[Usenet] Tweaknews ineens alles incompleet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.057 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 09:12
Wilde hier eerst even mensen vragen of ze sinds een week of 2 ook bijna alles incompleet binnen krijgen van Tweaknews. Het rare is ook dat (soms) bijvoorbeeld 1 bestand compleet, dan weer 2 incompleet, dan weer 1 compleet enz is.

Ik vroeg mezelf af of dit aan Tweaknews/de NZB's/mijn eigen computer kon liggen? Wie heeft dit nog meer?

Edit: Ik download met Versatel 20mbit en NZB's komen van binsearch

[ Voor 12% gewijzigd door Frankster op 01-04-2006 13:18 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mmm ja daar heb ik bij sommige groepen ook last van... nog niet echt duidelijk welke exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 09:12
Ben nu net al iets verder gekomen: toen ik de bestanden met binsearch binnenhaalde waren ze allemaal incompleet, maar via de search-functie van Grabit kwamen ze wél goed binnen... Maar dit is NIET altijd zo dus het lijkt mij een tweeledig probleem!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapie
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 15:38
Klopt ik heb dit probleem ook, heb een mail naar de helpdesk gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:45

ralfbosz

xm create bosz -c

Ook een tweaknews abbo'tje en veel incompletes op de mp3-groepen. Zelfs zo erg dat de par-bestanden niet genoeg waren. Via Astraweb waren ze gewoon compleet. Tja, het scheelt de helft met mijn vorige provider (newshosting), maar incompletes zijn geen pretje kost je zo weer 20 minuten extra aan repareren.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jup, heb ik nu ook erge last van bij tweaknews... :/ Maar meer sinds 2 dagen... (niet twee weken..)

Opnieuw downen van kapotte posts wil meestal wel helpen, grabit ziet wat je al gedowned heb, en downed alleen wat je nog niet hebt van het bestand. Krijg ik het meeste wel compleet mee, en dan kan ik het wel repareren met quickpar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 14:54
jeetje... heb ze gemailed, maar ze werken zeker niet in het weekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

Waardeloos allemaal zeg. Ik vind het trouwens erg vreemd dat bestanden soms incompleet worden gedownload maar als ik het opnieuw download is het soms wel compleet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-03 09:02
Hier hetzelfde verhaal. Sinds een dag of 2-3 last van veel incompletes, vooral bij posts die er minder dan 2 dagen op staan. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van even geduld, maar voorheen was dit eigenlijk nooit een probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door MrVulcan op 01-04-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 14:36
Hier hetzelfde probleem.
Alleen pas sinds 2 dagen.
Erg vervelend, ik hoop dat ze het gauw fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Er zijn problemen, het is bekend en het zal ook zeker gefixed worden. Het voornaamste probleem zit in het feit dat downloads regelmatig worden afgekapt. Hierdoor is het noodzakelijk bestanden meerdere keren opnieuw in de downloadqueue te zetten. Uiteindelijk komen alle bestanden gewoon door.

(ik had gisteren 91 bestanden die faalden... na meerdere keren ze opnieuw in de queue te hebben gezet waren ze uiteindelijk allemaal binnen met slechts enkele incompletes)

Het grote nadeel van TweakDSL is dat de communicatie naar de klanten toe over storingen zeker niet optimaal is. De enige reden dat ik weet dat men op de hoogte is van de problemen en dat men ze zal gaan verhelpen, is dat ik op irc.tweakers.net in #tweakdsl rondhang. Maar van een gemiddelde klant mag je dat als provider niet verwachten en moet de website alle informatie bieden.

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 01-04-2006 22:31 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 09:09

BNX

Hier ook al zeker 1 week problemen met véél incomplete files.
Zelfs de par2's zijn 50/50 incomplete.

Bijna iedere par2-uitvoering is 'verificatie mislukt' door de vele 'gaten'

'k hoop dat TWEAKdsl dit snel verhelpt, want dit is niet leuk meer!

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Hmzzz nét deze week een abbo genomen op tweaknews. Krijg inderdaad veel incomplete binnen maar had zoiets van ach, repareren we wel....

