Hoe subwoofer aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-02 03:38
Ik heb een Harman & Kardon AVR130 Receiver en deze beschikt over een cinch-uitgang voor de subwoofer. Bij deze uitgang staat 'Pre-out subwoofer'.
Nu ben ik van plan om binnen kort een Rel Quake Subwoofer aan te schaffen, maar deze beschikt over 2 cinch ingangen en een XLR ingang. Hoe moet ik dit dat aansluiten? Hieronder een (niet scherpe) foto van de aansluitingen van een Rel Subwoofer.
Afbeeldingslocatie: http://www.wouterbouvy.nl/GoT/sub.jpg

Verwijderd

Een subkabel van je versterker naar een female to 2xmale kabel... simpel...

Waarom rel als ik vragen mag? RELL is als je het aan mij vraagt over kill...

Ik ben toevalig zelf net klaar met een zelfbouw sub kist van 70liter gepoort... Focal sub... Detonation 110 MKII versterker... en hij haalt de hogere rell die ik hiervoor had naar beneden...

Behalve als je hem voor een leuke prijs kan krijgen natuurlijk ;) succes

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:32
Die aansluiting die ik daar zie is geen XLR maar een speakeon.
Of je neemt de twee RCA aansluitingen of je neemt een verloop naar speakeon

[ Voor 39% gewijzigd door leonbong op 01-04-2006 11:05 ]

• awenger
Ik kan de REL idd voor een leuk prijsje krijgen. Ik begrijp echter nog steeds niet hoe ik hem moet aansluiten, de FAQ helpt mij ook niet verder.

*edit
Is inderdaad een speakeon aanlsuiting. ipv een XLR.

[ Voor 18% gewijzigd door awenger op 01-04-2006 11:09 ]

• awenger
leonbong schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:04:
.....Of je neemt de twee RCA aansluitingen of je neemt een verloop naar speakeon
Dit lijkt me nogal logisch 8)7 . Meer aansluitingen zitten er niet op. Maar mijn receiver heeft 1 RCA uitgang en de subwoofer heeft er twee. Is het dan voldoende als ik 1 van die twee aansluit? Of moet ik allebei aasluiten?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Wat snap je hier niet van dan ?
Q12. What is the Neutrik Speakon plug pin configuration?
A12. The Neutrik Speakon plug pin configuration is as follows:-

The pins in the Neutrik Speakon plug are numbered 1+, 2+, 1- and 2-

1+ connects to the right hand speaker red terminal at rear of amplifier or speaker

2+ connects to the left hand speaker red terminal at rear of amplifier or speaker

1- or 2- connects to either right or left speaker black terminal at rear of amplifier or speaker

Q13. Can high and low level inputs be used simultaneously?
A13. Yes, all Rel sub bass systems are designed to use high and low level inputs simultaneously if required. Both high and low inputs have independent gain controls.

Q14. How do you set up a Rel sub bass system?
A14. Setting up is covered comprehensively in the user manual and also on the Rel website.
Je kunt 'm dus zowel via de cinch-aansluiting als via de high-power input aansluiten. Dit is handig omdat bij het afspelen van 2.0 audio vaak geen signaal op de sub output wordt gezet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, gewoon een split kabeltje, of een van de velke andere topics over subwoofers aansluiten lezen, of uiteraard, de handleiding

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.