Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
dus, upgrade je best vaak en spaar je ook 'snel de X1900
zo niet dan wachten totdat DX10 echt goed gebenched kan worden en een FX miskoop te vermijden
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
Verwijderd
Bovendien zal het grootste deel van de gamer doelgroep een tijdlang na de introductie van DX10 nog geen DX10, maar een DX9 kaart hebben. Hier moeten developers rekening mee houden. Ik verwacht niet dat de huidige kaarten opeens niet meer zullen voldoen. Wel zal je waarschijnlijk een aantal features missen, zoals je zelf al aangaf.
Maar als jij nog 1 jaar+ door kan komen met je X800XT, zonder ergernis, zou ik dat vooral doen
Verwijderd
Verder die x800xt is nog steeds een behoorlijk snelle kaart, dus is het niet echt nodig om nu al een x1900xt voor 500 euro aan te gaan schaffen. De x800xt bezit alleen niet over Shader model 3.0 wat wel handig is voor deze nieuwste generatie games! Crysis behoort net als Unreal Tournament 2007 tot de volgende generatie spellen die gaan draaien op DirectX 10 en eventueel ook op 64-bit Windows Vista!
Advies is nog ff wachten tot deze spellen gelanceerd worden en te kijken wat dan nog een x1900xt kost of mischien zijn er dan al wel weer nieuwe videokaarten >>> nvidea 8000- series!
Ik denk dat die X800XT van je nu voor bijna alle spellen nog wel voldoet, niet op hoge res en AA/AF maar ik neem aan dat alles nog wel aardig speelbaar is op 1024x768.
Zelf heb ik een 6800LE die unlocked en overgeklokt is en voor mij voldoet die kaart nog prima voor de spellen die ik speel.
Zelf ben ik van plan om te wachten tot er een spel komt dat ik echt perse wil spelen en dat niet meer goed draait op het systeem dat ik nu heb, dan ga ik wel kijken naar een andere kaart.
Ik denk wel dat zodra de eerste DX10 kaarten uitkomen ze zeker niet goedkoop zullen zijn.
Als jij het geld er voor over hebt om nu een X1900XT te kopen en met de komst van DX10 dan weer te upgraden kan je dat best doen, ik ben er vrij zeker van als ik de screens van Crysis zie dat een X1900XT dat niet gaat trekken.
Nou geef ik niet echt antwoord op je vraag, geef alleen wat advies en kijk zelf maar wat je er mee doet
Maar ik heb in mn glazen bol gekeken en zag dat ik end 2007 aan een nieuw sys toe ben dus ik upgrade mn systeem nu van een 6800 naar 7800GS omdat ik tot die tijd gewoon mooi wil spelen en dan wel een high-end koop die de techniek gelijk ondersteund. Want ik vind als je nog even kan wachten moet je dat gewoon doen.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Weet je dit zeker over UT2007? Want deze komt al in de zomer uit dus dan lijkt het mij niet dat die DirectX 10 heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:24:
Wat voor systeem heb je?
Verder die x800xt is nog steeds een behoorlijk snelle kaart, dus is het niet echt nodig om nu al een x1900xt voor 500 euro aan te gaan schaffen. De x800xt bezit alleen niet over Shader model 3.0 wat wel handig is voor deze nieuwste generatie games! Crysis behoort net als Unreal Tournament 2007 tot de volgende generatie spellen die gaan draaien op DirectX 10 en eventueel ook op 64-bit Windows Vista!
Advies is nog ff wachten tot deze spellen gelanceerd worden en te kijken wat dan nog een x1900xt kost of mischien zijn er dan al wel weer nieuwe videokaarten >>> nvidea 8000- series!
AMD3500+.
2x 512 kingstone.
A8N-E.
X800XT.
Games zoals FEAR en Oblivion lopen gewoon niet lekker en aangezien ik het wel fijn vindt om games lekker hoog te spelen dacht ik dat ik toe was een X1900XT (ATI fan). Maar toen las ik iets over DX10. Maar als dat nog meer dan een jaar gaat duren denk ik dat ik beter nu mijn X800XT kan verkopen voor ~125 euro een X1900XT kan kopen voor 450 en als de DX10 kaarten echt goed werken die X1900XT verkopen en sparen voor een nieuw systeem.
Ik denk dat ik al aardig mijn idee heb opgebouwd
Dit topic was niet echt alleen op mij gericht want ik weer zeker dat er nog vele andere gamers zijn die het nu even niet zeker weten, dus als je door wil gaan met de discussie videokaart upgraden nu, of niet en wachten op DX10 vooral doen, want ik ben nog wel benieuwd
Bedankt.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja, die heeft DX 10 support. Op DX 9 draait het ook natuurlijk. http://wiki.beyondunreal.com/wiki/Unreal_Engine_VersionsVersteegrob schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:42:
[...]
Weet je dit zeker over UT2007? Want deze komt al in de zomer uit dus dan lijkt het mij niet dat die DirectX 10 heeft.
Wat er niet staat is dat UT 2007 quad-core support heeft. Minimum is single-core. Maar in hoevere je dat moet geloven is nog afwachten natuurlijk.
Hmm, right... dat lijkt me logisch... met een zero-core computer kan je niet zoveel...TweakerNummer schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:49:
...Minimum is single-core.....
U vraagt, wij antwoorden.
Verwijderd
Woei, goeie verkoper als je hem voor die prijs snel kan verkopen.MrVegeta schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:48:
denk ik dat ik beter nu mijn X800XT kan verkopen voor ~125 euro
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:48:
[...]
