Ik gebruik in word de volgende code om een rij toe te voegen aan een tabel en deze te vullen met gegevens:
Dit gaat goed voor de eerste rij. In die eerste rij worden ook cellen gesplit zodat je dus vertically merged cells krijgt. Als ik vervolgens bovenstaande code weer uitvoer voor een nieuwe row, dan geeft de functie oTbl.rows.add geen object row meer terug en krijg ik de melding: "Object variable or with block variable to set". Als ik het als volgt probeer:
Krijg ik de melding : "Cannot access individual rows in this collection because the table has vertically merged cells".
oTbl.rows.last geeft normaal de laatste toegevoegde rij als object terug. Hoe los ik dit op?
Deze code wordt gebruikt om vanuit access een Word rapportage te genereren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| With oTbl.rows.Add
.HeadingFormat = False
.Shading.BackgroundPatternColor = wdColorWhite
.cells(1).Range.Text = rs3("controlId")
Call PasteHTML(.cells(2).Range, cd)
.cells(3).Range.Text = foc
.cells(4).select
End With |
Dit gaat goed voor de eerste rij. In die eerste rij worden ook cellen gesplit zodat je dus vertically merged cells krijgt. Als ik vervolgens bovenstaande code weer uitvoer voor een nieuwe row, dan geeft de functie oTbl.rows.add geen object row meer terug en krijg ik de melding: "Object variable or with block variable to set". Als ik het als volgt probeer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| oTbl.rows.Add
With oTbl.rows.Last
.HeadingFormat = False
.Shading.BackgroundPatternColor = wdColorWhite
.cells(1).Range.Text = rs3("controlId")
Call PasteHTML(.cells(2).Range, cd)
.cells(3).Range.Text = foc
.cells(4).select
End With |
Krijg ik de melding : "Cannot access individual rows in this collection because the table has vertically merged cells".
oTbl.rows.last geeft normaal de laatste toegevoegde rij als object terug. Hoe los ik dit op?
Deze code wordt gebruikt om vanuit access een Word rapportage te genereren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 11:57 ]