Nou ik ben benieuwd of er iets achter zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Niet complete bestanden was normaal, maximal 10% van alles
(logisch, anders hadden we geen PAR2's nodig)

Maar momenteel is de verhouding omgekeerd!
Dus 90% incomplete en 10% goed.

Dit is niet zoals TweakDSL altijd was... we wachten nog ff geduldig af ;-)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52
Hier staat ook 't e.e.a. over in 't TweakDSL topic; ik heb zelf precies 't zelfde probleem. Bijna alleen incompletes atm, vanochtend één dvdtje goed binnen gekregen via m'n TweakDSL abbo en de Tweak news server maar op dit moment is 't weer waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Raar dat iedereen klaagt over incompleet. Ik heb de laatste paar dagen toch echt ettelijke gigabytes gedownload, de mate van incompleetheid ligt wel wat hoger dan normaal maar ik heb het bij alle downloads makkelijk kunnen redden met de PAR2 blocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:11

BHQ

Same. Ik heb ook redelijk wat gedownload maar uiteindelijk wel alles compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

Wildfire schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:32:
Raar dat iedereen klaagt over incompleet. Ik heb de laatste paar dagen toch echt ettelijke gigabytes gedownload, de mate van incompleetheid ligt wel wat hoger dan normaal maar ik heb het bij alle downloads makkelijk kunnen redden met de PAR2 blocks.
"Wat" hoger? Bijna alle bestanden zijn hier incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wildfire schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:32:
Als je de kapotte bestanden opnieuw download, download grabit alleen hetgene wat nog niet in het bestand staat opnieuw (is meestal zo gedaan). Dan krijg je meestal het gros wel goed. Tot nu toe heb ik ook alles "uiteindelijk" goed binnengekregen :) En heb iets van 30GB de afgelopen 2 dagen gedownload.

Het gaat er meer om dat het gewoon vervelend is dat niet gewoon (nagenoeg) alles in één keer goed binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 132088 schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:26:
[...]

"Wat" hoger? Bijna alle bestanden zijn hier incompleet.
Zoals ik al eerder zei, bestanden gewoon blijven queuen totdat ze normaal zijn gedownload ipv gefailed.

Op deze manier krijg ik alles binnen, zei het met een mate van incompleetheid die wat hoger ligt dan normaal.

Als ik echter alles maar één keer zou queuen dan is het merendeel zwaar incompleet ja. Maar dat komt omdat de newsserver downloads regelmatig afkapt vanwege de storing op het newsplatform. Door het elke keer de files opnieuw in de queue te gooien krijg ik dus uiteindelijk het merendeel van de files zodanig binnen dat ik met de PAR2 blocks alles kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 11:22
Heb er ook last van! Veel, wat zeg ik, heeeel veel incompleet. Het grappige (?) is wel dat Grabit minder compleet download dan Newsleecher...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 14:03
Ik heb het zelfde probleem nu ook... ik krijg nog wel alles compleet maar het lukt ook maar net met de par 2 files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 14:36
Niet alleen veel incompleet,maar nu ook nog een sterk schomelende snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
Hier ook, heel veel incompleet. Red het vaak niet met de par's helaas ;( . Mijn snelheid is wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 10:39
same problem here, ik krijg geen antwoord op mijn mails hierover dus mooi dat dit forum bestaat :)

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52
Moriaty schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:36:
same problem here, ik krijg geen antwoord op mijn mails hierover dus mooi dat dit forum bestaat :)
Antwoorden kun je over 't algemeen in 't weekend toch wel vergeten hoor, ze werken daar vast en zeker toch voornamelijk binnen kantooruren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben. Gelukkig kan ik door de Casema Usenet service de incomplete files volledig downloaden. Maar idd...het is niet altijd even makkelijk, helemaal niet met files van 2 dagen oud!

Mocht iemand volgende week meer info hebben, laat het even weten

*bookmarked*

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110711

Ik heb ook precies hetzelfde probleem... Ineens heel veel incompletes... Files staan wel compleet in de wachtrij, maar tijdens het downen loopt de bestandsgrootte terug..

