Toon posts:

HD van 20GB opeens 138GB :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had Suse 10 geinstalleerd op een hd van 20gb. Netjes een boot,swap en root partitie aangemaakt. Gister zet ik mijn pc aan linux start en geeft allerlei foutmeldingen. Toen heb ik geprobeerd het te repareren met de suse installatie cd maar toen bleek dus dat alle partities op deze schijf waren verdwenen. En het aller vaagste is dat de schijf nu opeens als een 128GB schijf wordt gezien door linux. In de BIOS staat zelfs dat ie 138GB is. De naam van het type is ook anders namelijk ST320014Q 0 0 0 0 0. Terwijl dit eerst zonder de nullen was.

Ik snap er helemaal niks meer van :S, dit heb ik nog nooit meegemaakt. En ik heb toch heel wat pc's onderhanden gehad.

Iemand met een soortgelijk of hetzelfde probleem??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Denk dat de schijf aan het doodgaan is. Lees de SMART-waardes eens uit met bijv. speedfan. Verder is je TS wel erg kaal, ik mis info over wat nog wel en niet werkt, wat je al geprobeerd hebt etc

[ Voor 37% gewijzigd door The__Virus op 01-04-2006 15:14 ]

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Als dit geen 1 aprilgrap is...

Verwijderd

Topicstarter
Ha ha, was dit maar een 1 april grap :D

Ik kan dus ff helemaal niks met de pc nu dus ik kan geen SMART waardes uitlezen.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Raar, Windows XP heeft ook dat íe zonder SP2 geen grotere schijven ziet dan 137/138GB :S