Toon posts:

[SERVER 2003] Php installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Heb zojuist php geinstalleerd op mijn server (MS Server 2003 Enterprise R2), hij draaide al een webserver (IIS).
Heb gekozen voor het installatiepakket dat automatisch zou installeren bij IIS..

Met de installatie leek alles goed te gaan, maar als ik nu een php pagina probeer te openen, krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.
(http://luke.depinkel.nl/NJA/index.php).

Hoe komt dit? Wat heb ik fout gedaan?

Alvast bedankt voor het respons

Verwijderd

misschien heeft de map waar in je php script staat geen rechten om scripts uit te voeren en zou je het daar verder moeten zoeken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Heb je PHP wel toegevoegd en op Allow gezet in je Web Server Extensions dialoog?

Bovendien kan je beter niet de automatische installer gebruiken want deze installeert de CGI versie van PHP en dat is langzamer dan de ISAPI versie. Maar dat is meer iets voor een andere keer denk ik :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:19:

Hoe komt dit? Wat heb ik fout gedaan?
Geen idee, want je vertelt er niet bij wat je in de logfiles van de bewuste VirtualSite in IIS6 hebt gevonden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
En hoe geef ik zo'n map rechten?
Sorry ben echt een n00b in dat soort dingen hoor, het servertje staat er alleen omdat het af en toe errug handig is, niet omdat ik er zoveel verstand van heb

Verwijderd

Heb je aangegeven bij Default pages: index.php als index file?
en
Heb je de extrensie .php wel gemapped naar php.exe ?
(Default website-->properties-->home directory-->configuration)
daar moet de mapping bij staan. om de een of andere vage reden doet de php instal dit (soms) niet (goed) (zo vaak installeer ik een server nou ook weer niet, eenmaal running is "keep it running")

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:26:
Heb je PHP wel toegevoegd en op Allow gezet in je Web Server Extensions dialoog?

Bovendien kan je beter niet de automatische installer gebruiken want deze installeert de CGI versie van PHP en dat is langzamer dan de ISAPI versie. Maar dat is meer iets voor een andere keer denk ik :P
Hoe doe ik dat? B)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Door zelf wat meer initiatief te tonen. Het is niet bepaald de eerste keer dat dat ontbreekt in een topic van jou, en ook staat het in het verkeerde forum. Lees de Registratievoorwaarden en faq nog eens aandachtig door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.