Dit niet alleen met bestanden van 21 dagen oud uit de grotere groepen, maar ook met files van 14 dagen oud ...

Zal ze is mailen, en anders wordt het gewoon overstappen naar een ander he
...

Zie hier een kopie van mn mailtje....

Hoop dat ze er iets mee doen ...

Geachte Tweaknews.

Sinds enkele dagen heb ik (samen met een hoop andere gebruikers ineens extreem veel last van incomplete bestanden, waardoor het downloaden van nieuwsgroepen via de door U geleverde verbinding bijna neerkomt op pure tijd- en energie verspilling. Zelfs bestanden van enkele dagen oud, die compleet op de servers staan, en die volledig in de wachtrij gezet worden, veranderen tijdens het downloaden in incompletes. Ik verzoek U dan ook (eveneens namens andere gebruikers van tweaknews) om dit met spoed op te lossen of te corrigeren; zodat wij dan weer op een behoorlijke manier gebruik kunnen maken van de door U geleverde dienst.

Ik verwacht in ieder geval binnen 48 uur een reactie van Uw zijde met een oplosing voor dit probleem, anders voel ik mij genoodzaakt om (evenals vele andere gebruikers) mijn abonnement te beeindigen en eventueel zelfs de teveel betaalde abonnementskosten voor een niet (goed) functionerende dienst te declareren.

Hopende U hiermee voldoende geinformeerd te hebben, verblijf ik met vriendelijke groet in afwachting van een spoedige reactie op onderstaand e-mail adres:

Hoop dat ze er iets mee doen ...

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 110711 op 02-04-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 110711 schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:24:
Ik heb ook precies hetzelfde probleem... Ineens heel veel incompletes... Files staan wel compleet in de wachtrij, maar tijdens het downen loopt de bestandsgrootte terug..

Dit niet alleen met bestanden van 21 dagen oud uit de grotere groepen, maar ook met files van 14 dagen oud ...

...

[knip: inhoud mailtje maar even verwijderd]
Veel providers beschouwen hun newsserver als een extra ipv een vast onderdeel van het internetabonnement. Aldus vinden ze het niet goed functioneren van de newsserver geen geldige reden om op te zeggen. Ik ben bang dat TweakDSL ook zo zal reageren.

Alhoewel ik wèl moet zeggen dat TweakDSL het blijkbaar wel als onderdeel van het abonnement beschouwt, aangezien het bij de specificaties van de internetabonnementen staat. Dus mochten ze aankomen met het argumenten dat news een extra is, dan kun je dat van de tafel vegen omdat news bij de specificaties van de abbo's staat.

Maar goed, ikzelf geef TweakDSL gewoon de tijd om de boel goed te fixen. En in de tussentijd kan ik nog steeds al m'n downloads binnenkrijgen, dus zo'n ramp is het nou ook weer niet.

-- Edit:
Black Piet schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:02:
Ik heb een los abo bij Tweaknews...dus daar zal het niet aan liggen... zal de voorwaarden eens doorlezen..
Aha, een los TweakNews abbo. Dan is het erg simpel: dan kun je zeker eisen stellen aan het functioneren van de dienst. Daar hoef je de voorwaarden dan niet op na te kijken.

[ Voor 52% gewijzigd door Wildfire op 02-04-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb een los abo bij Tweaknews...dus daar zal het niet aan liggen... zal de voorwaarden eens doorlezen..

