Toon posts:

Grijs is groenig??:S

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik was gister de hele dag weg.. Dus ik kom thuis en zet ff de pc aan en tot mijn grote verbazing is de windows taskbar groenig:S.. (ik gebruik de skin Vista XP van Kol met windowblinds 5.)

Ook is het grijze gedeelte hier rechts op de tweakers page groenig war het normaal echt grijs is...Ik heb een Medion MD7212AZ Monitor.. Voor dat ik gister wegging was alles nog goed ik heb allerlei dingen geprobeerd(met instellingen kloten,nieuwe drivers dloaden maar t lukt maar niet:S)

Oja mn vid kaart is een 9800XT met 128 MB geheugen..
Van mijn vader hoorde ik dat er een man van NUON langs was geweest om de electriciteit te controleren.. Een van de dingen die hij heeft gedaan is de stroom van het hele huis tijdelijk afsluiten en alle stekkers enzo controleren... zou het hier aan kunnen liggen?

Verwijderd

Je PC stond dus niet aan op het moment dat de stroom afgesloten werd? Dan zou het namelijk niet uit mogen maken denk ik.... Als 'ie wel aan stond kan het zijn dat er iets beschadigd is oid....
Je kabels enzo zitten goed? Heb je al een andere videokaart geprobeerd? Of de monitor op een compleet andere pc aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle kabels gecheckt.. en hij stond niet aan nee.. Helaas heb ik niet de mogelijkheid hem op een andere pc aan te sluiten... Maar ik vind het zo vreemd dat dit binnen 12 uur kan gebeuren..

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 18:25

lordsnow

I know nothing

Zijn andere grijzen dingen (bv vensters) wel grijs? Oftewel, heb je er alleen last van op je Taskbar?

En het vlak aan de rechterkant van de tweakers-pagina zou ik zelf niet omschrijven als grijs - er zit duidelijk meer iets groen of zo in.

[ Voor 42% gewijzigd door lordsnow op 01-04-2006 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee de vensters zijn ook groenig en als je bijvoorbeeld naar psv.nl gaat zijn die streepjes tussen de zwarte streepjes lichtgrijs(kijk naar de background).. hier niet... ik heb boven op een laptop gekeken en de kleuren wijken af...

Verwijderd

Zet je theme eens helemaal terug op standaard en download/instaleer de laatste ATI catalyst driver.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:53:
Zet je theme eens helemaal terug op standaard en download/instaleer de laatste ATI catalyst driver.
Al gedaan.. maar het mocht niet baten...

Verwijderd

Topicstarter
het ziet er nu zo uit: Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v336/SHTerror/naa32mloos.jpg

Verwijderd

Misschien je monitor ff resetten, er is ook zo een optie Degauss misschien dat dat helpt.
Hier ziet het er gewoon normaal uit.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 14:59 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Dat zijn normale kleuren... dus ligt het aan je videokaart / monitor.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan dat dan zo van de ene op de andere dag gebeuren?:S

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:02:
hoe kan dat dan zo van de ene op de andere dag gebeuren?:S
Alles kan stuk gaan hoor.
Probeer even een ander monitor. Is het probleem nog steeds aanwezig, dan is het waarschijnlijk je videokaart of een driverprobleem.

Verwijderd

Topicstarter
tsja.. maar wat ik ook zo vreemd vind: Soms lijkt het wel goed maar dan denk ik: Nee het is toch niet goed..............

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
doe idd eens degaussen als dat kan, en post een foto van het beeld.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

-

[ Voor 100% gewijzigd door lordsnow op 01-04-2006 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:08:
doe idd eens degaussen als dat kan, en post een foto van het beeld.
hoe vind ik dat ?:P

Verwijderd

Topicstarter
HET PROBLEEM IS OPGELOST!:D...
ik heb ff op google opgezocht hoe je moet degaussen.. Blijkbaar helpt t ook als je de stekker er een paar minuten uithaalt er weer in doet en dan de monitor weer aanzet.. Hartstikke bedankt voor de hulp,want ik was hier zelf nog nooit opgekomen..

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij misschien vertellen wat de oorzaak van dit probleem was en hoe dat ontstaat??
Vind ik wel leuk om te weten...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 19:07 ]

Verwijderd

Die kleuren ontstaan zodra een monitor (CRT vooral) heel erg lang stil staat op 1 beeld. Zeg maar continue een I.e venster open hebben staan, dan ontstaat dat. Met een degauss werk je dat weer weg :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm wat raar....:P...
ik heb namelijk lcd en hij stond uit...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Hahahah een LCD monitor degaussen.... lol
Dat kan dus niet... is iets wat alleen bij CRT gebeurt...

Blijkbaar was het een ander probleem... de algemene kleurinstellingen ofzo... door hem lang uit te zetten is je configuratie misschien reset...

edit: misschien is het beter om in je volgende post te melden dat het een LCD monitor is, dan komen mensen niet met ideeen als "degaussen". Alleen een typenummer moet weer opgezocht worden enzo.

...hoewel... als je niet op zoek was geweest naar degaussen, was je misschien nooit tot deze oplossing gekomen :D

[ Voor 50% gewijzigd door MeMoRy op 02-04-2006 23:08 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
tsjaa....tis iig opgelost en daar ben ik blij om:P
Pagina: 1