DVD2AVI vraag...

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb net voor het eerst een avi gemaakt met dvd2avi (damn wat gaat dat snel! :) ) Ik gebruikte eerst Flask, maar die gaat denk ik de kast maar in.

Twee dingen gingen er fout: De beeldverhouding is niet meer goed, maar dat is wel te fixen met wat croppen in VirtualDub, maar er zit ook geen geluid bij.

Is dat normaal, of deed ik iets fout?

Hoe krijg ik het geluid erbij (multiplexen enzo), is er een site waar dat duidelijk wordt uitgelegd? Hoe doe ik dat?

(nu niet meteen in koor gaan zeggen SEARCH! want dat heb ik allang gedaan, maar ik kan door de bomen het bos echt niet meer zien :( )

ThX :)

edit:
ik geloof dat ik met gui en doom9.net er wellicht uit ga komen, maar handige tips zijn nog steeds welkom! ;)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik schop dit topic omhoog omdat ik net een topic wilde openen over het eerste gedeelte van MisterDon's vraag:

Als ik een geripte DVD afspeel met PowerDVD gaat het nog prima, maar open ik hem in DVD2AVI dan wordt het beeld samengeperst naar 4:3, terwijl DVD2AVI netjes aangeeft dat het een 16:9 film is! Hoe kan dit? En nog belangrijker, hoe fix ik dat?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hahaha.... Die van mij is bijna een jaar oud!

Maar ach.... Ben ook nog steeds wel benieuwd. :)

Verwijderd

Ik zit er ook mee :( :(

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ik gebruik de prog easydivx
is veel beter (vind ik zelf)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

flask

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
Euh, tja...kan je niet beter losse programmaatje gebruiken in plaats van die all-in-(w)on(d)e(r) pakketten?

Ik rip met smartripper, encode mijn video met mpeg2avi (heb ik een rare gui voor die me helpt met de opstartparameters :P), rip de VOB audio naar WAV met Vob2Audio, encode WAV met LAME en gooi het zootje met vdub in elkaar...Heb je ook nooit last van out of sync en heb je zelf 100% controle over wat er gebeurt.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 20:21 schreef RolfLobker het volgende:
flask
Lekker nuttige reply

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:48

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Voor audio moet je een track selecteren,
je kunt kiezen
-geen
-1
-2
-...etc.

Staat ergens boven in menu, is makkie te vinden.
Wat beeldverhouding betreft, dat kun je zelf instellen.
zal iets zijn van 'keep ratio', als ik me niet vergis.
Voor tutorials zie www.vcdhelp.com
en Site van dvd2avi zelf :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 22:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Lekker nuttige reply
Ja ik denk laat ik het kort maar krachtig houden.
Volgens mij gaat Flask het beste.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad (Op een shutdown van Flask na bij verkeerde instellingen)

Rippen -> flasken (Gewoon ff 's nachts laten draaien, hij doet er bij mij 6a7 uur over en is perfecte kwaliteit)

Verwijderd

met dvd2avi een divx bouwen krijg je er een met een aparte audio stream erbij en dit multiplexen met virtualdub gaat veeel sneller dan flask
Pagina: 1