Toon posts:

Club3d 7600GT + Zalman VF700LED mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag iedereen :Y)
Ik heb 2 vragen omtrent een videokaart en koeler.

vraag 1:

Ik krijg volgende week mijn 7600GT binnen en ik heb nog een Zalman vf700LED koeler liggen thuis. Past deze Zalman koeler op de Club3d 7600GT?

vraag 2:
Op het moment zit er een Gigabyte 6800GS in mijn pc die word dus vervangen door de 7600GT (6800GS komt in andere pc). Hoe moet ik de 7600GT instaleren? Ik dacht zelf van
drivers de-instaleren->opnieuw opstarten->drivercleaner->pc uit->7600GT erin->opstarten->drivers instaleren.
klopt dit?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

1- Lijkt me wel
2- Je hoeft helemaal niets te doen. 6800gs en 7600gt gebruiken dezelfde driver. Alleen als je van NVidia->Ati gaat zou ik de driver uninstallen.

edit: Aangezien de 7600 een nieuwe kaart is zou het geen kwaad kunnen om gewoon de nieuwste forceware te downloaden van NVidia (ik weet niet welke versie je nu voor je 6800 gebruikt)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 84.21 maar ik dacht aan drivers de-instaleren omdat windows anders misschien naar die 6800GS blijft zoeken of dergelijke

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
1) Ga eens zoeken luiaard
2) Zie 1) ;)

Verwijderd

Zoals hier te lezen valt is de 84.12 geschikt voor zowel de 6800gs als de 7600gt :)

Verwijderd

Topicstarter
Groever schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:32:
1) Ga eens zoeken luiaard
2) Zie 1) ;)
Uhm dat heb ook ook wel zeker gedaan maar ik kon niks vinden dus daarom deze topic.

je hoeft toch niet direct te gaan flamen ofzo dergelijke?
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:37:
Zoals hier te lezen valt is de 84.12 geschikt voor zowel de 6800gs als de 7600gt :)
Dankje, dat wist opzich wel.
Het ging meer op de vraag of de vf700 op de 7600GT past en hoe je de videokaar moet instaleren. Dat laatste weet ik nu zeker :)
Het lijkt mij ook wel dat die koeler gaat passen maar ik moet het eigenlijk even zeker weten. Want om die koeler er op te krijgen moet eerst de orginele eraf. Dat betekent garantie kwijt en vaak is het ook heel moeilijk om de koeler er weer op te krijgen (mocht de VF700 niet passen)

Over die koeler ben ik ook bijna wel zeker dat hij gaat passen, maar ik heb het nog nergens op een website gelezen en heb ook nog niemand horen zeggen dat hij een vf700 op een 7600GT heeft.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 16:51 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een zeker antwoord op de vraag:
Past een vf700 op een 7600GT?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

De mijne past prima. VF700 Cu LED op een XFX 7600GT extreme.
temps zijn maar een paar graden lager overigens, maar het ging mij om de herrie.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
bratos schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:42:
De mijne past prima. VF700 Cu LED op een XFX 7600GT extreme.
temps zijn maar een paar graden lager overigens, maar het ging mij om de herrie.
Ok dankje! :) Aangezien bijna elke 7600GT op koeler en mhz na het zelfde zijn gaat het dus passen :)

mods: slotje :)?

Verwijderd

offtopic:

ik zou wel eens wat overclocks willen zien in MHz'en !

ik ga de XFX XxX kopen (woensdag binnen), en die wil ik tog zekerwel tot 700/1800 clocken! desnoods een Vmod er op ! (doel is ook 4K in 06 en 7,5K in 05)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:10:
[...]

Ok dankje! :) Aangezien bijna elke 7600GT op koeler en mhz na het zelfde zijn gaat het dus passen :)

mods: slotje :)?
Slotjes op topics waar de oplossing is gevonden doen we niet aan :)

Verder zou ik je er even op willen wijzen dat het niet gewenst is dat je binnen 24 uur je topic kickt. Verder veel plezier met je nieuwe kaart :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Je zult wel de drivers opnieuw moeten installeren, volg gewoon de stappen die je in de TS hebt genoemd. Want bij de installatie wordt alleen ondersteuning voor je huidige videokaart geïnstalleerd, niet voor alle videokaarten. Elke videokaart is anders, dus elke heeft zijn eigen aansturing nodig. De instellingen in het register zijn gewoon niet correct voor die nieuwe kaart. Heb precies hetzelfde meegemaakt van Geforce2 naar Geforce4. Ik had de 66.66 drivers geïnstalleerd, welke beiden ondersteund, maar ik moest toch echt de drivers opnieuw installeren. Overigens, kun je het natuurlijk altijd proberen. Als de drivers niet goed zijn voor je nieuwe kaart, dan zal Windows ze ook niet laden en gewoon zeggen dat je nieuwe hardware hebt geïnstalleerd.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:30:
offtopic:

ik zou wel eens wat overclocks willen zien in MHz'en !

ik ga de XFX XxX kopen (woensdag binnen), en die wil ik tog zekerwel tot 700/1800 clocken! desnoods een Vmod er op ! (doel is ook 4K in 06 en 7,5K in 05)
Als je zeker wilt weten of deze past kan je beter op de website van Zalman kijken. Ik neem aan dat je dat al gedaan hebt en het antwoord niet kan vinden. Je kan dan beter XFX mailen. Ervaring vragen is prima, maar als je het zeker wilt weten kan je beter daar zijn.

OC'en resultaten kan je vinden op http://www.hardwareluxx.d...ction=show&id=342&seite=5. Dit is wel duits, maar je kan de resultaten nog wel lezen. Mijn inziens kan je de 7600 GT niet zo ver overklokken. De core is namelijk al behoorlijk hoog gezet om te compenseren voor het verlies in memory-interface, Pixel-Pipelines, Pixel-Shaders, Vertex-shaders & ROP's.

De 7900 GT laat zich uitstekend overklokken in deze review: http://www.vr-zone.com/?i=3437&s=2. Let wel dat er een andere lucht-koeler op is geplaatst en het voltage op 1.7 staat. Ik weet niet wat je plannen zijn, maar misschien is een 7900 GT een betere keuze voor je. Om nu gelijk een 7600 GT van 200 euro te OC'en vind ik maar vreemd.

LET OP: er is geen garantie voor OC'en. Het kan zijn dat je kaart heel slecht OC'ed, of heel goed.

Ook is misschien een VF-900 CU ipv een VF-700 led een betere optie als je echt wilt OC'en. De VF-900 houdt de kaart iets koeler. Zie nieuws: Zalman VF900-Cu videokaartkoeler getest

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 02-04-2006 14:14 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

/ meer offtopic:

Die 7600gt van mij laat zich NIET overklocken. Na coolbits geinstalleerd te hebben wordt bij öptimale klokfrequenties" 615 core MHz gegeven (825 ram). BIj deze instellingen krijg ik ernstige freezes in games. die freezes duren dan een seconde of 20, daarna loopt de game weer door. (Overigens heb ik ook rare probs met de 84.21 WHQL drivers, en moet dus de beta's gebruiken, 84.25).

[ Voor 12% gewijzigd door bratos op 03-04-2006 00:07 . Reden: typo's ]

eerst kijken dan zeiken

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 13:07
ff btw.. vreemd dat de 7600 niet in deze lijst staat van zalman zelf
click

maarja misschien moeten ze die nog update

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

• KC71
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07-2022
Ik wil binnenkort de 7600GT kopen met als cooler de zalman VF700-Cu. Ik heb een HTPC kast die niet erg hoog is. Daarom zou ik graag willen weten of de cooler na montage op de 7600GT niet buiten de kaart steekt. De deksel van mijn kast valt vrijwel direct op de bovenkant van mijn PCIe kaarten....

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
hij blijft binnen de kaart ;)

Audi S3

• KC71
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07-2022
@Mexxt: Ik lees nu net pas je bericht. Weet je zeker dat tie binnen de kaart blijft? Heb je zelf deze kaart met cooler? Ik heb op andere forums gehoord dat tie toch uitsteekt....
Pagina: 1