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 16:13
Zorg altijd dat een compelete NZB hebt, wat op bv binsearch incompleet is is op yabse wel compleet.
Als dat niet werkt moet het probleem toch bij tweaknews zitten.
nova.planet is zoals altijd erg goed compleet hier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sommige mensen hebben het volgens mij nog steeds niet door dat je je bestand wel nagenoeg compleet kan binnentrekken 8)7 Het is al meerdere malen gezegd dat je nagenoeg alles uiteindelijk wel compleet binnen kan krijgen. Gewoon dubbel (of driedubbel) in de queue zetten. Dan download grabit de restant-gedeelten automatisch opnieuw van een bestand en voegt ze toe aan het complete bestand. Dus geen extra bandbreedte (downloadtijd), alleen dat je misschien een paar pars meer moet downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik heb er de laatste dagen ook last van. Is eigenlijk een dag of vier geleden begonnen vanaf het moment dat ik ineens de meest vreemde foutmeldingen terugkreeg van een aantal reader servers. sindsdien af en toe zo ernstig incomplete dat meer dan drie kwart van de files beschadigd is en zelfs de pars niet meer willen baten (of zelfs de parfiles beschadigd zijn) :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bartjuh schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:15:
Sommige mensen hebben het volgens mij nog steeds niet door dat je je bestand wel nagenoeg compleet kan binnentrekken 8)7 Het is al meerdere malen gezegd dat je nagenoeg alles uiteindelijk wel compleet binnen kan krijgen. Gewoon dubbel (of driedubbel) in de queue zetten. Dan download grabit de restant-gedeelten automatisch opnieuw van een bestand en voegt ze toe aan het complete bestand. Dus geen extra bandbreedte (downloadtijd), alleen dat je misschien een paar pars meer moet downen.
Inderdaad. Ik krijg gewoon nog netjes alles binnen, zei het nu met de omweg van bestanden regelmatig opnieuw in de downloadqueue te moeten zetten.

Op dit moment gaat het eigenlijk lekker, ik ben een DVD aan het downen en ik heb al 76 bestanden binnen waarvan er maar ééntje failde in eerste instantie.

-- Edit: op een hele DVD uiteindelijk maar negen missende blockjes. En maar één bestand dat in eerste instantie niet compleet werd gedownload, maar na 'm opnieuw in de queue gezet te hebben gewoon compleet binnenkwam.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 02-04-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapie
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-05 15:38
Op de site van Tweakdsl toch een vorm van communicatie:

31-03-2006 09:30 Spoedonderhoud news platform
Om 9:30 's morgen zal er spoedonderhoud worden gepleegd op het newsplatform. Dit onderhoud heeft te maken met de haperingen die zich deze week voor hebben gedaan. Het onderhoud zal een uur duren en in dat uur kunnen articles tijdelijk afwezig zijn. Onze excuses voor dit ongemak.

Er is dus iets gaande, maar deze actie heeft niet veel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Rapie schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:44:
Op de site van Tweakdsl toch een vorm van communicatie:

31-03-2006 09:30 Spoedonderhoud news platform
Om 9:30 's morgen zal er spoedonderhoud worden gepleegd op het newsplatform. Dit onderhoud heeft te maken met de haperingen die zich deze week voor hebben gedaan. Het onderhoud zal een uur duren en in dat uur kunnen articles tijdelijk afwezig zijn. Onze excuses voor dit ongemak.

Er is dus iets gaande, maar deze actie heeft niet veel geholpen.
Thanks, die info krijg ik niet te zien aangezien ik een abbo heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

niels88 schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:47:
[...]

Thanks, die info krijg ik niet te zien aangezien ik een abbo heb :P
TweakNews abonnee's schijnen ook in te kunnen loggen.

Het is trouwens erg jammer dat de t.net IRC plat ligt momenteel, in #tweakdsl was vaak meer up-to-date info op te vragen omdat daar TweakDSL medewerkers rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Anoniem: 110711 schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:24:

...

*Knip*
Ik heb precies hetzelfde probleem. Op binsearch staat alles aangegeven als compleet. Laad ik de NZB in newsleacher dan lijkt alles compleet. Maar ga ik aan het downloaden, dan wordt na 50 a 70% het balkje rood en loopt de bestandsgrootte terug....

Ik hoop dat ze er snel iets aan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110711

Even een reactie van Tweaknews zijde:

""
Geachte klant,
Tot onze spijt zijn er de afgelopen tijd performance problemen geweest op onze
news server.
Afgelopen weekend is daarom hierop ingegrepen om de boel te stabiliseren.
In de loop van deze week hopen we de nieuwe apparatuur binnen te hebben
waardoor we u weer de performance kunnen bieden die u van ons gewend bent.

