[MCE 2005] Refreshrate verandert bij opstarten GUI

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:27

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Aan mn MCE PC is een TV en een touchscreen TFT aangesloten. Als de S-Video kabel is aangesloten aan de TV krijgt mn radeon moeite met de refreshrates en resolutie. Tijdens het booten worden de bios gegegevens al een stukje buiten het scherm geplaatst. Ook bij het opstartscherm van windows is dit het geval.
Het beeld op de TV is overigens wel keurig gecentreerd. Ik heb dan ook sterk het gevoel dat mn pc de TV 'belangrijker' vind dan mn TFT. MN TFT is overigens wel gewoon het primary scherm.

Mn TV geeft een 'cloned' beeld van mn TFT. In de gewone GUI van Windows staat het beeld keurig op zn plaats. Als ik de MCE GUI start dan schuift het beeld op mn touchscreen ca 10 mm naar rechts en 10 mm omhoog. Resultaat: een onbruikbare touchscreen. :(

Als ik de refreshrate op mn TFT bekijk geeft ie in de windows GUI 59,9 Hz aan. Na overschakelen naar de MCE GUI is dit 60,2 Hz. Die 0,3 Hz is blijkbaar voldoende om mn TFT over zn nek te laten gaan.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Met refreshfix de resolutie (800x600) op 60 Hz vast te zetten
  • De refreshrate gewijzigd in de registry :[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\MediaCenter]'EnableRefreshRateChange'=dword:00000000
  • De laatste catalyst drivers geinstalleerd. (6.3)
  • Part 3. TV-out Adjustment van dit draadje geprobeerd:
Iemand nog een ideidee

Quod licet lovi, non licet bovi

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
*schop*

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Het probleem zit hem denk ik in dat je twee verschillende resoluties gebruikt. S-Video is trouwens niet echt geweldig in deze context. TFT via VGA aangesloten? Dan mag hij zeker niet het beeld excenteren, check het menu van de TFT of reset hem.

Overigens zou ik een keuze maken OF je TV OF je TFT aangezien ik anders niet het nut zie van een mediacenter (buiten dan dat je hem ernaast gebruikt als pc). Echt clonen (dus tweemaal hetzelfde beeld) lijkt mij ook performance problemen opleveren.

[ Voor 37% gewijzigd door Dukey op 02-04-2006 11:26 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik gebruik maar één resolutie en dat is 800x600. Ik heb een touchscreen TFT en een TV aangesloten omdat je voor muziek geen TV gebruikt. Dan kan je mooi op de touchscreen TFT nummers kiezen enzo. Maar een fillempie of TV kijken werkt toch beter op TV :-)

De TV is via S-Video aangesloten en mn TFT gewoon via VGA (ondersteund geen DVI)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

MrDry schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:16:
Ik gebruik maar één resolutie en dat is 800x600. Ik heb een touchscreen TFT en een TV aangesloten omdat je voor muziek geen TV gebruikt. Dan kan je mooi op de touchscreen TFT nummers kiezen enzo. Maar een fillempie of TV kijken werkt toch beter op TV :-)

De TV is via S-Video aangesloten en mn TFT gewoon via VGA (ondersteund geen DVI)
Owke aangezien je TFT aan de VGA hangt moet je in het menu ervan gewoon kunnen resetten (meestal zet ie zichzelf dan al goed) en anders wat met de instellingen spelen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)