probleem met aldi tft

Pagina: 1
Acties:

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Men ouders hebben van de week een 17" tft in aldi gekocht (md 32117)

Nu vond ik de kleuren vrij slecht (ik heb in de geavanceerde instellingen van de schermkaart de kleurbalans van blauw een stuk lager moeten zetten omdat anders alles veel te blauw was), en ook zijn vlakken niet egaal vind ik, onderaan is het scherm een stuk lichter als bovenaan.

Nu is mijn vraag of alle aldi schermen dit probleem hebben, of heb ik een slecht scherm en ga ik het beter terug doen? Ik kan hier op got wel vinden dat de aldi tft schermen niet als super beschreven wordt, maar ik weet niet goed wat ik daar uit moet besluiten, want dit vind ik niet echt "niet super", maar "vrij slecht"

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 08:41
Ik vind toch dat je ('zelfs' in de Aldi) een egaal scherm mag verwachten. Ik zou het scherm terugbrengen, en indien je nog steeds niet tevreden bent zou ik m'n geld terugvragen.
Ken je nog iemand die zo'n scherm heeft, dan kan je eens vergelijken?

Verwijderd

Op mijn broer zijn 19inch TFT van medion zijn de randen ook lichter, maar dit kun je alleen zien als het beeld zwart is en je heel erg goed kijkt.

Heb je dat scherm analoog aangesloten? Want die kabel kan je niet vastdraaien en komt soms los te zitten aan het scherm, en dan kleurt dit op mijn broer z'n scherm ook blauw (als ik het analoog aansluit op mijn laptop). Probeer de kabel nog eens goed aan te drukken, dan is dit bij mij opgelost.

Verder ben ik heel content van deze schermen, voor een licht prijsje heb toch nog een redelijk goed scherm.

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Zwart is het beeld perfect, wit ook, het is zijn vooral lichte kleuren die het probleem geven (een volledige lichtgrijs vlak is het ergste)

Het is idd analoog aangesloten (heeft helaas geen dvi), maar je kan de kabel wel vast draaien (en dat is maar het beste ook, want anders zit die echt niet goed vast)

edit:
net scherm gaan wisselen. Het nieuwe scherm geeft veel betere kleuren. Het is nog altijd onderaan wel wat lichter als bovenaan, maar een stuk minder

[ Voor 22% gewijzigd door mouse256 op 01-04-2006 17:55 ]