Aftifacts in game zonder tweaking

Pagina: 1
Acties:

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-07 23:22
Beste mensen,

Ik heb een vrij groot probleem. Ik speel al geruime tijd heel plezierig diverse spellen met mijn Asus Nvidia 6800 GE 256MB. Dit gaat erg lekker en de kaart kan een hoop hebben. Nu heb ik echter een probleem. Ik heb nog niets aan mij computer getweakt laat staan mijn videokaart een schop gegeven. Nu krijg ik tijdens het spelen van sommige High Quality games diverse artifacts. Deze beginnen in de menu's en kruipen langzaam de spelwereld in. Na geruime tijd krijg ik 1 groot vaag beeld vol met gekleurde streepjes. Ik kan dan alleen nog maar mijn computer resetten om weer beeld te krijgen.

Als ik vervolgens weer terug in Windows kom verteld de Nvidia driver me dat er een tekort aan power is geweest en dat men daarom de performance heeft teruggeschroefd om schade te voorkomen. Dit snap ik echter niet, want ik heb nog niet zo heel lang geleden een splinternieuwe voeding in mijn computer gezet, namelijk een BeQuiet! 470watt P5. Deze voeding wordt gerekent onder 1 van de beste op de markt. Ik heb al eerder zoiets gehad en toen adviseerde men mij om de videokaart op een aparte rail te zetten om de spanning beter te verdelen. Ik heb dit toen gedaan en voor lange tijd waren mijn problemen opgelost. Nu heb ik echter weer dit probleem. Mijn vorige 350watt had nergens problemen mee, maar zat zo goed als op z'n Max. Maar er is verder niet echt meer iets stroomvretends meer bijgekomen. Mijn 470 watt zou het nu dus prima aan moeten kunnen.

Heeft iemand misschien enig idee waar dit aan kan liggen want ik baal hier natuurlijk ontzettend van. Ik zou graag gewoon de spellen willen spelen die mijn videokaart ook aan kan. Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen. Alvast bedankt.

Mvg. Geert Embregts

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Artifacts ontstaan vaak door een te hete videokaart, draai eens met je pc open en eventueel met een dikke fan op je videokaart gericht.

Edit : Kijk ook gelijk even of je videokaartkoeler niet vol met stof zit.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2006 17:42 ]

Verwijderd

Je kan ook nog even kijken of die molex die op je Kaart zit ook alleen zit, en dus geen andere randapparatuur heeft.

Verder check je koeling even goed op stof (zoals gezegd was). Ik heb zelf een zalman vf700-cu en zeker elke 3 maanden krijg ik dit erin :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/PC/DSC00514.JPG

En stof belemmert de luchtstroom die nodig is om te koelen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:59:
Je kan ook nog even kijken of die molex die op je Kaart zit ook alleen zit, en dus geen andere randapparatuur heeft.

Verder check je koeling even goed op stof (zoals gezegd was). Ik heb zelf een zalman vf700-cu en zeker elke 3 maanden krijg ik dit erin :

[afbeelding]

En stof belemmert de luchtstroom die nodig is om te koelen :)
howlie

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-07 23:22
Nou ik heb de videokaart er even uitgehaald en helemaal stofvrij gemaakt. Er zat idd behoorlijk wat in. De molexxen (zijn er namelijk 2). Zijn allebei van een afzonderlijke rail afkomstig. 1 daarvan heeft echter alleen de floppy er nog bij zitten maar die wordt toch nooit gebruikt dus daar zal het niet aan liggen denk ik. Hij wil nog wel eens uit de game klappen maar dat kan ook een bug zijn. Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Heb namelijk een blauw scherm gehad vandaag. Daarna toch maar even de drivers een update gegeven en dat had wel enig resultaat. Geen vastloper meer gehad alleen nog dattie vanuit het spel naar m'n desktop klapte. Asus SmartDoctor geeft aan dat mijn fan kennelijk niet goed functioneert en dat deze misschien vervangen dient te worden. Ik ga zo snel mogelijk contact opnemen met Asus om te vragen wat hun van de situatie denken. Iig bedankt voor alle adviezen en mochten er nog meer zijn, dan zijn deze uiteraard welkom.

Mvg. Geert Embregts