Toon posts:

[iTunes] Mijn Muziek map helemaal verkloot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag iTunes geinstalleerd. Het programma heeft echter iets heel raars gedaan met de Mijn Muziek map. Alles staat nu in mapjes van deze structuur: artiest/album/*.*. Ik baal hier heel erg van, en handmatig alles terugzetten gaat echt niet lukken want ik heb een behoorlijk grote muziekcollectie. Ik las ook al dat dit niet meer terug te zetten is vanuit iTunes. Is er een programma waarmee ik een map waarin allerlei mappen staan om kan zetten naar een flat file structuur, zoals het was voordat ik iTunes had geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
gewoon de hele map doorzoeken (incl subdirs) op *.mp3 enzo (of *.* als er niks anders in staan)
en gewoon ctrl+c, ctrl+v :)
dan kopieer je dus niet de structuur mee, maar gewoon de files

heb je daar niet de ruimte voor kun je altijd knippen ipv kopieren, maar daar heb ik altijd iets op tegen gehad. altijd bang dat er tijdens kopieren iets mis kan gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door defusion op 01-04-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de meeste tag&rename apps kan je makkelijk a.d.h.v ID3 tag de bestandsnaam aanpassen van bijvoorbeeld:
  • %1\%3\%1 - %6 - %2
  • <Artist>\<Album>\<Artist> - <Track #> - <Title>.mp3
naar:
  • %1 - %3 - %6 - %2
  • <Artist> - <Album> - <Track #> - <Title>.mp3
maar ook:
  • %5.%4.%cp.%1.%2
  • <Genre>.<Year>.<Composer>.<Artist>.<Title>.mp3
Afijn met een beetje zoeken en proberen kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:54:
Ik heb vandaag iTunes geinstalleerd. Het programma heeft echter iets heel raars gedaan met de Mijn Muziek map. Alles staat nu in mapjes van deze structuur: artiest/album/*.*. Ik baal hier heel erg van, en handmatig alles terugzetten gaat echt niet lukken want ik heb een behoorlijk grote muziekcollectie. Ik las ook al dat dit niet meer terug te zetten is vanuit iTunes. Is er een programma waarmee ik een map waarin allerlei mappen staan om kan zetten naar een flat file structuur, zoals het was voordat ik iTunes had geinstalleerd?
"Helaas" is dit niet zo raar, want dit is een optie die standaard aanstaat in iTunes... Ik heb er zelf ook mee te maken gehad, ik had echter het geluk dat ik al mijn muziek nog ergens op m'n ftp server had staan... Dus alles weggeflikkerd, optie "Keep iTunes Music Folder organised" uitgezet en opnieuw gekopieerd... Geen idee of er een programma/script bestaat dat de boel weer kan rechtzetten. Succes!

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je in godsnaam nog met een file-tree (mappensysteem) structuur werken, als je ook alles handig via iTunes op kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom niet?
Ik vind het wel handig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via iTunes werken is 250% meer efficient dan werken via een ouderwets file-tree systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom liever een hoop mp3's waar geen logica in zit dan een handig ingedeelde collectie? Mocht je dan geen iTunes bij de hand hebben of via het netwerk je mp3 benaderen snap je tenminste nog waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:39:
Via iTunes werken is 250% meer efficient dan werken via een ouderwets file-tree systeem.
Precies! Maar waarom moet iTunes zonodig de lokatie van alle muziek aanpassen? Het zal voor iTunes heus geen zak uitmaken of een liedje c:/bla.mp3 als bestandsnaam heeft of d:/documenten/mijn muziek/itunes/bla/artiestnaam/albumnaam/01 hobbel.mp3

Ik ben zelf ook een keer zeer negatief verrast toen een hele zooi mp3's zonder ID3 ineens unknown artist/unknown track.mp3 waren genoemd. Lekker is dat.. alle belangrijke info zat in de bestandsnaam...

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10
reiker schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:31:
"Helaas" is dit niet zo raar, want dit is een optie die standaard aanstaat in iTunes...
Die optie staat dus niet standaard aan.
Na de installatie wordt hier expliciet naar gevraagd, en als je dan 'ja' aanklikt, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

reiker

dan jij!

suspect schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:25:
[...]

Die optie staat dus niet standaard aan.
Na de installatie wordt hier expliciet naar gevraagd, en als je dan 'ja' aanklikt, tja...
Hm, op mijn beide Macs kwam iTunes standaard met de installatie, en daar staat de optie dus wel aan... Wellicht niet het geval in de Windows versie?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilko2 schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:06:
Waarom liever een hoop mp3's waar geen logica in zit dan een handig ingedeelde collectie? Mocht je dan geen iTunes bij de hand hebben of via het netwerk je mp3 benaderen snap je tenminste nog waar je mee bezig bent.
Onlogisch? Qua mappen staat het nu als Artiest > Album > Track.Nummer.Mp3. Verzamel CDs staan nu als Verzameling > Albumnaam > Nummer.MP3

En iTunes gooit alles niet neer als een hoop MP3s. Je kunt handig bladeren tussen Artiesten, Albums, Genre's, je kunt smart playlists aanmaken om bijvoorbeeld alle soulnummers uit de 70's te pakken met een rating van 3 sterren die minimaal 3 keer afgespeeld zijn en nog veel meer!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 08:30
sleep al je mp3's gewoon vanuit het itunes-venster naar een mapje
Pagina: 1