Aan mn MCE PC is een TV en een touchscreen TFT aangesloten. Als de S-Video kabel is aangesloten aan de TV krijgt mn radeon moeite met de refreshrates en resolutie. Tijdens het booten worden de bios gegegevens al een stukje buiten het scherm geplaatst. Ook bij het opstartscherm van windows is dit het geval.
Het beeld op de TV is overigens wel keurig gecentreerd. Ik heb dan ook sterk het gevoel dat mn pc de TV 'belangrijker' vind dan mn TFT. MN TFT is overigens wel gewoon het primary scherm.
Mn TV geeft een 'cloned' beeld van mn TFT. In de gewone GUI van Windows staat het beeld keurig op zn plaats. Als ik de MCE GUI start dan schuift het beeld op mn touchscreen ca 10 mm naar rechts en 10 mm omhoog. Resultaat: een onbruikbare touchscreen.
Als ik de refreshrate op mn TFT bekijk geeft ie in de windows GUI 59,9 Hz aan. Na overschakelen naar de MCE GUI is dit 60,2 Hz. Die 0,3 Hz is blijkbaar voldoende om mn TFT over zn nek te laten gaan.
Wat heb ik geprobeerd:
Het beeld op de TV is overigens wel keurig gecentreerd. Ik heb dan ook sterk het gevoel dat mn pc de TV 'belangrijker' vind dan mn TFT. MN TFT is overigens wel gewoon het primary scherm.
Mn TV geeft een 'cloned' beeld van mn TFT. In de gewone GUI van Windows staat het beeld keurig op zn plaats. Als ik de MCE GUI start dan schuift het beeld op mn touchscreen ca 10 mm naar rechts en 10 mm omhoog. Resultaat: een onbruikbare touchscreen.
Als ik de refreshrate op mn TFT bekijk geeft ie in de windows GUI 59,9 Hz aan. Na overschakelen naar de MCE GUI is dit 60,2 Hz. Die 0,3 Hz is blijkbaar voldoende om mn TFT over zn nek te laten gaan.
Wat heb ik geprobeerd:
- Met refreshfix de resolutie (800x600) op 60 Hz vast te zetten
- De refreshrate gewijzigd in de registry :[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\MediaCenter]'EnableRefreshRateChange'=dword:00000000
- De laatste catalyst drivers geinstalleerd. (6.3)
- Part 3. TV-out Adjustment van dit draadje geprobeerd:
Quod licet lovi, non licet bovi