Toon posts:

[SLI] verschillende kaarten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.083 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik ben van plan een SLI systeem te bouwen. Nou vraag ik mij af of je verschillende kaarten in SLI kunt koppelen? Zowel met verschillende soorten GPU's (bv. een 7600GT en een 7900GT) als met verschillende merken (dus wel met eenzelfde GPU maar bv. een ASUS en een Club3d).

Is een 450 W voeding voldoende voor een SLI systeem? Zo nee wat raden jullie mij minimaal aan ook met het oog op de toekomst?

Alvast bedankt voor de reacties!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

1 nee dat kan niet
2 een 450w van een goed merk is voldoende.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 10:30
kan volgens mij wel maar dan gaat de 7900gt op 7600gt snelheden draaien volgens mij.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Je kunt alleen met verschillende merken werken, de GPU's moeten allebei van hetzelfde type zijn. :) Dus een Asus 7900GT en een MSI 7900GT gaat wel, een Asus 7800GT en een Asus 7900GT gaat niet.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij een beetje vreemd dat je alleen met twee verschillende merken kunt werken. Een asus 7900GT en een asus 7900GT zou me lijkt het toch goed moeten werken?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je moet dan crossfire gaan gebruiken. volgens mij kun je daarbij de kaarten wel onderling uitwisselen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Wat is crossfire dan? Is dit software?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:54:
Lijkt mij een beetje vreemd dat je alleen met twee verschillende merken kunt werken. Een asus 7900GT en een asus 7900GT zou me lijkt het toch goed moeten werken?
spk2go schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:51:
Je kunt alleen met verschillende merken werken [...]
Met verschillende merken kan wel, niet met verschillende GPU's

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 01-04-2006 18:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 21:56
nee dit is een soort van sli maar dan voor ati kaarten, dit werkt extern(dus doormiddel van een kabel) en sli intern, waarschijnlijk zit er ook wel een andere techniek achter, maar daar weet ik niet veel vanaf:P

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ Touchdomex: uhm...

SLI = Nvidea
Crossfire = Ati

Beetje moeilijk lijkt 't me dan...

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:58:
Wat is crossfire dan? Is dit software?
Dat is het Ati alternatief op Sli..

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het nog steeds vreemd. SLI zou toch gewoon moeten werken als je 2 identieke kaarten hebt (bv. asus 7900GT)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:05:
Ik vind het nog steeds vreemd. SLI zou toch gewoon moeten werken als je 2 identieke kaarten hebt (bv. asus 7900GT)?
Dat doet het toch ook?

Verwijderd

Topicstarter
spk2go schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:51:
Je kunt alleen met verschillende merken werken, de GPU's moeten allebei van hetzelfde type zijn. :) Dus een Asus 7900GT en een MSI 7900GT gaat wel, een Asus 7800GT en een Asus 7900GT gaat niet.
Daar denken sommigen anders over...

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:09:
[...]

Daar denken sommigen anders over...
is al vaak herhaald
SLi heeft 2 dezelfde GPUs nodig
fabrikant boeit niet.
als iemand iets anders zegt dan weet hij niet waar hij over praat.

bij crossfire moeten beide gebaseerd zijn op dezelfde GPU en dan gaan ze beide op de snelheid en aantal pipes draaien vna de langzaamste.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Hier is serieus genoeg over te vinden. Er is zelfs een complete SLI FAQ op de nVidia site, n.b. de fabrikant en uitvinder van deze techniek.

Hier een quote over verschillende merken kaarten in SLI:
Can I mix and match graphics cards?
In order to provide optimal symmetric scaling, SLI Technology requires the NVIDIA GPU to match. For example, a GeForce 7800 GTX must be paired with another GeForce 7800 GTX. Likewise, a GeForce 6600 GT must be paired with another GeForce 6600 GT. However, using the latest Release 80 Graphics Drivers, NVIDIA GPUs sold by different manufacturers can be used together in SLI Mode. For example, a GeForce 7800 GT from vendor ABC can be matched with a GeForce 7800 GT from vendor XYZ.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.