Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD (16x2) Aansluiten zonder molex voeding (mogelijk?)

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had even een klein vraagje,

Ik heb een 16x2 Karakter LCD liggen ZONDER backlight. dus gewoon plain LCD
Dit is een gewone HD44780 Compatible dus over de aansturing hoef je niks te zeggen, dat lukt me wel.

Vraag is alleen, bij mijn andere LCD's Heb ik keurig een Molex aansluitinkje gemaakt met +5v en GND voor de backlight.

Zou het mogelijk zijn om deze lcd zonder backlight gewoon aan te sturen zonder extra voeding? dus recht op de LPT Poort? of levert deze alsnog niet genoeg stroom?

Ik heb namelijk geen idee wat een normale LPT poort levert.

Mijn mobo: MSI K8N Neo Platinum (Nforce3 250Gb)

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11 21:13
Zal zeker niet genoeg zijn.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Een normale paralelle poort heeft geen voedingsuitgang. De data-uitgangen kunnen wel een paar mA leveren, maar ten eerste is dat te weinig om een LCD op te laten werken, en ten tweede zijn die pinnetjes al in gebruik dus zelfs als ze genoeg zouden leveren had je er nog niets aan.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
weet niet of het gaat maar sluit je lcd aan via USB en je hebt geen externe voeding nodig

ik heb een gewone adapter van 4.8V en 400mA genomen en werkt goed :)

[ Voor 123% gewijzigd door Llouizzz op 01-04-2006 20:02 ]

• JCG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 13:12

JCG

PA1JCG

louisver schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:58:
weet niet of het gaat maar sluit je lcd aan via USB en je hebt geen externe voeding nodig

ik heb een gewone adapter van 4.8V en 400mA genomen en werkt goed :)
Als jij een ic weet die usb naar parallel vertaalt, liefst nog een link waar ik een sample ervan kan aanvragen ;). Ik heb een usb kabel geslacht en daaruit haal ik die 5 volt.

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
[rml][ HowTo] Wireless/USB LCD[/rml]

daar staat een schema voor een usb lcd MET draad

[ Voor 4% gewijzigd door Llouizzz op 01-04-2006 20:54 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Deze chip is een USB to parallel chip, je kan die bij voti bestellen (aan 10.23€, of op een printje met de eeprom enzo voor 23.8€). Voti heeft ook een afgewerkte USB-to-parallel convertor (16.66€).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

je kunt ook gewoon de voeding extern aftappen vanaf een gamepoort, een usb poort of PS/2 aansluiting.. Die hebben allemaal een low-power 5V aansluiting.

[ Voor 21% gewijzigd door redguy op 02-04-2006 13:48 ]

IP Rocks

Pagina: 1