Onze excuses voor het ongemak

--

Met vriendelijke groeten,

tweaknews Helpdesk (JH)
""

Niet slecht, ze zijn er dus mee bezig...

Als ik het goed begrijp, zullen de problemen afnemen, maar nog wel ff blijven bestaan.

Kheb net overigens wel weer iets binnen kunnen halen van 24 dagen oud, wat gister nog niet lukte... Alhoewel ik wel een dik half uur moet repareren ...

Kheb toch Eweka aangevraagd, zag dat die onbeperkte snelheid geven, en aangezien ik bij tweaknews maar 10 mbit haal, ga ik bij eweka mn andere 5 mbit ook ff in werking stellen...

ben benieuwd of andere mensen ook verbeteringen waarnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:08
gelukkig, was al aan het overwegen om terug te gaan naar usenet.

ga het in de gaten houden deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33
Blij dat het duidelijk is dat er wat aan gaat gebeuren. Ik had het vermoeden dat het misschien aan Newsleecher lag, maar kennelijk ben ik niet alleen, mede door alle "ja, ik ook" meldingen die voorbij komen.

Vind het af en toe jammer dat sommige bedrijven niets communiceren met klanten. Als klanten weten dat er wat aan de hand is zijn ze over het algemeen meer begripvol dan dan voor bedrijven die doen alsof ze gek zijn en niets laten weten totdat de eerste mensen gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wildfire schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:52:
Het is trouwens erg jammer dat de t.net IRC plat ligt momenteel, in #tweakdsl was vaak meer up-to-date info op te vragen omdat daar TweakDSL medewerkers rondhangen.
offtopic:
t.net irc is nog wel bereikbaar via de andere irc server, connect naar irc://osiris.parse.nl/tweakdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 20:19
ik heb ook tweaknews. maar ik heb nergens geen problemen mee.. alles loopt als een trein..
Ipv news.tweaknews.nl (geloof ik) heb ik een ip adres ingesteld.. (zal vanavond posten welke dat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Erkens schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:53:
[...]

offtopic:
t.net irc is nog wel bereikbaar via de andere irc server, connect naar irc://osiris.parse.nl/tweakdsl
offtopic:
Ik kon vannacht alweer op de oude vertrouwde manier connecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
andreict schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:56:
ik heb ook tweaknews. maar ik heb nergens geen problemen mee.. alles loopt als een trein..
Ipv news.tweaknews.nl (geloof ik) heb ik een ip adres ingesteld.. (zal vanavond posten welke dat is)
Lijkt me stug dat het ontbreken van een aantal bloks per download te wijten is aan een IP adres. En het IP adres is 217.19.16.66

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 03-04-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik had het vanacht, dan wel niet met tweaknews, maar met highwindsmedia,

eerste keer echt heel veel kapot, nog een keer downloaden alles compleet :?

newsleecher 3,5 beta 7 en ADSL2+ wide open via Fiberworld

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Alles lijkt nu redelijk compleet binnen te komen..
Maar wel een stuk trager.

Al met al ben ik toch wel tevreden.
Als je ziet wat je krijgt voor de prijs die je betaald :)
Afentoe een storing. achja.. die posts die ik nodig heb staan er een week later nog wel.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 03-04-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172632

job schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:08:
Alles lijkt nu redelijk compleet binnen te komen..
Maar wel een stuk trager.

Al met al ben ik toch wel tevreden.
Als je ziet wat je krijgt voor de prijs die je betaald :)
Afentoe een storing. achja.. die posts die ik nodig heb staan er een week later nog wel.
De snelheid hier is prima. Maar de incompletes houden met een ratio van 80/20 aan. 80% Incompletes that is. Je positieve houding is bewonderenswaardig ;) al ben ik het er totaal niet eens dat de lage prijs een factor mag spelen in de kwaliteit.

