGP 8x in handen die alles doet....... behalve fatsoenlijk werken.

Ik heb deze kaart overgenomen van iemand, en hij zei erbij dat hij het niet meer goed deed. Dus ik steek hem in mijn PC en inderdaad, hij doet het niet meer. Nou, dat was dan wel te verwachten. Ook in andere PC's (eentje met een AGP4x bord en eentje met een AGP8x bord) werken ze niet.

Omdat ik het voor mijn doen wel een mooi kaartje vind ben ik van plan hem te repareren, maar ik weet niet waar ik mee moet beginnen. Ik ken de historie van de kaart ook niet.

De kaart zelf is in goede staat. Geen brandplekken, koeling draait prima, geheugen ziet er goed uit, oftewel perfect. Ik weet dus niet waar ik het probleem dan moet zoeken.

Hier staan een aantal foto's en een filmpje van de kaart als hij opstart: (dit is op het AGP4x bord)

Voor installatie nVidia Drivers:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/j_rozendaal/got/P1010888.JPG

Na installatie nVidia Drivers:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/j_rozendaal/got/P1010891.JPG

Beide screenshots zijn in windows!

Hier heb ik nog een filmpje van de opstart, maar ik heb geen ruimte waar ik hem kwijt kan (Weet iemand een gratis server waar ik ong 30MB neer kan stouwen?)

Vragen:
1) Wat zijn dit?
2) Waar kan het van komen?
3) Valt hier op de een of andere manier wat aan te doen? (Bios flash, onderklokken)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23
Die kaart is gewoon stuk, kan van alles zijn (DAC, GPU, geheugen). Gewoon weggooien of aan de muur hangen want zelf repareren is kansloos.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

^ Met Abbadon.

Zoek maar es met de search op kapot geheugen. Die kaarten zijn niet meer te fixen :)

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
Bedankt voor je verlossende antwoord! :)

dan gaat ie nu de prullenbak in

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
Zelf repareren gaat echt niet werken inderdaad , geen moeite in zo een kaartje steken . zoals je zelf al laat weten, ziet de kaart zelf er voorderst perfect uit. dus is het iets interns op de gpu zelf of geheugen zijn , dat kan geen enkele consument zo even maken. lekker weggooien idd

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje