Toon posts:

voip telefoon gebruiken zonder dat pc aanstaat kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik had een vraagje... Ik ben geintresseerd in een VOIP telefoon en dan te bellen met bijvoorbeeld skype of voicebuster. Nu vond ik op internet een telefoon van linkys, de CIT 200. Deze kan eigenlijk alles wat ik wil. Maar je moet hiervoor een kastje op je computer aansluiten op een usb poort, en dan kan je draadloos bellen in je huis.

Maar nu heb ik thuis een draadloos netwerk en ik zou het fijn vinden als ik kan bellen zonder dat ik een computer aan moet hebben. Zijn hier mogelijkheden voor? Het maakt me niets uit of deze telefoon rechtstreeks naar mijn draadloze router gaat, of dat ik een kastje op mijn router aan moet sluiten, als mijn computer maar niet aan hoeft om te bellen... iemand met een oplossing? of weet iemand hier meer over? Ik kan op internet niet echt iets vinden...

edit: Hier de link over de cit 200: http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 16:24 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan ook een ATA converter/SIP device nemen, die hang je in je normale netwerk en dan kan je daar je normale telefoon op aansluiten. Daarmee kan je dan weer via VOIP bellen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen normale telefoon, dus liefst heb ik iets dat ik meteen aan m'n netwerk kan hangen, maar heb ik dan geen server meer nodig? of ben ik dan afhankelijk van bijvoorbeeld een KPN die mijn VOIP aanbied?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee, in zo'n ATA converter stel je gewoon je Voipbuster/SIPdiscount/whatever gegevens in, en daarmee bel je dan.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 01-04-2006 16:29 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat is wel mooi dan... maar dan weer terug naar die linksys cit200, weet je of daar nog mogelijkheden voor zijn? die heeft als voordeel dat je gewoon je skype contacten kan zien e.d.

En het lijkt me als er converters zijn, dat je ook wel telefoons hebben waar het al meteen mee kan toch?

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:55

polthemol

Moderator General Chat
volgens mij ga je voor echt voip bellen (dus dat je elke telefoon kunt bereiken) altijd afhankelijk zijn van een isp.

Een vriend van mij doet het via Pilmo. Hij krijgt dan een speciaal kastje dat je aan je modem hangt en je kunt er dan via inet mee bellen. Hierop kan hij zover ik weet ongeveer iedere telefoon aansluiten (dus ook draadloze telefoon). Internetten ed. werkt gewoon door.

Hierbij hoeft je pc dus niet meer aan te staan.

Voor skype waren er een deel telefoons die het ook zo konden, maar denk dat je daarvoor best eens op de skypesite gaat kijken ;) Meende dat er een tijdje terug ook een eerste gsm was aangekondigd met volledige skypefunctionaliteit. Anders misschien een ipaq op de kop proberen te tikken met een wifi / bluetoothfunctionaliteit ?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

Topicstarter
Nooit van gehoord, van pilmo, maar heb even op de website gekeken en het is gewoon een internet provider waar je ook voip bij kan krijgen.
Dit was dus niet echt wat ik zocht, dit doordat er al meerdere providers die dit doen, ik wil dus alleen maar een internetaansluiting en geen voip van de provider, maar van skype, en dit wil ik kunnen gebruiken als mijn computer uitstaat...

Maar ik heb hier van het weekend al een beetje over na zitten denken... en ben er eigenlijk al een beetje uit...
Ik wacht gewoon nog maar ff... dit doordat alles nog zo heftig aan het ontwikkelen is..
Straks als je ook nog tv kan krijgen via je provider, dan is het gewoon een kwestie van er 1tje uitzoeken lijkt me en dan kan je via die provider internetten, bellen en tv kijken.

Dit telefoon met volledige skypefunctionaliteit waar je het over had, dat is die telefoon die ik noemde in het begin, van linksys. Deze moet op een USB poort komen aan je computer...

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:55

polthemol

Moderator General Chat
Pilmo kkun je bij ieder willekeurig inetabbo nemen wel.

Die telefoon waar ik op doelde, ik heb er een review van gelezen, maar het was geen linksys. Een of ander vaag merk. Ik zal van de week ngo eens door alle pc-blaadjes gaan bladeren zodat ik je een naam kan geven.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

Topicstarter
Aaah dat hoeft niet, we weten dat het bestaat ;)
En ik wacht toch nog wel even met dingen aanschaffen nu, want ik denk, hoe langer ik wacht, des ter betere keus dat ik kan maken!
Als ik ga verhuizen, dan schaf ik denk ik alles pas aan... en hoe lang dat nog gaat duren, dat weet ik ook nog niet...

Maar in ieder geval weer bedankt allemaal!
Pagina: 1