overclocken niet mogelijk op pc-chips boardje?

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
hey,
ik heb hier een 2e pctje staan met een duron 600 erin.
ik kan hem alleen niet overclocken volgens mij.
geen jumpers en dipswitches en in het bios ook geen mogelijkheid de multiplyer te veranderen.
het is dit boardje:

http://www.pcchips.nl/products/mainboard/Systemboards/mb-805lr.htm

een nieuw bios flashen lukt ook niet?!
want hij zegt steeds "unknown flash type"

wie helpt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, die PC Chips mobo's staan nou niet direct bekend om hun tweakbaarheid (laat staan kwaliteit:r)

Als plan A (streepjes trekken en via de mobo instellen) niet werkt, dan maar plan B:

Niet alle L1 bruggetjes verbinden maar de "juiste" multiplier, Vcore en FSB instellingen doorkrassen/verbinden op de andere bruggen. Zie THG of andere threads in Tweakers voor meer info.

Stuk moeilijker, maar dan kun je wel zeggen dat je een PC-Chips sys hebt geOCd!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Nou vlugge coclusie vind ik. Had vroeger, vorig jaar een PC-chips socket 7 MB (Fl 165,-, 1,5 jaar geleden) met AMD 333, die wel eenvoudig op 400 liep, met pasta 'nstuff nog hoger. Onbekend merk wil niet gelijk zegggen dat het slecht is. Goedkoop is niet altijd slechtkoop :-)

Verwijderd

Koop alstublieft een A-merk mamaplankje ipv. PC Chips.

PCChips mainboards werken wel goed, eenmaal als ze werken. kappiesh?!

Echter bij overklokken vallen ze snel buiten specs en dan gan ze snel onstabiel worden. Ik had vroeger een PCChip M726 mainbboard waar ik een celeron 300a@450 op had draaien. werkte goed, maarre, wilde ik hoger draaien, dan werkte het niet meer. ook al wist ik zeker dan mijn processor tot ruim boven de 533MHZ kon draaien met 2,05Volt!!!!! had ik wel eens mogen testen met een Abit BH6 mamaplankje, maar ik kon die toen niet gebruiken omdat ik dan ook een ATX kast en voeding moest aanschaffen en het geld er niet voor had.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb ook zo'n plankje maar ik weet nx van lijntjes trekken op mijn MOBO.
ik heb wel al gezocht maar ik kwam ook tot de conclusie dat je hem niet kon tweaken
misschien kent iemand hier een site of zoiets waarop staat hoe ik die lijntjes kan trekken??

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:21
Ik heb ook geen onboard voltage en multiplier tweakbende....toch kan het. Kijk op tomshardware naar socket-a cpu reviews, daar kom je vanzelf een overclockers-guide tegen die het maken en removen van druggen op je duron behandelt.....

exacte link heb ik niet bij de hand....

Als deze methode te moeilijk is kan ik het begrijpen, ik heb meerdere mesjes en boormachines op mn duron gezet, maar hij loopt wel op 1002 ;) :9~

Verwijderd

op tomshardware fiets staat precies (incl handige tabellen) hoe je een duron overclockt. WEL alle L1-tjes doorvinden, vervolgens bij de andere L's krassen en bijstrepen om de gewenste multieplier en FSB te krijgen.....

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Mmm ik heb een slot A MOBO
(sorry)

een
m800lmr (ook van PC-Chips)

is daar wat aan te doen?

BTW ik heb op Tom's hardware guide nx kunnen vinden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1