Ik ben van Demon overgestapt naar Tweakdsl met de newsgroepen als één van de doorslaggevende factoren. Het wordt door Tweakdsl ook gepromoot als een (belangrijk) onderdeel van hun abo's. Ik verwacht dus kwaliteit en niet een schommelende freebie. Is er een storing dan spreken we van overmacht en valt het onder de noemer; "shit happens, fogettaboutit", zoals de afgelopen dagen het geval is. Echter is er weinig communicatie naar de klant toe en moet je het dus hebben van draadjes zoals dit of irc om op de hoogte te blijven en dat is jammer.

Gelukkig blijkt tweakdsl/news op de hoogte te zijn van bepaalde problemen met de groups, althans dat is wat ik opmaak uit een in deze draad geplaatst antwoord op een mailtje en is te lezen dat men er mee bezig is. Dat stelt de mens weer wat gerust en slurp ik wat ik wil hebben hopelijk morgen wel binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 172632 schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:58:
[...]

De snelheid hier is prima. Maar de incompletes houden met een ratio van 80/20 aan. 80% Incompletes that is.
Toch maf dat mijn downloads de afgelopen dagen allemaal toch zeker voor 90% compleet waren. Minder dan normaal ja, maar zeker niet de 20% compleet die jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb er nu een dag of vier, vijf last van. Maar daarvoor even een tijdje stil gezeten dus weet niet precies wanneer het probleem hier de kop op stak. Vind het wel vervelend, heb afgelopen weekend twee keer een DVD moeten repareren wat per DVD een goede één uur en drie kwartier duurde. 8)7

Maarja, verder eigenlijk nog nooit problemen gehad dus ik denk niet dat we mogen klagen. Ze zijn er iig mee bezig. :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151184

In de ander topic gevonden (weet niet meer precies welke), maar wel de oplossing voor mij.

Ik maak nu 5 connecties naar news.tweaknews.nl en 5 connecties naar news.tweakdsl.nl.
Nu hooguit 20% licht beschadigt i.p.v. de laatste dagen 90% flink beschadigt (met 8 connecties naar news.tweakdsl.nl).
Ik zit ook weer redelijk stabiel op mijn op mijn oude snelheid (2000 KB).

Misschien hebben jullie er ook wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:31
probleem schijnt opgelost te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
ben benieuwd, ga het vanavond meteen checken. Als het nog niet is opgelost, dan ga ik de connectie's verminderen zoals hierboven wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Chutney schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:10:
probleem schijnt opgelost te zijn
Kan het bevestigen. Ziet er stukken beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:39

IceStorm

This place is GoT-like!!!

cardinal808 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:46:
Kan het bevestigen. Ziet er stukken beter uit :)
3x is scheepsrecht, ik zit nu op 4+ gb die weer 'normaal' is binnengekomen (ik miste 1 block, kan gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Probleem is opgelost zo te zien, alles komt keurig netjes compleet binnen, misschien heb ik zelfs geen pars nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

probleem is idd verholpen (heeft ff geduurd, maarja :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172632

yay! Goed nieuws. Naja, even mij 3 dagen trial van UsenetServer opmaken en dan weer terug naar good old Tweak. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toch typisch dat er mensen blijven kankeren. Zojuist op het FTD-forum, beweert iemand dat 'ie al vanaf januari problemen heeft. Dat is dus al niet, de problemen zijn iets van de laatste paar weken. Vervolgens begint 'ie te kankeren dat 'ie vanochtend alweer niet kon downloaden.

*zucht*

Geen wonder als er gepland onderhoud is.

Wat lopen er toch zeikerds rond... en ze nemen niet eens de moeite aankondigingen in de gaten te houden zodat ze op de hoogte blijven van onderhoud enzo. Te erg voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

BNX schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:42:
probleem is idd verholpen (heeft ff geduurd, maarja :*) )
Euh, nu helemaal geen verbinding meer te krijgen. Ik denk dat ze bij het onderdeeltje netwerk zijn aanbeland... Succes guys!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
kan nu inderdaad weer stukken beter downen, net als vanouds.
Pagina: 1