Woei, goeie verkoper als je hem voor die prijs snel kan verkopen.
dan mag hij mijn 7900gt ook wel verkopen voor 500 euro
Die DX kaarten gaan wel respectievelijk 450 en 600 euro kosten he. Bovendien zal een 3500+ ECHT niet genoeg zijn voor zo'n GPU (voor een x1900xt ook eigenlijk niet), en zul je dus minstens een 4600+ X2 ofzo nodig hebben om hem een beetje goed te benutten.
Verwijderd
Ten tweede, idd zal je het komende jaar (waarschijnlijker de komende 2 jaar) nog geen directx X kaart nodig hebben en ik vrees ook niet willen tot 10.1 die al aangekondigd is. Eerste generatie gaat vaak fout.
een x800xt is een goeie kaart, x1900xt is beter, de x1900xt 512MB is zeker een super kaart, maar er zijn betere kaarten, zeker in de 450-500 euro klasse...
Oblivion is dacht ik zowieso erg gretig, check google voor meer over oblivion en fps..
Ik heb gekozen voor een upgrade naar een x1900xt 256mb (ok ik kom wel van een 9800pro) en als directx 10 een beetje mainstream begint te worden kan ik die waarschijnlijk wel gebruiken als een physics kaart naast een nieuwe directx X kaart.. voor nu heb ik voor 275 euro (inclusief nieuwe koeler) een super kaart... Als ik jou was zou ik nu upgraden en pas over een jaar gaan denken aan een directx 10 hardware kaart.
Zoals gezegd zal er vast wel wat te softwaren zijn voor directx 9 kaarten, ze zijn dan gewoon minder efficient en kunnen bepaalde dingen totaal niet..
Nu moet je wel rekening houden dat ook lang gedacht werd dat bij, bijvoorbeeld F.E.A.R. ook een zeer snelle grafische kaart nodig was. (x1800, 7800 ++ ).PilatuS schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:24:
ik ben er vrij zeker van als ik de screens van Crysis zie dat een X1900XT dat niet gaat trekken.
Echter is het wel gewoon speelbaar op een 6600GT als je wat met de settings doet.
Het lijkt er dus meestal op dat de grafische kaart die word aanbevolen bij dat soort games, een overmarge heeft zodat je zeker met wat leuke settings kan spelen etc. etc.
(Nu had FEAR wel een addertje genaamd Soft Shadows) maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.
.* Da_maniaC is Da_maniaC van OnlyDutch/Clanlife Servers btw.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik weet zeker dat je met een ATI X1900XT nog een jaar goed kan gamen. Natuurlijk mis je wat instructies voor Direct X 10. Als dit verschil groter en groter wordt kan je altijd overstappen.
Zelf heb ik van 2002 tot en met 2005 zo'n beetje alle spellen kunnen spelen met een GeForce Ti 4200 64 MB (weliswaar aardig overgeclocked) Far Cry draaide echt mooi (ook al had mijn GeForce Ti4200 lang niet alle instructies aanboord) op 800x600 resolutie, met iets mindere graphics op 1024x786 resolutie ook nog. Terwijl een GeForce FX serie (behalve de 5900 serie) hier echt moeite mee had, omdat deze wel Direct X 9.0 instructiesets hadden, en veel meer moesten renderen, liep het op mijn oude kaart vaak beter.
Wat ik probeer te zeggen is, je kan dus nog relatief lang kan doen met een ATI X1900XT, omdat dit gewoon een goede kaart is. Er zijn gewoon bepaalde series kaarten die zich destijds aardig wisten en weten te redden in jongere generaties. Ik noem er een paar GeForce serie: Ti4200, 6600GT, 6800, bij ATI: 9600pro/xt, 9700pro/xt, 9800pro/xt, X800XT.
Aangezien hij dat meer dan een half jaar geleden postte lijkt me dat best mogelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:48:
[...]
Verder denk ik niet dat DX10 meteen voor een revolutie zorgt oid. Het zal wel even duren voordat het mainstream wordt.
Woei, ik ben net zo een goede verkoper als jij topic bumper bentVerwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:48:
[...]
Mijn Plan is om uit mijn huidige systeem zo veel mogelijk onderdelen te " redden" ( HDD's, DVD, geluid, etc ). en dan een nieuw mobo, cpu en V-kaart te halen ( +Voeding en mischien kast ). Binnen 1500,- valt met al in bezit zijnde onderdelen wel iets leuks te kopen, verwacht ik.
Intel Centrino FTW.Sir Guinhill schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:48:
Ik zou waarschijnlijk het zelfde gedaan hebben, ware het niet dat ik nog in het AGP tijdperk woon. Voorlopig kan ik met mijn CPU & GPU combo ( Pentium-m @ 2,58 Ghz + X800XT PE ( was er toen als de kippen bij om er een te kopen, al waren ze schaars
) ) nog wel even vooruit, want zelfs met een half jaar geleden is er imo nog niet erg veel veranderd. Toch blijft het idd belangrijk met welke instellingen je speelt.
Mijn Plan is om uit mijn huidige systeem zo veel mogelijk onderdelen te " redden" ( HDD's, DVD, geluid, etc ). en dan een nieuw mobo, cpu en V-kaart te halen ( +Voeding en mischien kast ). Binnen 1500,- valt met al in bezit zijnde onderdelen wel iets leuks te kopen, verwacht ik.
<<<< Hier nog zo eentje.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Fok! hee.. ik snap er niks van, op de een of andere manier heb ik een topic omhoog gegooit wat nooit me bedoeling was.MrVegeta schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:22:
[...]
Woei, ik ben net zo een goede verkoper als jij topic bumper bent. Kaart is al verkocht en heb nu een X1900XT Sapphire 512 draaien. En gaat prima, binnenkort nog 1 gb gehegen halen.
*kuch sukkel kuch*
Wel goed dat die kaart het goed doet!